ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه رئیس دانشگاه هرمزگان: ملتهای دیگر باید به حقیقت نام "خلیج فارس" احترام بگذارند

رئیس دانشگاه هرمزگان: ملتهای دیگر باید به حقیقت نام "خلیج فارس" احترام بگذارند

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: برای شناساندن هویت خلیج فارس توجه ما باید به معقوله آموزش و پژوهش با زیربنای فرهنگی باشد که تنها با تربیت و آموزش نیروهای انسانی ممکن است.


دکتر احمد نوحه‌گر در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، اظهار کرد: باید برای خنثی کردن دیدگاه‌های تهاجمی نسبت به مباحث فرهنگی خلیج فارس اقدام کنیم اگر غیر از این باشد قطعا خلیج فارس قربانی خواهد شد.

نوحه‌گر با بیان اینکه خلیج فارس هویت همه‌ ماست تصریح کرد: باید با آموزش و پژوهش هویت خیلج فارس را به جهانیان نشان دهیم که در این زمینه تحقیقات علمی کمی انجام گرفته است، بنابراین برای شناساندن خلیج فارس باید به آموزش و پژوهش و تربیت نیروهای انسانی خلاق بپردازیم.

وی در خصوص افتتاح پژوهشکده جنگل‌های حرا در دانشگاه هرمزگان هم زمان با روز ملی خلیج فارس بیان کرد: یکی از ذخیره گاه‌های زیست‌محیطی دنیا جنگل‌های حرا(مانگرو) هستند که این جنگل‌ها بیشترین مساحت را در هرمزگان دارند و از لحاظ زیست محیطی، دارویی، اقتصادی، تغذیه دام و تامین سوخت اهمیت زیادی دارد و برای اینکه از پتانسیل‌های استان استفاده کنیم به یک پژوهشکده نیاز داشتیم.

رییس دانشگاه هرمزگان اضافه کرد: این مرکز شامل سه گروه پژوهشی فناوری نوین، مطالعات اقتصادی و اجتماعی و گروه مطالعات علوم طبیعی و زیست محیطی که در نگاه کلی و فراگیر هدف آن حفظ جنگل‌ها و آشکار سازی اهمیت آنها در حوزه‌های مختلف و توسعه‌ پایدار نیروی انسانی است.

نوحه‌گر ادامه داد: افتتاح این پژوهشکده گام مهمی در جهت پژوهشی استان دارد که متخصصان این امر توانایی این را دارند که این پتانسیل‌ها را شناسایی و براساس پتانسیل‌های موجود به بهروری اقتصادی برسند و توانایی داریم که با آموزش و پژوهش به نهفته‌های این جنگل دست پیدا کنیم و محصول آن حلقه اتصال فناوری به پژوهش که زیر بنای آن نیروی انسانی توسعه یافته است.

وی افزود: می‌خواهیم آموزش و پژوهش را در دل جنگل‌های حرا ببریم به همین منظور قرار است با همکاری خیرین مرکز مدرن پژوهشی در قشم راه‌اندازی کنیم زیرا جزیره قشم بیشترین مساحت جنگل‌های حرا را دارد و از این طریق خود مردم قشم که بانیان اصلی این جنگل‌ها هستند نیز بهره‌مند خواهد شد.

نوحه‌گر در پایان گفت: اجازه نمی‌دهیم که خلیج فارس مرکز درگیری فرهنگی باشد خلیج فارس سند تاریخی ما است و قطعا نمی‌توان سند تاریخی یک ملت را با هیاهو گرفت و همه باید بدانند همانطور که به اسناد ملتهای دیگر احترام می‌گذاریم ملتهای دیگر نیز باید به اسناد کشورمان و حقیقت نام خلیج فارس احترام بگذارند.

آمار بازدید: 236 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image