ارتباط مستقیم با 30726 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار زمینه ورود بخش خصوصی به آموزش عالی فراهم شود

زمینه ورود بخش خصوصی به آموزش عالی فراهم شود

معاون پارلمانی، وزارت علوم، تحقیقات و فن‎آوری گفت: با تصویب قوانین و تسهیل آیین‎نامه‎ها باید ورود بخش خصوصی در حوزه آموزش عالی را فراهم کرد.



به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه زنجان، سعدالله نصیری‌قیداری در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: با توجه به منابع محدود دولتی و با توجه به اهمیت تامین منابع مالی در حوزه پژوهش به ویژه در مراکز آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی، توجه به منابع تامین مالی غیردولتی بسیار ضروری است.


وی افزود: محصولات دانشگاهی که توسط بخش‎های مختلف مورد استفاده قرار می‎گیرند ضروری است تا همه نهادهای ذی‌ربط مبلغی را به دانشگاه‎ها کمک کنند و همان طور که جایگاه خیرین در آموزش و پرورش تعریف شده است، باید توجه ویژه‎ای نیز در حوزه آموزش عالی مدنظر قرار گیرد.


نصیری‌قیداری تصریح کرد: با توجه به اینکه این امر بار مالی بر دوش دولت ندارد، لذا نمایندگان می‏‌توانند آن را به صورت طرح جهت تصویب و قانونی شدن مشارکت بخش خصوصی ارایه دهند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت بخش خصوصی را رقیب خود می‎داند، گفت: این در حالی است که بخش خصوصی می‏‌تواند به عنوان کمک‌کار دولت در حوزه‎های مختلف به ویژه در حوزه پیشبرد اهداف آموزش عالی که سبب توسعه کشور می‌شود، حضور موثر داشته باشد.


معاون پارلمانی وزارت علوم، تحقیقات و فن‎آوری، خاطرنشان کرد: پول‎هایی که هر ساله به جیب کشورهای مختلف جهت بورسیه کردن دانشجویان ایرانی پرداخته می‌شود، می‎تواند به دانشگاه‏‏‌های داخلی و رشد و توسعه علمی آن‎ها پرداخته شود و دانشجویان با بار علمی بالا در داخل کشور تربیت شوند.


نصیری‌قیداری با اشاره به اینکه با تصویب قوانین و تسهیل آیین‌‏نامه‎ها باید ورود بخش خصوصی در حوزه آموزش عالی را بیش از پیش فراهم کرد، گفت: تولید مقالات علمی نسبت به چندین سال اخیر از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است که این امر با تاسیس و راه‎اندازی مراکز تحصیلات تکمیلی روند جهشی داشته است، هر چند با رشد خوبی در این عرصه روبه‌رو بودیم، ولی با برنامه‌ریزی صحیح باید این جایگاه را تقویت کرد، زیرا این امر زمینه تولید ثروت و رسیدن به کمال مطلوب را به همراه خواهد داشت.

آمار بازدید: 151 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image