ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش تولید نانو ذرات شیشه ضدباکتریایی برای درمان بافت استخوان در البرز

تولید نانو ذرات شیشه ضدباکتریایی برای درمان بافت استخوان در البرز

محقق پژوهشگاه مواد و انرژی ایران گفت: برای نخستین بار در کشور نانو ذرات شیشه ضدباکتریایی برای درمان بافت استخوان در این پژوهشگاه تولید شد.

خبرگزاری فارس: تولید نانو ذرات شیشه ضدباکتریایی برای درمان بافت استخوان در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی، نادر نظافتی افزود: این نانو ذرات به عنوان پرکننده و تقویت کننده استخوان، پوشش ایمپلنت‌های فلزی برای اتصال با بافت استخوان و درمان عفونت‌های ناشی از کاشت ایمپلنت به کار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط ایده‌آل یک کاشتنی بایستی توانایی بازسازی بافت استخوانی و درمان عفونت را داشته باشد، اظهار داشت: ویژگی منحصر به فرد این نوع شیشه نانوساختار زیست فعال این است که پس از قرارگرفتن در بدن، علاوه بر تبدیل شدن به فاز مینرالی استخوان طبیعی بدن (آپاتیت)، از ایجاد هرگونه عفونت جلوگیری می‌کند.

این پژوهشگر ادامه داد: همچنین از ویژگی دیگر این شیشه آن است که برخلاف روش‌های امروزی مورد استفاده (از جمله روش پلاسما اسپری و پرس ایزو استاتیک گرم) نیازی به استفاده از دمای بالا نیست.

وی ادامه داد: نکته دیگری که این پوشش را از سایر پوشش‌های مرسوم بر روی ایمپلنت فلزی متمایز می‌کند، خاصیت ضدمیکروبی آن است.

نظافتی گفت: این پوشش به واسطه دارا بودن عنصر نقره می‌تواند سه نوع باکتری متداول در مراکز درمانی و نیز پس از کاشت ایمپلنت مشاهده می‌شود را از بین ببرد.

وی خاطرنشان کرد: به کمک روش پوشش‌دهی غوطه‌وری در محلول سل، امکان پوشش دادن سطوح غیرتخت و پیچیده فراهم است.

آمار بازدید: 385 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image