ارتباط مستقیم با 30703 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه 2 گزینه‌ وزارت علوم برای ثبت‌ "صفر" در کارنامه

2 گزینه‌ وزارت علوم برای ثبت‌ "صفر" در کارنامه

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هنوز تصمیم قطعی برای ثبت نمره صفر در کارنامه دانشجویان اتخاذ نشده است. در واقع دو گزینه در حال بررسی است.



نوه‌ابراهیم در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در مورد دو گزینه در حال بررسی برای ثبت نمره صفر در کارنامه دانشجویان اظهار کرد: گزینه اول این است که نمره صفر در کارنامه ثبت شود، اما اگر دانشجو موفق به قبولی در درس مورد نظر شد، نمره صفر در معدل حساب نشود.


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم افزود: گزینه دوم این است که نمره صفر نه تنها در کارنامه ثبت شود، بلکه در معدل هم حساب شود.

نوه‌ابراهیم با تاکید بر اینکه هدف وارد شدن کمترین خسارت به دانشجو است، گفت: ضمن این امرقصد داریم عدالت آموزشی رعایت شود و تمایزی بین دانشجویان درسخوان و آنهایی که درس نمی‌خوانند وجود داشته باشد.


وی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای کاهش شمار مشروطی‌ها اتخاذ می‌شود، ادامه داد: دراین مورد کاری نمی‌توان انجام داد جز اینکه خود دانشجو جدی‌تر باشد. در حال حاضر به دنبال ارتقای کیفیت آموزش هستیم. در ارتقای کیفیت آموزش اساتید جدی‌تر می‌شوند، بنابراین دانشجو هم باید جدی‌تر عمل کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم تاکید کرد: برای کاهش تعداد مشروطی‌ها باید دقت بیشتری در برگزاری آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها به خرج داد و دانشجوهای واجد شرایط‌ تری را برگزید.

نوه‌ابراهیم در ادامه در مورد آیین‌نامه‌های در حال بررسی توضیح داد: در حال حاضر در حال بررسی آیین‌نامه آموزشی کارشناسی و کارشناسی ارشد هستیم. بررسی آیین‌نامه استعدادهای درخشان مقطع دکتری نیز به پایان رسیده است که با اجازه وزیرعلوم اعلام خواهد شد. همچنین آیین‌نامه استعدادهای درخشان کارشناسی ارشد هم در حال اتمام است.

وی در پایان در مورد کوتاه‌تر شدن دوره کارشناسی اظهار کرد: دانشگا‌های دولتی چنین برنامه‌ای ندارند، اما از آنجایی که دانشگاه آزاد خصوصی است ممکن است این طرح را اجرا کنند، اما اجرای آن هنوز تایید نشده است.

انتهای پیام


آمار بازدید: 158 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image