ارتباط مستقیم با 30633 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار تحصیل در خارج امید دانشجویان ایرانی در آمریکا به رفع مشکل پرداخت شهریه (19 آذر 92)

امید دانشجویان ایرانی در آمریکا به رفع مشکل پرداخت شهریه (19 آذر 92)

امید دانشجویان ایرانی در آمریکا به رفع مشکل پرداخت شهریه (19 آذر 92)


رویترز نوشت: دانشجویان ایرانی در آمریکا پس از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 امید دارند که مشکل پرداخت شهریه‌هایشان با گشوده شدن کانال مالی میان ایران و بانک‌های خارجی حل شود.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، زمانی‌که محمد حامدی راد سال گذشته وارد آمریکا شد، پاسپورت، ویزای دانشجویی و یک کیف حاوی 14 هزار دلار اسکناس 100 دلاری به همراه خود داشت، چرا که راه آسان‌تری برای انتقال پول به این کشور نداشت.

حامدی راد دانشجوی مهندسی شیمی در دانشگاه ایلینویز در این‌باره گفت: « وحشتناک بود؛ من هیچ‌وقت این میزان پول نقد با خودم حمل نکرده بودم، به شدت عصبی بودم.»

تجربه حامدی راد برای هزاران دانشجوی ایرانی که اکثرا از طبقه متوسط جامعه ایران هستند و برای تحصیلات به آمریکا می‌آیند، ناآشنا نیست.

دانشجویان پس از پذیرش، باید راهی برای دور زدن تحریم‌های بانک‌های ایرانی که انتقال مستقیم و قانونی پول به کشورهای غربی را غیرممکن کرده است، بیابند. این تحریم‌ها توانایی دانشجویان برای پرداخت شهریه یا انتقال پول برای هزینه‌های زندگی را مختل کرده است.

به جز مشکلات نقل و انتقال پول و کاهش ارزش ریال، دریافت ویزای آمریکا نیز مشکل دیگر است.

مشکلات دانشجویان ایرانی در کشورهای خارجی پس از قرار گرفتن بندی در توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 ، بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

تونی اخلاقی مشاور باشگاه فرهنگی ایران در کالج بلوو در سیاتل گفت: «بسیاری از دانشجویان از این مشکل رنج می‌برند؛ آنها نمی‌توانند از کشور خود پول دریافت کنند و قیمت دلار مسائل را بسیار مشکل می‌کند.»

آمریکا و شرکایش موافقت کرده‌اند، تا کانالی میان ایران و بانک‌های خارجی برای پرداخت مستقیم شهریه دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور به دانشگاه‌ها و کالج‌ها بگشایند.

بر اساس ارقام منتشر شده توسط موسسه بین‌المللی آموزش، تعداد دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در آمریکا در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 بیش از 51 هزار دانشجو عنوان شده است که از تعداد دانشجویان هر ملیتی بیشتر بوده است.

با سرد و متشنج شدن روابط دو کشور، این رقم کاهش یافت و در سال 1999 به 1700 دانشجو رسید.

از آن زمان تاکنون، تعداد دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در آمریکا دوباره افزایش یافته است.

در سال جاری، تعداد دانشجویان ایرانی با ویزای دانشجویی در آمریکا به 8 هزار و 744 نفر رسید که بیش از هر زمان دیگر از دهه 1980 است.

بر اساس توافق هسته‌ای، قرار است تا 400 میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در خارج برای پرداخت شهرینه دانشجویان دانشگاه‌های و کالج‌های خارجی در بازه 6 ماهه مورد استفاده قرار گیرد.

آمار بازدید: 389 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image