ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه توضیحات رئیس دانشگاه شیراز در رابطه با قطع امکانات خوابگاهی دانشجویان (6 آذر 92)

توضیحات رئیس دانشگاه شیراز در رابطه با قطع امکانات خوابگاهی دانشجویان (6 آذر 92)

رئیس دانشگاه شیراز گلایه دانشجویان این دانشگاه مبنی بر قطع امکانات خوابگاهی را تکذیب کرد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، چند تن از دانشجویان دانشگاه شیراز در مقاطع تحصیلات تکمیلی در تماس با خبرگزاری فارس از قطع امکانات خوابگاهی در این دانشگاه به دلیل پرداخت نکردن هزینه خوابگاه از سوی دانشجویان خبر دادند و اعلام کردند: با توجه به اینکه دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی امکان شاغل شدن ندارند و باید به طور تمام وقت در اختیار دانشگاه باشند برای پرداخت هزینه خوابگاه نیز با مشکل مالی مواجه شده و از پرداخت هزینه خوابگاه بازماندند و مسئولان دانشگاه به قطع امکانات خوابگاه اقدام کردند.

این دانشجویان بیان کردند: در حال حاضر کارت استفاده از امکانات خوابگاه برای دانشجویانی که هزینه خوابگاه آن‌ها به تاخیر افتاده است، مسدود شده و حتی حق استفاده از سلف خوابگاه را نیز ندارند.

محمد مؤذنی رئیس دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در رابطه با گلایه دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه گفت: نمی‌توان به اینکه چند نفر موضوعی را در رسانه‌ها مطرح کرده‌اند اطمینان کرد، در دانشگاه شیراز دانشجویان در صورت مواجهه با اینگونه مسائل به معاونت دانشجویی مراجعه می‌کنند و در این معاونت مشکلشان حل می‌شود.

وی در توضیح صحبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز مبنی بر اینکه حق اشتغال ندارند، بیان کرد: بر اساس آئین‌نامه مصوب وزارت علوم دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، دانشجوی تمام وقت هستند و باید برای انجام تحقیقات پژوهشی به طور تمام وقت در اختیار دانشگاه باشند.

مؤذنی با بیان اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی بر اساس قانون باید 40 ساعت در محل تحصیل خود باشند، ادامه داد: البته این دانشجویان می‌توانند در زمان اتمام وقت اداری و روزهای تعطیل به کار بپردازند ولی براساس قانون عمده فعالیتشان در وقت اداری باید در دانشگاه باشد.

رئیس دانشگاه شیراز در رابطه با هزینه خوابگاه دانشجویان نیز عنوان کرد: تعرفه هزینه خوابگاه دانشجویان از سوی صندوق رفاه دانشجویی تعیین شده و به حساب این صندوق نیز واریز می‌شود و در اختیار دانشگاه نیست.

وی اضافه کرد: البته دانشجویان در صورت مواجهه با چنین مشکلاتی می‌توانند به معاونت دانشجویی مراجعه کنند تا مشکلشان حل شود، اینکه مشکلی را در رسانه‌ها مطرح کنند قابل اعتماد نیست زیرا باید به طور رسمی نامه‌ای را به رئیس دانشگاه و معاونت دانشجویی بنویسند و اگر به مسئله آن‌ها رسیدگی نشد آنگاه گلایه کنند.

مؤذنی گفت: برخی می‌خواهند با مطرح کردن مشکلات در رسانه‌ها مسئولان را برای انجام کارهای غیرقانونی تحت فشار قرار دهند به طور مثال برخی افراد که از زمان قانونیشان برای استفاده از خوابگاه گذشته است خوابگاه را تخلیه نمی‌کنند و سعی دارند زمان بیشتری در خوابگاه باشند در صورتیکه دانشجویان دیگری نیز در نوبت استفاده از خوابگاه هستند، بنابراین مطرح کردن گلایه باید با استدلال قانونی صورت بگیرد.

کلمات کلیدی: دانشگاه شیراز، قطع امکانات خوابگاهی دانشجویان، خوابگاه دانشگاه شیراز، اخبار جدید دانشگاه شیراز

آمار بازدید: 329 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image