ارتباط مستقیم با 30674 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه چاپ 430 سند علمی دانشگاه بوعلی در داده‌های بین‌المللی (27 آذر 92)

چاپ 430 سند علمی دانشگاه بوعلی در داده‌های بین‌المللی (27 آذر 92)

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بوعلی‌سینا تعداد سند علمی چاپ شده امسال را تاکنون 430 عدد عنوان کرد و گفت: تا پایان سال این رقم به 500 مورد خواهد رسید که نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد خواهد داشت.


حسن ختن‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان به آغاز هفته پژوهش اشاره کرد و در مورد سطح پژوهشی دانشگاه‌های ایران اظهار داشت: اگر بخواهیم بر اساس داده‌های بین‌المللی قضاوت کنیم، ایران رشد بسیار خوبی در این زمینه داشته است.

وی افزود: از سال 1984 ایران 300 هزار سند علمی دارد که به طور متوسط سالانه 40 هزار سند علمی از ایران به چاپ رسیده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بوعلی سینا گفت: سهم این دانشگاه از سال 1984، 2 هزار و 65 سند علمی چاپ شده که این رقم در سال گذشته 430 سند علمی است و این نشان از هماهنگی دانشگاه بوعلی با شیب رشد کشوری دارد.

وی تعداد سند علمی چاپ شده امسال را تاکنون 430 عدد عنوان کرد و گفت: تا پایان سال این رقم به 500 خواهد رسید که نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد خواهد داشت.

ختن‌لو تصریح کرد: این ارقام نشان از شتاب رشد دانشگاه بوعلی‌سینا دارد که نتیجه رشد تحقیقات صورت گرفته در این دانشگاه است.

وی در مورد کیفیت سندهای علمی چاپ شده سخن گفت و اذعان داشت: کیفیت پژوهش با استفاده از تعداد ارجاعات سنجیده می‌شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بوعلی سینا تأکید کرد: در بحث علم‌سنجی دانشگاه بوعلی سینا ضریب تأثیر ارجاعات هر مقاله 8.1 است که ضریب بسیار خوبی برای دانشگاه محسوب می‌شود.

15 مجله علمی پژوهشی در دانشگاه بوعلی سینا

وی در ادامه به بحث مقالات داخلی پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه بوعلی سینا تا پایان سال گذشته پنج مجله علمی پژوهشی داشته و در یک سال اخیر این تعداد به 15 مجله علمی پژوهشی رسیده که امیدواریم این مجله‌ها به مجله بین‌المللی تبدیل شود.

ختن‌لو رسالت اصلی دانشگاه را تولید علم دانست و بیان کرد: دانشگاه بوعلی سینا در این زمینه بسیار خوب پیش رفته است اما بحث قابل توجه، تبدیل علم به ثروت است.

وی افزود: در زمینه تبدیل علم به ثروت تلاش‌های بسیاری در این دانشگاه شده به طوری که توانسته‌ با وجود تحریم‌ها، با سازمان‌ها قراردادهای خوبی در این زمینه داشته باشد و مبلغ طرح‌های پژوهشی را به سه برابر قبل برساند.

آمار بازدید: 232 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image