ارتباط مستقیم با 30795 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار صرفا نوشتن مقالات علمی دردی از جامعه دوا نمی‌کند (4 دی 92)

صرفا نوشتن مقالات علمی دردی از جامعه دوا نمی‌کند (4 دی 92)

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دانش را باید از صرف مقاله بودن، در خدمت تولید و خدمات درآوریم.




به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، پروفسور محمد مهدی خدایی در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بین‌المللی کشاورزی و منابع طبیعی که در محل سالن شهید علی محمدی دانشکده علوم دانشگاه رازی برگزار شد، اظهارکرد: دو کشور ایران و عراق دارای مشترکات تاریخی، دینی و مذهبی بسیاری هستند که زمینه ساز همکاری‌های مشترک دوجانبه است.



وی افزود: وجود 330 کیلومتر مرز مشترک بین استان کرمانشاه و کشور عراق، زمینه افزایش همکاری‌های علمی، سیاسی، تجاری، فرهنگی هنری، پژوهشی و ... بین دو کشور را فراهم کرده است، بنابراین باید از این فرصت به درستی استفاده شود.



رییس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه در زمینه علمی و پژوهشی همکاری‌های خوبی بین دو کشور ایجاد شده است، گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های کشور عراق با دانشگاه رازی کرمانشاه زمینه تبادل بیشتر استاد و دانشجو و برگزاری مسابقات ورزشی و همچنین برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های مختلف فراهم آمده است.



وی مهندسی سازی و دانش بنیان کردن کشاورزی را گامی مهم در جهت توسعه این بخش در کشور دانست و گفت: منظور از مهندسی سازی، به‌کارگیری علوم و فنون روز مانند در بخش کشاورزی و منابع طبیعی است.



رییس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: هم اکنون 92 درصد آب مصرفی کشور در بخش کشاورزی استفاده می‌شود که برای صرفه جویی در این ماده حیاتی باید چاره‌اندیشی شود، چراکه بسیاری از این آب به دلیل عدم استفاده از روش‌های صحیح آبیاری و ... به هدر می‌رود.



خدایی تصریح کرد: با بکارگیری روش‌های علمی می‌توان تا 60 درصد از هدررفت آب جلوگیری کرد که با توجه به خشکسالی‌های اخیر، مدیریت مصرف آب امری ضروری در دو کشور ایران و عراق به شمار می‌آید.



وی همچنین با اشاره به بالا بودن میزان مصرف سوخت در کشور، گفت: دو کشور ایران و عراق از منابع غنی سوختی برخوردارند، اما باید صرفه جویی در مصرف آن را نیز نهادینه کنند.



رییس دانشگاه رازی کرمانشاه فرهنگسازی مصرف محصولات کشاورزی را از دیگر نکاتی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و افزود: در حال حاضر مصرف روغن، قند و شکر در ایران نسبت به مصرف جهانی 30 درصد بیشتر است و از سویی دیگر نیز حدود 30 درصد دورریز نان داریم که لازم است حرکت‌های اصلاحی در این زمینه صورت گیرد.



خدایی همچنین خواستار تبدیل زمین‌های مستعد سیلاب به باغ در سطح کشور شد و گفت: با تحقق این مهم، صادرات غیرنفتی و اشتغال پایدار در کشور توسعه می‌یابد و به دنبال آن اقتصاد کشور نیز شکوفا خواهد شد.



وی تصریح کرد: مراکز آموزشی باید افرادی را تربیت کنند که در کنار دانش، مهارت هم داشته باشند، چراکه صرفا نوشتن مقالات علمی دردی از جامعه دوا نمی‌کند.



رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: متخصصان بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور در نگارش مقاله دارای تخصص ویژه‌ای هستند، اما شاید به اندازه کافی در مزرعه مطالعه عملی نکرده‌اند.



وی در پایان تاکید کرد: دانش را باید از صرف مقاله بودن، در خدمت تولید و خدمات درآوریم.

آمار بازدید: 289 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image