ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی ایران مدرس
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه به دنبال آرامشم حتی به قیمت قربانی شدن/ دانشجویی که به خاطر نمره دروغ گفت

به دنبال آرامشم حتی به قیمت قربانی شدن/ دانشجویی که به خاطر نمره دروغ گفت

فیلم ثبت شده از دانشجوی سال آخر دکترای فلسفه تطبیقی دانشگاه علامه طباطبایی که ادعای ضرب و شتم خود توسط رئیس این دانشگاه به‌دلیل اعتراض نسبت به دستکاری مخفیانه در کارنامه تحصیلی‌اش داشت در نشست خبری رئیس دانشگاه پخش شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین نشست مطبوعاتی دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی صبح امروز برگزار شد که با حاشیه هایی همراه بود.

پس از پایان گزارش سلیمی از فعالیت های دانشگاه و برنامه هایی که قرار است اجرا شود یکی از خبرنگاران در خصوص برخی موارد مانند بازگشت اساتید بازنشسته، فراخواندن دانشجویان به کمیته های انضباطی، بازگشت به تحصیل دانشجویانی که از تحصیل در این دانشگاه محروم شده اند از رئیس دانشگاه سوال پرسید و خواستار پاسخ گویی وی شد و اینکه مسیر حرکت خود را نشان دهد.

برگزاری دو کمیته انضباطی طی 8 ماه

رئیس دانشگاه علامه در پاسخ اعلام کرد که طی 8 ماه گذشته کمیته انضباطی دانشگاه دو جلسه بیشتر برگزار نکرده است که دو سه مورد آن در خصوص حجاب و بقیه مربط به تقلب های امتحانی بوده که دراین حین یکی از خبرنگارن که از دانشجویان علامه بود و در جلسه نیز حضور داشت عنوان کرد که همین الان از جلسه کمیته انضباطی در نشست حاضر شده است. دکتر سلیمی اظهار بی اطلاعی کرد و افزود اگر کسی تهدید شده و یا با کسی برخورد شده اول عذرخواهی کرده و سپس جبران خواهیم کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه نیز عنوان کرد شخص مذکور سه بار برای مساله حجاب به کمیته فراخوان شده و گرنه جلسه کمیته انضباطی برای وی برگزار نشده و وی در کمیته پرونده ای ندارد.

رئیس دانشگاه درخصوص اینکه مسیر وی کدام راه است گفت: در درجه اول دنبال حفظ آرامش در دانشگاه هستم آبروی خود را دراین مسیر گروگان گذاشتم. جناح های زیادی به من فشار آوردند یکی از خبرگزاری ها حتی به شخصیت روحی و فردی من نیز هجمه وارد کرد.

به دنبال آرامش در دانشگاه هستم حتی به قیمت قربانی شدنم

وی ادامه داد: ولی من به دنبال ایجاد آرامش هستم حتی اگر به قیمت قربانی شدن من بیانجامد . رشد علمی دانشگاه همراه باآرامش مسیر من است. مسیر من این است که به فعالیت های جنجال آفرین اجازه فعالیت ندهم.

وی در مورد بازگشت اساتید بازنشسته گفت: بازگشت این اساتید تا حدودی به قلم بنده بر می گردد استادانی که بازنشسته شده اند اگر گروه ها برای آنها کلاس بگذارند و اعلام کنند خود اساتید نیز موافق باشند براساس آیین نامه ای که شواری عالی انقلاب فرهنگی تحت عنوان تکریم اساتید بازنشسته آمده این استادان می توانند بازگردند.

سلیمی درباره تعیین تکلیف دانشجویانی که از تحصیل محروم شده اند نیز گفت: اگر تا کنون مشکل آنها رفع نشده است در حوزه اختیارات دانشگاه نیست و در حوزه اختیارت وزارت علوم است اگر دانشجو بند 12 را دریافت کرده باشد و حکم قضایی داشته باشد شورایی در وزارت علوم تشکیل شده که مسئول رسیدگی به پرونده این دانشجویان است .

یکی دیگر از خبرنگاران که از دانشجویان خود دانشگاه علامه بود در خصوص مطالبات 2هزارو 400 دانشجوی دانشگاه علامه سوال پرسید که در نامه ای مطالبات خود را عنوان کرده بودند ولی هنوز پاسخی به مطالبات داده نشده بود دکتر سلیمی در پاسخ گفت من این نامه را بسیار دوست داشتم و آن را خوانده ام همین که بیش از 2 هزار دانشجو برای من نامه نوشتند خود برای من بسیار خوشحال کننده بود .

هیچ چیز بهتر از دانشجوی طلبکار نیست

سلیمی خطاب به وی گفت: خاطرتان هست که هیچ کدام جرات نمی کردید این کار را انجام داده و اینقدر راحت مطالبات خود را عنوان کنید هیچ چیزی برای من بهتر از این نیست که دانشجوی من طلبکار در مقابل من بایستد حتی اگر خواسته وی غیر منطقی باشد.

وی گفت: هر انتقادی از من بشود ایرادی ندارد خط قرمز ما مبانی نظام منویات مقام معظم رهبری و مسایل اخلاقی است . بنده خط قرمز نیستم .

درمورد سرنوشت برخی دانشجویان دلواپسیم

رئیس دانشگاه علامه تاکید کرد دانشگاه در حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگی دگرگون شده وضعیت دانشگاه تغییر کرده است فقط کمی انصاف داشته باشد و با انصاف باشید شما می توانید من و مدیرانم را نقد کنید و هرچیزی که خواستید منتشر کنید ما نیز نظارتی نخواهیم داشت ما فقط در مورد سرنوشت برخی دانشجویان نگرانیم و با خنده گفت از این بابت "دلواپسیم".

پخش فیلم دانشجویی که ادعا ضرب و شتم توسط رئیس دانشگاه علامه داشت

در پایان جلسه نیز یکی از خبرنگاران در خصوص اظهارات دانشجوی سال آخر دکترای فلسفه تطبیقی دانشگاه علامه طباطبایی که اعلام کرده بود که توسط رئیس این دانشگاه به‌دلیل اعتراض نسبت به دستکاری مخفیانه در کارنامه تحصیلی‌اش ضرب و شتم شده است از دکتر سلیمی سوال کرد که وی با ابراز تاسف گفت: البته این تاسف به این دلیل است که ما در فعالیت تربیتی دانشگاه علامه موفق نبودیم نه به دلیل دروغ هایی که دانشجو به خاطر نمره عنوان کرده است.

سپس تصویر ثبت شده ورود این دانشجو که بدون صدا بود به درخواست خبرنگاران پخش شد.

مدارک عدم ضرب و شتم دانشجو موجود است

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه نیز عنوان کرد فیلم راهرو وخروج وی نیز موجود است و هیچ ضرب و شتمی صورت نگرفته است.

در ادامه دکتر سلیمی گفت: از زمانی که وی وارد اتاق من شد شروع به فحاشی کرد من فقط سکوت کردم وبا تسبیحی که در دست داشتم صلوات فرستادم.

متاسفم که به خاطر نمره این دانشجو دروغ گفته است مخالفین من حتی اگر بر سر من فریاد بکشند برای من محترم هستند آخرتی نیز وجود دارد و تمام مدارک موجود است که کوچکترین بی احترامی به این دانشجو نشده است.

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه این دانشجو و همسرش در دوره قبل بدون آزمون وارد مقطع دکتری شده و با یکی از مسئولان دانشگاه در دوره قبل فامیلی دوری دارد و با وجود اینکه سه بار مشروط شده در آزمون جامع شرکت کرده است و برگه وی توسط اساتیدی از بیرون دانشگاه تصحیح شده و 18 نفر از اساتید فلسفه قبلا از وی به دلیل هتاکی به کمیته انضباطی شکایت کرده بودند.

آمار بازدید: 301 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image