ارتباط مستقیم با 30631 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس استخدام استخدام دولتی جذب 15 هزار جوان در شوراهای حل اختلاف کشور و شیوه نامه جذب محیط بانان

جذب 15 هزار جوان در شوراهای حل اختلاف کشور و شیوه نامه جذب محیط بانان

رئيس مركز امور شوراهای حل اختلاف كشور تعداد جوانان شاغل در شوراهای حل اختلاف كشور را در حدود 15 هزار نفر عنوان کرد.

حجت الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: جذب تمامی این افراد عزم ملی و بودجه اعتباری خاص می طلبد كه شاید فعلا مقدور نباشد اما مركز امور شوراهای حل اختلاف جذب حداكثری حوانان فعال در این زمینه را در اولویت امور خود قرار داده است.
وی با بیان اینكه صلح و سازش از ابتدا ماموریت اصلی شوراهای حل اختلاف در سطح كشور است افزود: با وجود قانونی شدن صدور حكم و آرا در ماه های آینده، ایجاد صلح و سازش در بین افراد دعاوی در پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف در اولویت اصلی است.
رئیس مركز امور شوراهای حل اختلاف كشور با اشاره به لایحه شوراهای حل اختلاف در مجلس نیز گفت: به زودی صدور حكم و آرا در شوراهای حل اختلاف مرجعیت قانونی پیدا خواهد كرد.
وی با بیان اینكه امسال تاكنون سه میلیون و 600 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف در سطح كشور وارد شده است اظهار داشت: از این تعداد در حدود 160 هزار پرونده مورد اعتراض طرفین دعاوی بوده كه رقمی بسیار ناچیز به شمار می آید.
حجت الاسلام احمدی میانجی با اشاره به جوانان شاغل در شوراهای حل اختلاف كشور نیز گفت: تمامی مسئولین كشور اعم از قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه به این امر رسیدگی می كنند تا شاهد جذب تعدادی از جوانان جویای كار در این حوزه باشیم.
حجت الاسلام احمدی میانجی با اشاره به جذب جوانان فعال و جویای كار در شوراهای حل اختلاف نیز گفت: از ابتدا شوراها با نفرات بازنشسته ادارات و ریش سفیدان محلی كار خود را شروع كرد اما در حال حاضر تعدادی از جوانان نیز در بخش های اداری و دبیرخانه های شوراهای حل اختلاف فعالیت می كنند كه امیدواریم به زودی تعدای از این جوانان به صورت پرسنل جذب شوند.
وی با بیان اینكه در شهرها شوراهای حل اختلاف در دو نوع صلح و سازش و صدور آرا فعالیت می كنند نیز گفت: شرایط افرادی كه در حوزه صدور آرای شوراهای حل اختلاف شهرها فعالیت می كنند به لحاظ علمی باید پیشرفته تر از حوزه صلح و سازش بین طرفین دعاوی باشد.
-----------------------
شیوه نامه جذب محیط بانان نهایی شد
در هشتمین نشست هسته مشورتی نظام آموزش محیط بانی که با هدف بررسی مشکلات و ارایه راهکارهای مناسب برای رفع چالش های موجود در این حوزه برگزار شد، شیوه نامه جذب محیط بانان نهایی شد.
به گزارش ایرنا محمد درویش مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اهمیت و ضرورت ادامه دوره های آموزش محیط بانان گفت: در این جلسه شیوه نامه جذب محیط بانان نهایی و مقرر شد دانشگاه محیط زیست برای ارتقای انگیزه محیط بانان راهکار ارایه دهد.
وی ادامه داد: در واقع دانشگاه محیط زیست مامور شد تا با ارایه شیوه نامه ای در خصوص آموزش محیط بانان این امکان را فراهم آورد که محیط بانان در دوران 30 سال خدمت خود در مقام محیط بانی باقی بمانند و در حین خدمت بتوانند آموزش لازم و مدارک تحصیلی مناسب را اخذ کنند.
درویش اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده محیط بانان کمبود انگیزه برای ادامه خدمت در این شغل است که با برگزاری جلسات و بررسی معضلات و مشکلات در صدد رفع این موضوع در کنار افزایش منزلت اجتماعی و انگیزه سازی مالی برای محیط بانان در سازمان حفاظت محیط زیست تا زمان بازنشستگی آنها هستیم.
هشتمین نشست مشورتی محیط بانان با حضور محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، سرهنگ خیلدار فرمانده یگان حفاظت، مسعود عالیخانی مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست، ابوالقاسم موسوی معاون مرکز برنامه ریزی، علی سمیعی معاون دفترحقوقی و امور مجلس، نمایندگانی از مرکز آموزش محیط بانان کرج و چند تن از محیط بانان پیشکسوت برگزار شد.

آمار بازدید: 512 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image