ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد ناطق نوری هم موسس دانشگاه آزاد شد!

ناطق نوری هم موسس دانشگاه آزاد شد!

چطور قرار است با تصویب هیات موسس، جناب ناطق نیز به جمع افرادی اضافه شود که ۳۰ سال پیش در تاسیس دانشگاه آزاد دخیل بوده‌اند؟! این سوالی است که باید متولیان دانشگاه آزاد بدان جواب دهند.


خبرگزاری فارس ـ می گویند گردشگری وارد شهری شده بود و از قسمتهای مختلف شهر دیدن می کرد. گردشگر که ظاهرا از زیباییهای شهر لذت برده بود با شوق خاصی از راهنما پرسید که آیا شهر شما آثار باستانی هم دارد؟ راهنما که از یک طرف تا بحال نام آثار باستانی را نشنیده بود و از طرفی نمی‌خواست جلوی آن گردشگر کم بیاورد پاسخ داد: «اونهم در حال ساخته».

رویداد جدید مربوط به عضویت یک فرد جدید در هیات موسس دانشگاه آزاد نیز خیلی بی‌شباهت به مثل فوق نیست. ماجرا از سخنرانی ناطق نوری در مراسم ترحیم حاجی حیدری شروع شد. مخصوصا بخشی از سخنان وی «هم‌اکنون یکی از بدبختی‌های کشور ما این است که گرفتار تندروها و بی‌ترمزها هستیم» که در ذائقه متولیان دانشگاه آزاد شیرین جلوه کرد. هنوز واکنشها به این سخنان از انتقاد تند«حاج حسین» تا زنده باد «مسیح مهاجری» ادامه داشت که خبر جدیدی نام ناطق نوری را بیشتر بر سر زبانها انداخت.

این بار نوبت به طه هاشمی رسید تا در صفحه فیس‌بوک خود ازعضویت ناطق نوری و به قول طه هاشمی این «آدم با مرام» به‌عنوان «عضو هیات موسس(!)» دانشگاه آزاد خبر دهد. طه هاشمی در این مطلب آورده بود: «آقای ناطق نوری آدم با مرامی است؛ هنوز هم بعد از 13 سال که از خاتمه مجلس پنجم می گذرد جلسات هیات ریسه آن زمان را به تناوب و هر باربه میزبانی یکی از اعضاء برگزار می کند. امشب نوبت دکتر نوبخت و در محل دفتر کارش بود. غیر از دکتر روحانی و آیت اله موحدی کرمانی که اتفاقا در آن زمان هر دو نواب رییس مجلس بودند، بقیه حضور داشتند. در این جلسه من خبر ملحق شدن قریب الوقوع آقای ناطق به خانواده بزرگ دانشگاه آزاد را دادم. قرار است با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی جناب ناطق نوری به عضویت هیات موسس دانشگاه آزاد انتخاب شود. این پیشنهاد از سوی آقای هاشمی رفسنجانی به ایشان داده شده و او هم علیرغم اینکه در این سالهای اخیر هیچ پیشنهادی را نمی پذیرفت، این دفعه قبول کرده».

این خبر با موضع گیری صریح رئیس دانشگاه آزاد شکل جدی تری به خود گرفت. میرزاده در جمع خبرنگاران گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری را به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد کردیم که این مسئله به اتفاق آراء اعضای هیأت موسس دانشگاه آزاد به تصویب رسیده است. وی افزود: پس از رای موافق شورای عالی انقلاب فرهنگی، علی‌اکبر ناطق نوری به جمع اعضای هیأت موسس دانشگاه آزاد می‌پیوندد.

در همه جا رسم است و عرف و قانون نیز همین را می گوید که چند نفر اولیه ای که همت کرده و در ایجاد یک مرکز یا موسسه تلاش کرده اند هیات موسس آن مجموعه را تشکیل می دهند و اختیاراتی طبق قانون برای این افراد متصور است. مثلا اگر ده ها بار اعضای هیات امنا یا مدیرعامل موسسه تغیییر کنند اما هیات موسس قابل تغییر نیست اما ظاهرا قضیه دانشگاه ازاد با همه جا متفاوت است. ما هر چه بررسی کردیم و پرسیدیم آقای ناطق نوری در راه اندازی این دانشگاه چه نقشی داشته اند پاسخی نیافتیم حال چطور قرار است با تصویب هیات موسس، جناب ناطق نیز به جمع افرادی اضافه شود که 30 سال پیش در تاسیس دانشگاه آزاد دخیل بوده اند. سوالی است که باید این عزیزان جواب دهند.

هر چند این موضوعات برای دانشگاه آزاد با عنایت به سابقه آن یک امر عادی است. مثلا زمانی که شورای عالی انقلاب فرهتگی مصصم بود بعد از قریبب به 30 سال ریاست این دانشگاه را عوض کند به یکباره و کاملا اتفاقی حس خیراندیشی اعضای هیات موسس فوران می کند و به فکر «وقف» این مجموعه عظیم می افتند و به این شبهه پاسخ ندادند اگر دانشگاه آزاد کاملا خصوصی است در زمان جنگ با چه مجوزی در تریبون رسمی نماز جمعه از مردم درخواست میشد به این دانشگاه کمک مالی کنند؟

حبیب ترکاشوند

آمار بازدید: 180 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image