ارتباط مستقیم با 30696 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه مدیرکل فرهنگی وزارت علوم: نگاه بسیاری از زنان جوامع اسلامی به بانوان ایرانی است

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم: نگاه بسیاری از زنان جوامع اسلامی به بانوان ایرانی است

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بيان اينكه مسلمانان در کشورهای مختلف به تبعیت از جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحول هستند، گفت: زنان مسلمان، پیشقراولان حرکت‌های تحول ساز در این کشورها محسوب مي‌شوند.



به گزارش خبرنگار دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، جلیل دارا امروز در مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی ریحانه، ویژه زنان و دختران دانشگاهی، در خصوص اين جشنواره توضیح داد: این جشنواره که فراخوان آن همزمان با رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) انتشار یافته و اختتامیه آن نیز همزمان با سالروز ولادت این بانوی بزرگوار برگزار می‌شود سعی در معرفی الگوی شخصیتی حضرت معصومه (س) برای دختران جامعه دانشگاهی دارد.


وی ترغیب و تشویق دانشجویان به سوی فعالیت های مرتبط با حوزه زنان و دختران و همچنین شناسایی استعدادهای برتر دختران دانشجو در زمینه‌های مختلف علمی، هنری، فرهنگی و ادبی را به عنوان دیگر اهداف برگزاری جشنواره ریحانه معرفی کرد.


به گفته وي، حجاب و عفاف از آموزه‌های اصلی زنان مسلمان مبارز ماست که دریافته‌اند با توسل به آموزه‌های دینی می‌توان فضا را تغییر داد و فضایی توام با معنویت در جامعه حاکم کرد.


وی از حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان یکی از الگوهای برتر زنان مسلمان یاد کرد و گفت: برای الگو بودن، باید در مسیر صحیح حرکت کرد و چنانچه زنان ما در مسیر نامناسب حرکت کنند جامعه به نقش الگوآفرینی خود نخواهد رسید.


دارا تاکید کرد: درحال حاضر نگاه زنان بسیاری از جوامع اسلامی به بانوان ایرانی دوخته شده است و حرکت فعالانه زنان کشور در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی، سیاسی و اقتصادی با رعایت شاخص های اسلامی مورد توجه همگان است.


وی ادامه داد: نقش ویژه زنان، تربیت است و تربیت نیز خود زمینه ساز و بسترساز تحول محسوب می‌شود.


مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد: جایگاه زن در جمهوری اسلامی ایران نسبت به وضعیت قبل از انقلاب بسیار متفاوت است و خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته، به ارائه الگوی یک زن مسلمان در عرصه جهانی نزدیک شده ایم.


مراسم اختتامیه اولین جشنواره ریحانه با معرفی برترین‌ها در بخش‌های رقابتی و همچنین رونمایی از کتاب این جشنواره شامل دو بخش آثار هنری و برگزیده مقالات در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

آمار بازدید: 330 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image