ارتباط مستقیم با 30712 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار نخستین دوره مسابقات رباتیک کشور در اراک برگزار می‌شود (7 دی 92)

نخستین دوره مسابقات رباتیک کشور در اراک برگزار می‌شود (7 دی 92)

مدیر عامل کانون رباتیک کرانه دانش اراک از برگزاری نخستین دوره مسابقات رباتیک کشور در دو سطح دانش‌آموزی و دانشجویی توسط این کانون خبر داد.


سید محسن جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این مسابقات همزمان با نهمین نمایشگاه الکامپ و تلکام استان از 28 بهمن ماه تا 2 اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مسابقه با هدف ایجاد شور و نشاط در بین جوانان و نوجوانان، ایجاد انگیزه به منظور فراگیری علوم جدید و تلاش جوانان و نوجوانان این مرز و بوم در راستای به اجرا در آوردن ایده‌ها و کسب مهارت‌های عملی برگزار می‌شود.

مدیرعامل کانون رباتیک کرانه دانش اراک برگزاری هفت دوره مسابقات رباتیک در سطح استان مرکزی و غرب کشور، آموزش علم رباتیک به بیش از 2 هزار نفر از دانش‌آموزان استان، تجهیز رایگان چندین مرکز علمی، فرهنگی و تربیتی به کارگاه‌های رباتیک به منظور آموزش این علم به علاقه‌مندان را از جمله اقدامات این کانون عنوان کرد.

جعفری ادامه داد: کانون رباتیک کرانه دانش از سال 1390 فعالیت خود را به صورت رسمی و با کسب مجوز از وزارت کشور و استانداری استان مرکزی با هدف تلاش به منظور ارتقاء سطح علمی جوانان میهن عزیز اسلامی‌ آغاز کرد که با یاری خداوند متعال، همکاری مسئولان و تلاش اعضا تاکنون موفق به کسب دست‌آوردهای مهمی شده است.

به گفته وی، همکاری با مراکز مختلف علمی، آموزشی و تربیتی از جمله پژوهش‌سرای دانش‌آموزی خلیج فارس، تجهیز کانون بسیج جوانان استان، کانون فرهنگی ریحانه، کانون فرهنگی آیت‌الله اراکی، کانون فرهنگی شهید سلیمانی شهر مهاجران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر مهاجران به کارگاه ساخت ربات به صورت رایگان، پذیرش علاقمندان به علم رباتیک در کانون و برگزاری کارگاه‌های آموزشی رایگان برای آنان،‌ آموزش رایگان به داوطلبان حضور در مسابقات فنی مهارت، حضور فعال در نمایشگاه‌های علمی و صنعتی و... از جمله دستاوردهای این کانون طی سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

جعفری خاطرنشان کرد: این کانون به فرموده مقام معظم رهبری و در راستای اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و هم‌راستا با سایر مراکز و موسساتی که در زمینه علم رباتیک فعالیت دارند، در نظر دارد مسابقات رباتیک را در دو سطح دانش‌آموزی و آزاد برگزار کند به گونه‌ای که این مسابقات بتواند جایگاه خود را در قدم اول در سطح کشور و در مرحله بعد در سطح بین‌المللی پیدا کند.

وی ادامه داد: به همین منظور کارشناسان این کانون با در نظر گرفتن شرایط علمی مخاطبین، امکانات موجود در کشور برای ساخت ربات‌های خاص، شرایط اقلیمی و مرکزیت استان در کشور، نکات فنی مربوط به برگزاری مسابقات رباتیک و همچنین با بررسی اقداماتی که تاکنون در این زمینه در سطح کشور انجام شده تصمیم به برگزاری این مسابقات در بالاترین سطح کیفی و کمی گرفتند.

جعفری بیان کرد: این مهم بدون استفاده از تجربیات اساتید خبره، نفرات برتر مسابقات کشوری و جهانی و مسئولین کشوری و استانی قابل دستیابی نیست که این تعامل سازنده با این عزیزان برقرار شده است و اکنون کانون رباتیک کرانه دانش با افتخار، خود را برای برگزاری یکی از بزرگترین رویدادهای علمی کشور آماده می‌کند.

مدیرعامل کانون رباتیک کرانه دانش اراک تاکید کرد: برگزاری همایش علمی و آموزش با حضور مسئولین بلند پایه کشور در زمینه علوم، ارتباطات و فن‌آوری، مسئولان انجمن‌های رباتیک سراسر کشور و فعالان و علاقمندان به این علم، برگزاری مسابقات با دعوت از تیم‌های برتر کشور، دعوت از موفق‌ترین مجریان برگزاری مسابقات رباتیک برای همکاری و هم فکری با اعضاء کانون، استفاده از کارگروه‌های تخصصی برای اجرای فازهای مختلف برنامه از قبیل برگزاری همایش طراحی زمین مسابقات، طراحی زمین مسابقات، طراحی محل برگزاری مسابقات و...، دعوت از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف برای پوشش خبری مسابقات، دعوت از سیمای استان برای ساخت برنامه مستند از مسابقات و... از مهم‌ترین سیاست‌های کانون برای اجرای هر چه بهتر این مراسم است.

به گفته وی مسابقات در دو سطح دانش‌آموزی و دانشجویی (آزاد) و در بخش‌های مسیریاب، ربات جنگجو سبک وزن، مسیر یاب ویژه، ربات جنگجو سنگین وزن، ربات‌های عمود پیما، مین یاب اتوماتیک و امدادگر برگزار می‌شود.

آمار بازدید: 348 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image