ارتباط مستقیم با 30717 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی اهمیت دانشگاه علوم بهزیستی به عنوان تنها مرکز آموزش عالی سلامت اجتماعی (30 آذر 92)

اهمیت دانشگاه علوم بهزیستی به عنوان تنها مرکز آموزش عالی سلامت اجتماعی (30 آذر 92)

وزیر بهداشت، با اشاره به وجود چهار دانشگاه وابسته به وزارت بهداشت در تهران گفت: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی جایگاهی ممتازتر از سایر دانشگاه‌ها دارد، چراکه در سطح آموزش عالی تنها دانشگاهی است که وظیفه‌اش رفع مشکلات و دغدغه‌های جامعه در حوزه سلامت اجتماعی است. به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم تکریم و معارفه ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به تعریف سلامت در سازمان بهداشت جهانی افزود: سلامت به سه بخش جسمی، روانی و اجتماعی تقسیم شده است و حوزه فعالیت دانشگاه های علوم پزشکی عمدتا سلامت جسمی و روانی است و در این حوزه درمان و پیشگیری صورت می‌گیرد، اما در هیچ دانشگاهی به حوزه سلامت اجتماعی که از مقوله‌های جدید حوزه سلامت است، پرداخته نمی‌شود و عمدتا در مراکز درمانی و آموزشی این مسئله نادیده گرفته می‌شود.


وزیر بهداشت تاکید کرد: وزارت بهداشت خود را موظف می داند مشکلات این دانشگاه را شناسایی کند و به رفع آن اقدام کند. زمان آن فرارسیده است که با پرهیز از کمی نگری‌ها به سمتی حرکت کنیم که بتوان با بالاترین کیفیت پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم زیرا این انگیزه موجب موفقیت‌های دیگر می شود.

وی افزود: سلامت اجتماعی به اندازه خود سلامت مهم است چرا که در سطح فردی به معنی مشارکت سازنده فرد در اجتماع و در سطح اجتماعی به معنی تعریف درست از جامعه‌ای سالم است. به طوریکه جامعه از این راه بتواند با سرعت به افق‌های برتری که برای آن ترسیم شده گام بردارد. از همین رو جامعه ما نیازمند سلامت فردی و اجتماعی است.

هاشمی خاطرنشان کرد: در سطح آموزش عالی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تنها دانشگاهی است که وظیفه‌اش رفع مشکلات و دغدغه‌های حوزه سلامت اجتماعی است و خوشحالم که این دانشگاه به رفع این دغدغه‌ها می پردازد.

وی با اشاره به میزان پذیرش دانشجو و فعالیت مراکز تحقیقاتی این دانشگاه اظهار داشت: خوشبختانه در تمام مقاطع تحصیلی در این دانشگاه دانشجو پذیرفته می شود و امیدواریم دانشگاه با توان مضاعف مرجعیت علمی خود را در این حوزه گسترش دهد.

هاشمی گسترش روابط بین المللی دانشگاه‌ها با کشورهای منطقه را موجب پیشرفت‌ در آموزش عالی کشور برشمرد و گفت: باید از ظرفیت انجمن‌های علمی استفاده شود و این را بدانیم که موفقیت این دانشگاه در گرو همکاری سازمان بهزیستی، وزارت رفاه ، کار و تعاون و شهرداری است.

وی همچینین در جمع خبرنگاران با اشاره به این نکته که مردم بیشتر تمایل به درمان و جراحی داشته و از دارو و طبابت بیشتر از پیشگیری استفاده می کنند، گفت: ما نتوانسته ایم قبل از درمان، مردم را با مسائل پیشگیری آشنا کنیم و در این حوزه عملکرد خوبی ارایه نکرده ایم.

وزیر بهداشت افزود: ما باید با ارائه برنامه های پیشگیرانه و تشویق مردم به سمت استفاده از پیشگیری قبل از درمان، وارد عمل شویم اما تا توانسته ایم در بخش درمان هزینه پرداخته کرده و پیشگیری را به حال خود رها کرده ایم. تغییر نگاه مردم از درمان به سمت پیشگیری نیاز به برنامه ریزی بلندمدت دارد که درصورت تحقق آن بخشی از مشکلات درمان کاهش خواهد یافت.

وی یادآور شد: ضمن اینکه ارائه برنامه های پیشگیرانه و بالا بردن سطح آگاهی مردم موجب خواهد شد که بخش زیادی از معلولیت ها که در این حوزه به وجود می آید، کاهش یابد. اما ابتدا باید کار فرهنگی در این بخش انجام دهیم که این موضوه وظیفه وزارت بهداشت است و و تهیه امکانات و تجهیزات آن برعهده دولت است که از آن پشتیبانی کند.

آمار بازدید: 316 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image