ارتباط مستقیم با 30650 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله معرفی دانشگاهها دانشگاه صنعتی سیرجان

دانشگاه صنعتی سیرجان

به اشتراک گذاری

دانشگاه صنعتی سیرجان در این بخش معرفی می گردد و در رابطه با تاریخچه دانشگاه صنعتی سیرجان، دانشکده های آن و ... توضیحاتی ارائه می گردد.

دانشگاه صنعتی سیرجان در یک نگاه:

تأسیس ۱۳۸۸

نوع سراسری (دولتی)

رئیس دکتر محمدباقر رهنما

معاون آموزشی دکتر محمدرضا مفیدی


هیأت علمی ۷۵

دانشجویان ۱۸۰۰

مکان سیرجان

وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وب‌گاه www.sirjantech.ac.ir

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دانلود جزوه کامل فیزیک 2 دانشگاه

تاریخچه دانشگاه صنعتی سیرجان

دانشگاه صنعتی سیرجان دانشگاهی است که در شهر سیرجان استان کرمان واقع شده‌است. اولین ساختمان دانشگاه صنعتی سیرجان در سال ۱۳۷۱ تاسیس شد و در سال ۱۳۷۲ با ورود رشته مهندسی مکانیک گرایش جامدات روزانه تحت نظر دانشگاه شهید باهنر کرمان شروع به کار کرد.

همچنین در سال ۱۳۷۶ دورهٔ روزانهٔ رشتهٔ عمران به این دانشکده افزوده شد. در سال ۱۳۷۸ دوره شبانه این رشته‌ها نیز در دانشکده گشایش یافت و در سال ۱۳۸۲ رشتهٔ کاردانی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار در هر دو دورهٔ روزانه و شبانه به این دانشکده افزوده شد.

در طی سفر اول محمود احمدی نژاد به سیرجان تصمیم گرفته شد که این دانشکده از دانشگاه شهید باهنر کرمان جدا شده و بطور مستقل با عنوان دانشگاه صنعتی به کار خود ادامه دهد.

بعد از این مصوبات به دلیل عدم تلاش مسئولان این اتفاق نیفتاد و مدتی هم زمزمه شد که دانشجویان ورودی سالهای قبل این دانشکده هم بایستی مدرک مجتمع آموزش عالی سیرجان بگیرند و حتماً بایستی یک سال این دانشکده به عنوان مجتمع آموزش عالی فعالیت کند، در این راستا عده‌ای از دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان دست به تحصن زده و از حضور سر کلاسهای درس خودداری کردند.

البته تحصن دانشجویان سرانجام پس از اعزام هیأتی از مرکز به کرمان پایان یافت.در طی جلسه‌ای که برگزار شد دکتر لطفی معاون آموزشی وزارت علوم و نمایندگان دانشجویان دانشکده تکنولوژی در دانشگاه باهنر ابهاماتی که در این رابطه وجود داشت برطرف و دانشجویان به اعتراض خود پایان دادند.

دکتر صاحب الزمانی معاونت دانشجویی دانشگاه باهنر نیز با سفر به سیرجان و با دانشجویان به مذاکره پرداخت و دانشجویان با قبول شرایط بر سر کلاس‌های درس حاضرشدند.

پیشنهاد می شود مقاله
تدریس رشته «مطالعه آکادمیک نینجاها» در یک دانشگاه ژاپنی را هم بخوانید.

در سال ۸۸ دانشجویان ورودی ۸۸ این دانشکده با اصلاحیه‌ای که قبل از انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش قرار گرفته بود با عنوان قبولی مجتمع آموزش عالی سیرجان وارد این مرکز شدند. در بهمن ماه سال ۱۳۸۸ بدنبال موافقت شورای گسترش آموزش عالی مجتمع آموزش عالی سیرجان به دانشگاه صنعتی سیرجان ارتقا یافت.

دانشگاه صنعتی سیرجان هم اکنون با اضافه کردن رشته‌های مهندسی کامپیوتر و مهندسی شیمی با 2600 نفر دانشجو فعالیت خود را ادامه می‌دهد. تا این زمان ساختمان ۳ دانشکده با زیر بنای ۱۰ هزار متر مربع ساخته شده‌اند. این دانشگاه دارای مجموعا ۴ ساختمان در محدوده دانشگاه است که قدیمی‌ترین آنها ساختمان دانشکده مکانیک و بعد از آن دانشکده عمران و کتابخانه و سالن ورزشی می‌باشد. همچنین ۳ ساختمان خوابگاهی نیز برای دانشجویان دختر و پسر فراهم شده‌است. در سال ۸۸ نیز ساختمان خوابگاه قائم و سلف سرویس دانشگاه صنعتی سیرجان با زیر بنای ۵۵۰۰ متر افتتاح شد.

در سال ۱۳۸۹ با موافقت مرکز گسترش آموزش عالی، ایجاد رشته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک - طراحی کاربردی در این دانشگاه به تصویب رسید و دانشگاه صنعتی سیرجان از مهر ماه سال ۱۳۹۰ در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می گیرد.

مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد:
ارتباط فقر با فرصت تحصیل در دانشگاه

دانشکده های دانشگاه صنعتی سیرجان

دانشکده علوم کامپیوتر و ریاضی

دانشکده مهندسی عمران

دانشکده مهندسی مکانیک

دانشکده مهندسی شیمی

دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

پیشنهاد می کنیم مقاله
ضوابط پوشش در دانشگاههای جهان را هم بخوانید.

مشاهده لیست مدرسین دروس دانشگاهی:
تدریس خصوصی دروس دانشگاهی


آمار بازدید: 3583 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image