ارتباط مستقیم با 30608 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه لزوم اتخاذ تدابیری در راستای ماندگاری اعضای هیئت علمی دانشگاه کردستان

لزوم اتخاذ تدابیری در راستای ماندگاری اعضای هیئت علمی دانشگاه کردستان

رئیس دانشگاه کردستان گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا ماندگاری اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های کردستان بیشتر شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کردستان، جهانشیر امینی، در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: 40 درصد جمعیت استان، مابین فاصله سنی 19 تا 29 سال است.

وی افزود: همچنین 30 درصد جمعیت استان مابین 18 تا 24 سال هستند که این افراد براساس قانون در دانشگاه‌ها هستند.

امینی عنوان کرد: براساس برنامه پنجم و ششم توسعه باید 60 درصد جمعیت ما در آینده وارد دانشگاه‌ها شوند که می‌طلبد در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم در رابطه با آموزش نیروهای تخصصی لحاظ شود.

وی اعلام کرد: در حال حاضر 155 رشته گرایش در دانشگاه کردستان وجود دارد که 100 رشته آن در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است.

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه باید تدابیری اندیشیده شود تا ماندگاری اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های کردستان بیشتر شود،

گفت: در جهت تحقق این امر، می‌طلبد که آزمایشگاه‌های ما تجهیز شوند.

وی سپس به بیان چند خواسته دانشگاهیان کردستان از دولت تدبیر و امید پرداخت و افزود: درخواست داریم که سالن همایش‌های بین‌المللی در دانشگاه کردستان ساخته شود.

امینی ادامه داد: در حال حاضر نسبت کارمند به دانشجو در استان کردستان، یک به 60 است که باید این آمار به یک به 30 تقلیل پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مجوز استخدام 40 کارشناس در دانشگاه کردستان صادر شده است، بیان کرد: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار هنوز نتوانسته‌ایم این 40 نفر را جذب کنیم.

رئیس دانشگاه کردستان همچنین تجهیز پژوهشکده‌های دانشگاه‌های استان کردستان را از مطالبات دانشگاهیان استان عنوان و خاطرنشان کرد: امیدواریم با تجهیز پژوهشکده‌ها، زمینه انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بیشتر در کردستان فراهم شود.

همچنین در این جلسه معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس استان کردستان با ایراد سخنانی کوتاه، اظهار کرد: امنیت بنیان و اساس توسعه هر کشور و استانی است.

وی با اشاره به اینکه، به برکت خون شهدا امروز در استان کردستان امنیت 100 درصدی حاکم است، افزود: امروز با محوریت مردم، امنیت پایداری در استان کردستان وجود دارد.

حسینی در پایان نقش بسیجیان کرد مسلمان را در ایجاد این امنیت پر رنگ دانست و یادآور شد: در حال حاضر 435 هزار نفر در استان کردستان عضو بسیج هستند که نسبت به میانگین استان‌های دیگر، بیشتر است.

انتهای پیام

آمار بازدید: 217 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image