ارتباط مستقیم با 30681 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد آمادگی واحد علوم و تحقیقات برای همکاری علمی و تحقیقاتی با بخش‌های صنعتی

آمادگی واحد علوم و تحقیقات برای همکاری علمی و تحقیقاتی با بخش‌های صنعتی

رئیس واحد علوم و تحقیقات بر ارتباط موثر دانشگاه با صنعت تأکید کرد و گفت: واحد علوم و تحقیقات آماده هرگونه همکاری علمی و تحقیقاتی با سایر وزارتخانه‌ها و بخش‌های صنعتی کشور است.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، علی عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات بر تطبیق تمام واحدها با شرایط و پیشرفت‌های روز علمی در دنیا تاکید کرد و گفت: باید با توجه به تحولات بین المللی در زمینه علم و دانش و بصورت منظم و برنامه ریزی شده در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گام برداریم.

وی همچنین بر تعامل هرچه بیشتر واحد علوم و تحقیقات با مجلس شورای اسلامی تأکید و تصریح کرد: با هدف پیگیری انتظارات مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها و تحقق چشم انداز علمی کشور، از کمک و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان وزارت علوم و تحقیقات و فن آوری و وزرات بهداشت، استقبال می‌کنیم و امیدواریم از این طریق به پیشرفت‌های علمی و آموزشی واحدهای علوم و تحقیقات کشور سرعت دهیم.

عباسپور افزود: قوانین و تسهیلاتی از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که می تواند برای رشد و توسعه علمی دانشگاه‌ها از آن بهره جست، بطور مثال صندوق شکوفایی و نوآوری که تمام بخش‌های علمی کشور را در بر می‌گیرد از این نمونه است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات به تعداد چشمگیر دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل در واحدهای علوم و تحقیقات اشاره کرد و ادامه داد: اعتبارات متمرکز تحقیقاتی با عنوان تحقیقات پژوهش‌های ملی در بودجه سنوات کشور وجود دارد و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند کمک‌های بسیار موثری را از این ردیف اعتبارات دریافت کند و در اختیار دانشجویان و اساتید پژوهش محور قرار دهد.

وی به بودجه پژوهشی مراکز تحقیقات دولتی و بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد و افزود: این ردیف بودجه‌ها دارای شرایط و ضوابط خاصی است و اعتبارات بسیار خوبی را در اختیار دارد، لذا واحدهای علوم و تحقیقات کشور که نخبه پرور و پژوهش محور هستند می‌توانند از این اعتبارات برای تحقق چشم انداز علمی کشور به نحو احسن استفاده کنند.

وی بر ارتباط موثر دانشگاه با صنعت تأکید و خاطرنشان کرد: واحد علوم و تحقیقات آماده هرگونه همکاری علمی و تحقیقاتی با سایر وزارتخانه‌ها و بخش‌های صنعتی کشور است.

وی افزود: برخی وزارتخانه‌های کشور همچون وزارت نفت، نیرو، کشاورزی، صنایع و .... دارای اعتبارات مناسبی هستند و با توجه به ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی بسیار بالای واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی می‌توان برای رشد و توسعه علمی کشور با این سازمان‌ها همکاری بیشتری انجام داد.

عباسپور گفت: از تخصیص ردیف بودجه به تحقیقات و فعالیت‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی از سوی دولت و مجلس استقبال می‌کنیم زیرا معتقدم با حمایت‌های دولت و نمایندگان مجلس از برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشگاه‌ها گام‌های بلندی در توسعه علمی کشور برداشته می‌شود.

آمار بازدید: 183 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image