ارتباط مستقیم با 30713 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار سایر اخبار چه عواملي موجب جذب نوآموزان به مدرسه مي‌شود؟

چه عواملي موجب جذب نوآموزان به مدرسه مي‌شود؟

به گفته یک روانشناس، آنچه که موجب جذب نوآموزان در مدرسه خواهد شد، نحوه برخورد معلم با کودک و تن صدای معلم است.



لیلا جباری در آستانه بازگشایی مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه بچه‌های کلاس اولی به دو گروه تقسیم می‌شوند، اظهار كرد: گروه اول کودکانی هستند که قبل از ورود به مدرسه به مهد و پیش دبستانی رفته‌اند که این کودکان از آمادگی ذهنی، روانی و اجتماعی خوبی برای حضور در مدرسه و جدایی از خانواده برخوردارند.


وي ادامه داد: دسته دوم کودکانی هستند که برای اولین بار به صورت رسمی وارد شرایط جدید می‌شوند که برای این دسته از کودکان به احتمال زیاد تحمل فضا و محیط جدید تا روزها و یا هفته‌ها و یا حتی در موارد نادر تا یک سال سخت است، به گونه‌ای که یکی از والدین باید همواره در کنار آنها باشد.


به گفته این روانشناس، کودکان دسته اول تا حدودی تعریف نسبی از فضای مدرسه دارند و از آمادگی روحی بهتری برخوردارند، اما در مورد دسته دوم یکی از وظایف والدین این است که چند روز قبل از شروع مدرسه کودک را به نزدیکی مدرسه برده و مدرسه را به او نشان دهند و از ویژگی‌های خوب مدرسه برای این کودکان تعریف کنند.


وی ادامه داد: بهتر است در شب قبل از مدرسه شرایط مناسبی برای استراحت و خواب کودکان فراهم شود و سعی شود که غذای مورد علاقه کودک برای او آماده شود.


جباری، همراهی پدر و مادر را در صورت مقدور بودن و یا حداقل یکی از والدین را که کودک با او احساس آرامش بیشتری می‌کند، در روز اول مدرسه ضروری دانست.


به گفته این روانشناس، آنچه که موجب جذب دانش آموز در مدرسه خواهد شد نحوه برخورد معلم با کودک، تن صدای معلم و پذیرش کودک توسط معلم است.


جباری ادامه داد: بهتر است اولیای مدرسه و معلمین چند روز اول سال تحصیلی را برای آشنایی کودک با قسمت‌های مختلف مدرسه اختصاص دهند و با گشاده رویی فضای مدرسه را به کودک معرفی کنند.


وی افزود: اولین روزهای مدرسه و برخوردهای اول معلم و کادر مدرسه در ذهن کودک حک خواهد شد، بنابراین بهتر است در برخوردهای اولیه با گشاده رویی با کودک برخورد شود و به کودک اجازه صحبت و اظهار نظر داده شود تا از این طریق فضای راحت و آرامش بخشی در مدرسه برای کودک فراهم شود.


جباری با اشاره به این‌که نباید در روزهای اول قوانین مدرسه برای کودک شرح داده شود، اظهار كرد: یکی از کارهای اصلی و اصولی در برخوردهای اول این است که نباید بلافاصله قوانین مدرسه را به کودک گوشزد کرد، بلکه باید اجازه داده شود تا کودک حس آرامش را در مدرسه پیدا کند و قوانین مدرسه به تدریج در طول سال تحصیلی به او آموزش داده شود.


وی تاکید کرد: معلمین باید از قیاس دانش آموزان خودداری کرده و سعی کنند نگاه و محبتشان را در بین دانش آموزان به طور مساوی تقسیم کنند.

آمار بازدید: 345 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image