ارتباط مستقیم با 30703 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نخستین جشنواره تجلیل از خیرین و واقفین دانشگاه تهران برگزار می‌شود

نخستین جشنواره تجلیل از خیرین و واقفین دانشگاه تهران برگزار می‌شود

نخستین جشنواره تجلیل از خیرین و واقفین دانشگاه تهران 14 اسفند ماه با حضور روسای دانشگاه و خیرین و واقفین این دانشگاه برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صبح امروز یکشنبه ساداتی نژاد رئیس سازمان توسعه و سرمایه گذاری دانشگاه تهران در نشست خبری ضمن تاکید بر حضور25 خیر و واقف دانشگاه تهران در این مراسم، گفت: امیدواریم در این جشنواره قدم موثری در جهت سنت حسنه وقف برداریم.

وی با یادآوری شهدای انقلاب اسلامی به عنوان اولین خیرین واقعی کشورافزود: شهدای گرانقدر با نثارجان خود فضایی را فراهم کردند که امروز بتوانیم به دنبال توسعه مسائل علمی و فنی در کشور باشیم. در بحث خیرین و واقفین الگوی اصلی کشور ما ائمه اطهار(ع) هستند. از جمله حضرت خدیجه (س) که برای اعتلای اسلام تمام اموال خود را وقف کرد و یا حضرت علی (ع) که موقوفات زیادی را از خود به جای گذاشته است.

رئیس سازمان توسعه و سرمایه گذاری دانشگاه تهران با اشاره به روز چهاردهم اسفندماه به عنوان روز برگزاری جشنواره تجلیل از خیرین و واقفین دانشگاه تهران، اظهارکرد: در این مراسم ضمن تقدیر از خیرین و واقفین، راه اندازی بنیاد خیرین و واقفین دانشگاه تهران را خواهیم داشت که امیدواریم با راه اندازی این بنیاد گام موثری در زمینه توسعه دانشگاه برداریم.

دبیرجشنواره تجلیل از خیرین و واقفین دانشگاه تهران، افزود: در 14 اسفند ماه که همزمان با روز احسان و نیکوکاری است تاسیس اولین صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران را نیز خواهیم داشت که اهداف بزرگی در زمینه وقف را دنبال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در غرب نیز هزینه بسیاری از تحقیقات علمی و توسعه دانشگاه‌ها توسط مردم پرداخت می‌شود، گفت: بزرگترین و اولین دانشگاه آمریکا یعنی هاروارد توسط فردی به نام هاروارد بنیان گذاشته شد که با اهدای 400 جلد کتاب و مبلغی پول این دانشگاه تاسیس شد. درحقیقت 38 درصد منابع مالی این دانشگاه توسط مردم و موقوفات تامین می‌شود.

ساداتی نژاد تاکید کرد:‌ در همه جای دنیا مردم علاقمند به حضور در طرح توسعه علمی و فناوری کشور خود هستند و خوشبختانه در کشور ما نیز علاقه بسیاری برای شرکت در این زمینه در میان خیرین وجود دارد؛ به طوری که در سال 1390 بحث خیرین و واقفین دانشگاه به صورت جدی برای توسعه دانشگاه‌ها مطرح شد و امروز افراد خیر دانشگاه یکی از گنجینه‌های اصلی و حامیان عرصه جهاد علمی کشور به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: باید انگیزه لازم برای مشارکت خیرین را فراهم کنیم و نیازهای بخش علم و فناوری را در دانشگاه‌ها شناسایی کنیم تا افراد خیر در حوزه‌هایی که علاقه دارند، وارد شده و موجب توسعه دانشگاه بشوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 250 هزار نفر دانش آموخته دانشگاه تهران وجود دارند، گفت: اگر یک درصد از این افراد که در بخش‌های مختلف از جمله صنعت و تجارت مشغول به کار هستند بخواهند در زمینه توسعه دانشگاه خود کمک کنند باید امروز حدود 2500 نفر جزو خیرین دانشگاه تهران باشند. اما در حال حاضر تنها 25 نفر شناسایی شده‌اند.

رئیس سازمان توسعه و سرمایه گذاری دانشگاه تهران افزود: به طور کلی 200 نفر خیر و واقف در دانشگاه تهران شناسایی شده‌اند که از این تعداد 55 نفر خیرین فرهنگی و 120 نفر خیرینی هستند که با اهدای آثار فرهنگی خود به توسعه دانشگاه تهران کمک کرده‌اند.

وی درباره اهدای آثار هنری و تابلوهای ارزشمند به دانشگاه تهران توسط خیرین گفت: در حال حاضر 87 مجسمه مینیاتوری، 50 عدد عکس، 18 تابلوی نفیس نقاشی و مجموعه اسناد قدیمی از جمله نقشه‌هایی که به عنوان سند ملی محسوب می‌شوند به دانشگاه تهران اهدا شده‌اند که سالانه مورد بازدید گردشگران و دانشجویان سراسر دنیا قرار می‌گیرند.

دبیرجشنواره تجلیل از خیرین و واقفین دانشگاه تهران، تاکید کرد: 4000 نسخه خطی به کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران اهدا شده که بسیاری از این کتابها قابل قیمت گذاری نیستند.

وی در ادامه به یک میلیون و 927 هزار و 600 متر مربع عرصه و اعیانی وقفی دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: از این میزان 800 متر مربع به بخش اعیانی و 10 هزار متر مربع به بخش عرصه تعلق دارد که به دانشگاه تهران اهدا شده است.

وی با تاکید بر نقش خیرین در تجهیز آزمایشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشگاه تهران، تصریح کرد: در مجموع چیزی حدود 110 هزار متر مربع خوابگاه و آزمایشگاه توسط خیرین برای دانشگاه تهران احداث شده است.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست ساداتی نژاد به اهدای 300 میلیون تومان کمک نقدی به صندوق قرض الحسنه باقرالعلوم این دانشگاه اشاره کرد و گفت: بسیاری از اعضای هیات علمی نیز به این صندوق کمک کرده‌اند و باعث شده زمینه تحصیل دانشجویان مستعد در دانشگاه تهران فراهم شود.

وی ادامه داد: از سال 1390 تا کنون خیرین و واقفین دانشگاه تهران در زمینه اهدای وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی نیز کمک‌های بسیاری به این دانشگاه کرده‌اند.

دبیرجشنواره تجلیل از خیرین و واقفین دانشگاه تهران، تجهیز کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، کمک به نشر مجلات داخلی و بین المللی، کمک به ادامه تحصیل دانشجویان مستعد و دادن وام قرض الحسنه به آنها را از اهداف تشکیل صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران عنوان کرد و گفت: از همه صنعتگران و خیرین و واقفین دعوت می‌کنیم که با سرمایه گذاری در این صندوق نقشی در توسعه دانشگاه تهران به عنوان قطب دانشگاهی کشور داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که هر ساله عدد مشارکت خیرین در طرح توسعه تجهیزات و امکانات دانشگاه تهران افزایش پیدا کند و نقش رسانه‌ها را نیز در ایجاد علاقه برای خیرین و واقفین حائز اهمیت دانست.

ساداتی نژاد با اشاره به چهار محور تربیت و آموزش نیروی انسانی، تولید نیروی ملی و بین المللی، ارائه خدمات علمی و ترویج علمی دانشگاه‌های کشور، گفت: نیازهای دانشگاه تهران توسط گروه‌های کارشناسی احصاء شده است و در روز 14 اسفندماه در قالب دفترچه‌ در اختیار خیرین و واقفین قرار خواهد گرفت تا بر اساس علاقه‌ای که دارند در زمینه‌های مختلف به توسعه دانشگاه کمک کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه ایوب باقرتبار مدیر نظارت بر نهاد مالی سازمان بورس اوراق بهادار کشور نیز گفت: صندوق‌های سرمایه گذاری در کشور ما از اواخر سال 1386 تاسیس شده‌اند و در حال حاضر 108 صندوق فعال در کشور وجود دارد که در زمینه‌های مختلفی چون تامین کمک هزینه بیمه مددجویان سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به گرفتن مجوز صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران از سازمان بورس اوراق بهادار کشور، افزود: این صندوق در روز چهاردهم اسفندماه کار خود را آغاز خواهد کرد و نکته قابل توجه در صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران این است که تمامی موضوعات و منابع حاصله دقیقا مشخص شده و خیرین می‌توانند در هر زمینه‌ای که مایل هستند به دانشگاه تهران کمک کنند.

آمار بازدید: 231 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image