ارتباط مستقیم با 30624 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی ابلاغ دستورالعمل ثبت‌نام مدارس استثنایی در سال تحصیلی جدید

ابلاغ دستورالعمل ثبت‌نام مدارس استثنایی در سال تحصیلی جدید

دستورالعمل اجرایی ثبت‌نام نوآموزان و دانش‌آموزان استثنایی در سال تحصیلی 94-93 طی بخشنامه‌ای از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ شد.




به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، در این بخشنامه آمده است:‌ به منظور نظارت و رفع مشکلات احتمالی در زمینه ثبت‌نام دانش‌آموزان استثنایی در سطح استان، ستاد ثبت نام با برنامه‌ریزی دقیق بر حسن اجرای ثبت نام و جایدهی دانش‌آموزان استثنایی نظارت کامل خواهد داشت.



براساس این گزارش، در این دستورالعمل بر مشخص شدن و ساماندهی وضعیت مدارس استثنایی از نظر پذیرش جنسیت، نوع مرکز و دوره تحصیلی و یک نوبته بودن مدارس قبل از شروع ثبت نام تاکید گردیده است.



این گزارش می‌افزاید:‌ نوآموزان و دانش‌آموزان استثنایی که برای اولین بار جهت ثبت‌نام به مدارس خاص مراجعه می‌کنند ارائه مدارک عمومی موردنیاز شامل پرونده سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، اصل شناسنامه، کارت ملی و کاربرگ‌های تشخیصی ضروری است. درخصوص کاربرگ‌های تشخیصی نیز قید شده است که ارائه کاربرگ‌های تکمیل شده سنجش هوش، شنوایی، بینایی، جسمی- حرکتی، چند معلولیتی و طیف اتیسم برای دانش‌آموزان گروه‌های مختلف استثنایی با توجه به نوع معلولیت، الزامی است.



براساس مفاد این بخشنامه، ضمن تاکید بر ثبت‌نام دانش‌آموزان از طریق سامانه الکترونیکی آمده است:‌ ثبت‌نام در دوره اول متوسطه یا متوسطه پیش حرفه‌ای با ارائه کارنامه پایان دوره ابتدایی و معرفی‌نامه مبنی بر عدم توانایی ادامه تحصیل دانش‌آموز در آموزش و پرورش عادی یا دوره اول متوسطه مدارس استثنایی انجام می‌شود و ثبت‌نام در دوره دوم متوسطه یا متوسطه حرفه‌ای براساس ضوابط و آیین‌نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه آموزش و پرورش عادی انجام خواهد شد.



براساس این گزارش، در این بخشنامه بر جایدهی نوآموزان و دانش‌آموزان استثنایی (به جز دانش‌آموزان گروه‌هایی با کم‌توانی ذهنی) با رعایت مفاد شیوه‌نامه آموزش تلفیقی- فراگیر در مدارس عادی تاکید شده و در ادامه آمده است: دانش‌آموزان با هوشبر عادی گروه‌های آسیب‌دیده شنوایی، بینایی، معلول جسمی- حرکتی، اختلال رفتاری- هیجانی (خفیف تا متوسط) و دیرآموز می‌توانند در تمامی دوره‌های تحصیلی ثبت‌نام نموده و از خدمات مربوطه برخوردار شوند.



این گزارش می‌افزاید: فقط نوآموزان و دانش‌آموزان طیف اتیسم در مدارس استثنایی ثبت‌نام می‌شوند که از نظر آموزشی در گروه آموزش‌پذیر و بالاتر هستند ضمن اینکه خدمات آموزشی و توان‌بخشی برای نوآموزان زیر 6 سال طیف اتیسم به صورت انفرادی ارائه می‌شود.



گفتنی است در مدارس دولتی، دریافت هرگونه وجه نقد، به جز حق بیمه و بهای کتاب‌های درسی در هنگام ثبت‌نام ممنوع است.



در ادامه این گزارش آمده است: در خصوص مواردی که در این شیوه‌نامه ذکر نشده باشد، مفاد شیوه‌نامه ثبت نام آموزش و پرورش عادی، آیین‌نامه مدارس و دیگر شیوه‌نامه‌های گروه‌های مختلف استثنایی ملاک خواهد بود.



شایان ذکر است:‌ در این شیوه نامه ساختار آموزشی گروه‌های مختلف استثنایی، تعداد حداقل و حداکثر نوآموز و دانش‌آموز در کلاس و شرایط سنی ورود در دوره‌های تحصیلی ذکر شده است.

آمار بازدید: 259 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image