ارتباط مستقیم با 30650 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه راه‌اندازی باشگاه فرهنگی - دانشجویی جهاددانشگاهی

راه‌اندازی باشگاه فرهنگی - دانشجویی جهاددانشگاهی

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور انگیزه فعالیت فرهنگی جهاددانشگاهی را انگیزه درونی دانست و گفت: راه‌اندازی باشگاه‌های فرهنگی - دانشجویی خارج دانشگاه یکی از ایده‌های جایگزین فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌هاست.


مهدی فیض در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه گیلان، با اشاره به موضوعات مورد توجه حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی برای راه‌اندازی مراکز تخصصی، اظهار کرد: فرهنگ کار و وحدت، عرفان‌ اصیل در برابرعرفان‌های انحرافی و وارداتی، مهدویت و انتظار و... از موضوعات راهبردی این حوزه است و واحدهای جهاددانشگاهی در سطح کشور می‌توانند یکی از موضوعات را انتخاب و برای کل کشور خدمت‌رسانی کنند.

وی قالب کتابخوانی و تئاتر برای فضای دانشگاهی را از جمله قالب‌های راهبردی دانست و تصریح کرد: قالب فضای مجازی یا مطالعات مربوط به فضای مجازی یکی دیگر از قالب‌های راهبردی و استراتژیک در مراکز تخصصی جهاد دانشگاهی است و کمیت و کیفیت حضور دانشجویان در فضای مجازی را بررسی می‌کند؛ در واقع مرکز تخصصی فضای مجازی ماموریت موبوط به تحلیل فضای مجازی در محیط‌های دانشگاهی را برعهده دارد.

فیض ادامه داد: شکل‌گیری هر مرکز تخصصی در هر واحد جهاد دانشگاهی در واقع معرفی یک برند جدید است و به وسیله آن می‌توانیم پروژه‌های جدیدی از دستگاه‌های دولتی و خصوصی دریافت کنیم و جایگاه جهاد دانشگاهی در سطح کشور را ارتقا ببخشیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور از تغییر در ساختارهای فرهنگی ستاد مرکز خبر داد و گفت: تعدد و تنوع ساختارهای فرهنگی به گونه‌ای است که نیازمند یک بازمهندسی و تجدیدنظر کلی در این ساختارها هستیم؛ لذا در این راستا دفتر جدیدی در ستاد مرکز راه‌اندازی کرده‌ایم که ماموریت طراحی و هدایت فعالیت‌های فرهنگی جهادگران و خانواده‌های آنان را برعهده دارد؛ سازمان‌ها و مراکز جهاد دانشگاهی اساسنامه مستقل دارند که باید این اساسنامه‌ها هماهنگ شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های دانشجویی جهاد دانشگاهی با محوریت سازمان دانشجویان طراحی شده است، خاطرنشان کرد: سازمان دانشجویان پرچم اصلی فعالیت‌ها در حوزه دانشجویی است و لذا تجدید ساختارهای فرهنگی باید حول این محور صورت بگیرد تا بازدهی فعالیت‌های فرهنگی را افزایش دهیم.

فیض با اشاره به فعالیت‌های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در راستای مبارزه با شبیخون فرهنگی، گفت: فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی همیشه نیازمند تعامل مثبت با مجموعه وزارت علوم و وزارت بهداشت بوده است، زیرا دانشجویان مخاطب ما هستند و دانشجو زیرمجموعه این دو نهاد وزارتی است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با تاکید بر اهمیت جهاد فرهنگی و مدیریت این حوزه افزود: بنای ما تحمیل جهاد بر محیط‌ های دانشگاهی نیست، اما اگر محیط‌ های دانشگاهی این احساس را داشته باشند که فرهنگ کشور و فرهنگ دانشگاه در معرض تهدید و خطر است، از اعلام آمادگی جهاد استقبال می‌کنند؛ متاسفانه برخی از مسئولین دانشگاهی احساس خودکفایی فرهنگی می‌کنند.

وی انگیزه فعالیت فرهنگی جهاد دانشگاهی را انگیزه درونی دانست و ادامه داد: جهاد از رسالت درونی خودش به این نتیجه رسیده که در قالب راه‌اندازی باشگاه‌های فرهنگی در خارج دانشگاه یک پایگاه فعالیت فرهنگی برای دانشجو ایجاد کند؛ البته اولویت جهاد این نیست که باشگاه را خارج دانشگاه دایر کند، اما وقتی این فضا در داخل دانشگاه‌ها وجود ندارد، روحیه جهاد اجازه نمی‌دهد که مقابل تهدیدات فرهنگی آرام بگیرد و احساس مسئولیت می‌کند؛ لذا راه‌اندازی باشگاه‌های فرهنگی - دانشجویی خارج دانشگاه یکی از ایده‌های جایگزین فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌هاست.

فیض با اشاره به نامگذاری سال تحت عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: مجموعه جهادگران جهاد دانشگاهی باید انگیزه‌شان را تقویت و مضاعف کنند و نگران محدودیت‌ها و تنگناهای حوزه فرهنگی نباشند؛ البته توقع داریم سایر نهادها به حوزه فرهنگی کمک کنند تا فرهنگ جامعه اصلاح شود، زیرا اصلاح فرهنگ بازدهی همه دستگاه‌ها را افزایش و هزینه‌های مربوط به رفع آسیب‌ها و درمان را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 127 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image