ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه معاون وزير علوم: شيوه نمره‌دهي در دانشگاه‌ها تغيير كرد (7 شهریور 91)

معاون وزير علوم: شيوه نمره‌دهي در دانشگاه‌ها تغيير كرد (7 شهریور 91)

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تدوين و تصويب آیین‌نامه جديد دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: در صورت تاييد اين آيين نامه توسط وزير علوم، نمرات درسي دانشجویان از شيوه نمره دهي صفر تا 20 به شیوه نمره دهی از 9 تا 20 تغيير مي‌يابد.


به گزارش سرويس دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر نادری‌منش با اعلام این خبر اظهار داشت: در تدوين این آئین‌نامه برای كاهش اضطراب دانشجویان، پیشنهاد دادیم كف نمره‌ای كه به دانشجو داده می‌شود 9 باشد.

وي افزود:برخی از دانشجویان با گرفتن نمره یك یا 2 از یك درس با وجود موفقیت در دیگر درس‌ها، دچار مشكلاتی همچون افت معدل و یا مشروطی می‌شوند كه درصورت تصویب كف نمره 9، درعین حال كه دانشجو از آن درس نمره نیاورده و دوباره مجبور است آن را بگذراند لطمه زیادی به معدل او وارد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در آیین‌نامه جدید کارشناسی، طول مدت تحصیل تا يك نيمسال کاهش می‌یابد، افزود:بر این اساس دانشجویان به طور میانگین یک ترم می‌توانند طول سنوات تحصیلی خود را کاهش داده و حداکثرطی 4.5 سال فارغ‌التحصیل شوند.

دکتر نادری منش در ادامه در خصوص شکل‌گیری 15 کمیته مشترک تحت عنوان کمیته‌‌های شورای تحول در علوم انسانی و کمیته‌برنامه‌ریزی گفت: این کمیته‌ها وظیفه بازنگری در سرفصل و محتوای علوم انسانی را بر عهده داشتند.

کلمات کلیدی: تغییر شيوه نمره‌دهي در دانشگاه‌ها، حذف نمره صفر از دانشگاهها، شیوه نمره دهی از 9 تا 20

آمار بازدید: 363 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image