ارتباط مستقیم با 30703 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش تشریح آخرین وضعیت «سامانه ستاره‌یاب» دانشگاه خواجه نصیر (3 دی 92)

تشریح آخرین وضعیت «سامانه ستاره‌یاب» دانشگاه خواجه نصیر (3 دی 92)

استاد دانشگاه خواجه نصیر با تشریح آخرین وضعیت سامانه ستاره‌یاب گفت: در حال حاضر نمونه آموزشی و صنعتی این سامانه در دانشگاه خواجه نصیر ارائه شده و برای آماده کردن نمونه فضایی به دنبال ثبت سفارش از سوی نهادهای ذیربط هستیم.


جعفر روشنیان استاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: سامانه ستاره یاب نوعی سامانه کمک ناوبری است که به منظور موقعیت‌یابی ماهواره‌ها استفاده می‌شود.

وی افزود: این سامانه در کنار سیستم ناوبری اصلی قرار گرفته و از ستاره‌هایی که در میدان دید هستند تصویربرداری می‌کند تا آن‌ها را به صورت اتوماتیک پردازش کرده و موقعیت ماهواره را مشخص کنند.

روشنیان اضافه کرد: این سامانه با تعیین موقعیت ماهواره خطاهای سیستم ناوبری را اصلاح می‌کند.

روشنیان ادامه داد: در حال حاضر نمونه آموزشی و صنعتی این سامانه در دانشگاه خواجه نصیر ارائه شده و برای آماده کردن نمونه فضایی به دنبال ثبت سفارش از سوی نهادهای ذیربط هستیم.

استاد دانشگاه خواجه نصیر اظهار داشت: این سامانه موسوم به نصیر یک برای نخستین بار در ایران طراحی می‌شود و در دنیا نیز چند کشور محدود از این سامانه برخوردار هستند.

به گفته روشنیان، یک تیم تحقیقاتی متشکل از اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواجه نصیر به مدت دو سال بر روی این پروژه کار تحقیقاتی انجام داده‌اند.

آمار بازدید: 318 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image