ارتباط مستقیم با 30613 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ایجاد مرکز آموزش الکترونیک در دانشگاه خواجه نصیر

ایجاد مرکز آموزش الکترونیک در دانشگاه خواجه نصیر

سرپرست دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در آینده، گفت: اصلاح و تصویب آیین‌نامه‌ها و ایجاد مرکز آموزش الکترونیکی از برنامه‌های آینده دانشگاه خواجه نصیر است.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سیدعلی خاکی‌صدیق سرپرست دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر در مراسم روز مهندسی و بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی گفت: افرادی که با شخصیت خواجه نصیر آشنا هستند به اینکه در این دانشگاه درس می‌خوانند یا درس می‌دهند، افتخار می‌کنند زیرا خواجه نصیر یک سیاستمدار، دانشمند و فقیه بود که در یک دوره خاص کشور را نجات داد.

وی در رابطه با جهت‌گیری‌های توسعه‌ای در دانشگاه افزود: از دید من اگر در دانشگاه یک مدل‌سازی کلی در رابطه با توسعه انجام دهیم 4 وجه متشکل از آموزش، تولیدات علمی، تولید ثروت و اخلاق دارد ولی اگر اخلاق را از دانشگاه بگیریم دیگر هیچ چیزی باقی نمی‌ماند.

خاکی صدیق خاطرنشان کرد: در بخش آموزش وظیفه ما تربیت مهندسان کارآموز و حرفه‌ای است که در این بازبینی سرفصل دروس، دوره‌های جدید آموزشی و غیرحرفه‌ای، توجه جدی به پایان‌نامه‌های کارشناسی و ارتقا کیفیت آموزش از بخش‌هایی است که باید به آن توجه شود.

سرپرست دانشگاه خواجه نصیر اظهار داشت: در سال‌های پیش دانشجویان فارغ‌التحصیل ما معمولا آچار به دست بودند و این مزیت را داشتند که در کنار تحصیل کارهای عملی هم انجام می‌دادند و ما باید این مزیت را تقویت کنیم.

وی در رابطه با تولید تصریح کرد: در بخش تولید هم باید مقاله‌های علمی، کتاب‌های تخصصی، گزارش‌های فنی و تخصصی و... مورد توجه قرار گیرد و تولید علم باید در مرزهای دانش باشد یا اینکه تولید علم برای حل مسائل مشخص با کاربرد داخلی و یا تبیین، شناسایی و حمایت از زمینه‌های ویژه پژوهشی در دانشگاه باشد.

خاکی صدیق تاکید کرد: در بخش تولید ثروت باید به بحث پژوهش و مشاوره آموزش توجه کرد که در این رابطه تجاری‌سازی، مرکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان، کارآفرینی و پژوهش‌های مشترک بین‌المللی و مرجعیت علمی در فناوری‌های نوین و... ضرورت دارد.

وی در رابطه با بحث اخلاق تصریح کرد: در این بخش اخلاق فردی و سازمانی، حرفه‌ای و علمی از ضروریات است و در این رابطه تمام دستاوردها در صورت پایبندی و رعایت دقیق اصول و مبانی اخلاقی ارزش پیدا می‌کند و باید مبانی اخلاق و منشورهای اخلاق حرفه‌ای، مهندسی و پژوهشی تبیین شود.

خاکی صدیق اظهار داشت: چالش اول ما در دانشگاه خواجه نصیر در مرحله اول رشته دانشگاهی است و ما در جایگاه خوبی در این رابطه قرار نداریم و باید تلاش کنیم که رشته خود را به رده‌های بالاتر برسانیم.

سرپرست دانشگاه خواجه نصیر ادامه داد: محدودیت‌های جدی مالی، محدودیت‌های فیزیکی، پراکندگی، توسعه دانشگاه بدون در نظر گرفتن منابع، فرسودگی سخت‌افزاری در سیستم، ضعف و کمبود در بدنه کارشناسی و کمبود امکانات در دانشگاه و... از چالش‌های دیگر ما در دانشگاه است.

خاکی صدیق تاکید کرد: راهکارها و تدابیری مانند فراهم آوردن زمینه مشارکت همگانی در اداره دانشگاه، کاهش تنش‌ها، حفظ حرمت کرامت، پایبندی به ملزومات مشارکت توسعه، پایبندی مدیران به اصول توسعه دانشگاه، توجه به بدنه کارشناسی دانشگاه (غیر از هیات علمی)، اصلاح و تصویب آیین‌نامه‌ها، ایجاد مرکز آموزش الکترونیکی و ... را در نظر داریم تا انشاءالله به آن سطحی که مورد توجه ما است برسیم.

وی با اشاره به افتخارات شهید داریوش رضایی‌نژاد از دانشمندان عرصه علمی کشور گفت: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افتخارات بسیاری دارد که یکی از این افتخارات تحصیل شهید رضایی‌نژاد در این دانشگاه است.

آمار بازدید: 349 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image