ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی دانشجویان Phd دانشگاه علوم پزشکی تهران با ساس دست و پنجه نرم می‌کنند (20 آذر 92)

دانشجویان Phd دانشگاه علوم پزشکی تهران با ساس دست و پنجه نرم می‌کنند (20 آذر 92)

«رتبه‌های برتر دکترای تخصصی رشته پزشکی در خوابگاه‌های خودگردان با بیماری‌های واگیردار و گزش ساس و سوسک دست و پنجه نرم می‌کند» این جمله‌ای بود که نماینده دانشجویان Phd دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان خلاصه‌ای از مشکلات این دانشجویان در خوابگاه‌ها در مقابل رییس این دانشگاه و معاونین مطرح کرد.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در نشستی که عصر روز سه‌شنبه به مناسبت بزرگداشت 16 آذر در دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور طرح مشکلات و تبادل نظر میان دانشجویان و رییس و معاونان این دانشگاه برگزار شد، بیشترین اعتراض را دانشجویان دکترای تخصصی در رابطه با وضعیت خوابگاه‌های خودگردان مطرح کردند.

دکتر بابک شهباز به نمایندگی از دانشجویان Phd، به طرح گوشه‌ای از مشکلات این دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و با اشاره به اینکه دانشجویان Phd این دانشگاه از سال 89 در خوابگاه‌های خودگردان ساکن شده‌اند، اظهار کرد: مسئولان دانشگاه باید توجه داشته باشند که بار تحقیقات و پژوهش دوره علوم پایه بر دوش دانشجویانی است که در حال تحصیل در دوره دکتری تخصصی هستند و این دانشجویان در حال حاضر در خوابگاه‌های خودگردان از امکانات رفاهی ازجمله اینترنت، کتابخانه مناسب، فضای غذاخوری و امکانات بهداشتی مناسب بی‌بهره‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از پیشنهادات دانشجویان دکترای تخصصی طی سال‌های گذشته این بود که این دانشجویان با پرداخت هزینه‌های خود در خوابگاه‌های دولتی که امکانات مناسب‌تری را نسبت به پانسیون‌ها دارند، ساکن باشند تصریح کرد: این طرح از سوی معاونت دانشجویی پذیرفته نشد و همین امر باعث شد که ما دانشجویان Phd، طرح خوابگاه مشارکتی را در معاونت دانشجویی وزارت بهداشت طرح کنیم که دکتر آیتی نیز این طرح را پذیرفت، اما در دانشگاه اجرا نشد.

وی با بیان اینکه حضور افراد غیر دانشجو در خوابگاه، مشکلات بهداشتی ناشی از جمعیت زیاد در این خوابگاه و نبود سالن مطالعه تنها بخشی از مشکلاتی است که دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های خودگردان با آن مواجهند، خاطر نشان کرد: صاحب ملک این پانسیون‌ها هیچ توجهی به وضعیت بهداشتی ساختمان ندارد و ساس و سوسک اتاق‌های این دانشگاه را فرا گرفته است.

شهباز با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات حال حاضر دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های خودگردان، تغییر کاربری این خوابگاه‌هاست، افزود: در حال حاضر خوابگاه شریعتی که ظرفیت 400 دانشجو را دارد، در حال تغییر کاربری به مرکز تحقیقات است.

این نماینده دانشجو یکی دیگر از مشکلات دانشجویان دکترای تخصصی را قطع شدن کمک هزینه در صورت طولانی شدن دوره تحصیلی دانست و گفت: این مشکل در حالی است که طولانی شدن دوره تحصیلی و گذراندن طرح مربوط به زیرساخت‌های نامناسب دانشگاه و عدم وجود امکانات آزمایشگاهی مناسب در آن است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در حاشیه این نشست برخی از دانشجویان با در دست داشتن نوشته‌هایی، خواستار تشکیل شورای صنفی برای انتقال مناسب مشکلات دانشجویی به مسئولین و بهبود اوضاع رفاهی دانشگاه شدند.

آمار بازدید: 321 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image