ارتباط مستقیم با 30669 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی 140 دانشگاه امریکا در گروه ضعیف/ عدم ارزیابی مدارک ارشد و دکتری دانشگاههای ضعیف (3 آذر 92)

140 دانشگاه امریکا در گروه ضعیف/ عدم ارزیابی مدارک ارشد و دکتری دانشگاههای ضعیف (3 آذر 92)

مدیرکل امور دانش آموختگان وزارت علوم گفت: مدارک دوره تحصیلات تکمیلی دانش‌آموختگان دانشگاه های خارجی گروه ضعیف ارزیابی نمی شود این آیین نامه از سپتامبر2013 اجرایی می شود.به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدحسین مجلس آرا در جمع خبرنگاران گفت: سطح ارزیابی دانشگاه های خارج از کشور به سمت ارزیابی کیفی سوق یافته و سعی شده دانشگاه‌هایی که توانایی بالایی دارند در یک ردیف دسته بندی شوند تا به این وسیله به دانشجویانی که قصد دارند در خارج از کشور ادامه تحصیل دهند کمک شود.


وی با بیان اینکه دانشگاه‌های خارج از کشور در چهارگروه ممتاز، خوب، متوسط و ضعیف دسته بندی شده اند، تصریح کرد: 2 هزار و 200 دانشگاه در این چهار گروه دسته بندی شده اند که این دسته بندی با دسته بندی های استاندارد جهانی تفاوتی ندارد.

مدیرکل امور دانش آموختگان وزارت علوم تصریح کرد: با توجه به ویژگی هایی که گروه ممتاز و خوب برخوردار هستند در ارزشیابی مدارک دانش‌آموختگان این دو گروه زیاد سخت گیری نمی شود و سریع مدارک این دانش آموختگان ارزیابی می شود.

وی افراد را از تحصیل در دانشگاه های گروه ضعیف خارج از کشور منع کرده و خطاب به افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارند، توصیه کرد: افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارند در دانشگاه های گروه ممتاز و خوب ادامه تحصیل دهند، دانشجویانی که مدارک خود را از دانشگاه‌های متوسط دریافت کرده اند برای تایید مدارک با مشکلاتی مواجه می شوند.

مدیرکل امور دانش‌آموختگان وزات علوم ادامه داد: دانشجویان مجاز نیستند که دوره تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه های ضعیف طی کنند حال فرقی نمی کند که این دانشگاه در امریکا یا درضعیف ترین جای دنیا باشد.

وی با بیان اینکه 140 دانشگاه امریکا در گروه دانشگاه های ضعیف قراردارند، افزود: مدارک کارشناسی ارشد و دکتری دانش آموختگان دانشگاه های گروه ضعیف ارزشیابی نمی‌شود بنابراین افراد اگر بخواهند درس بخوانند به سایت اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم مراجعه کرده و در دانشگاه هایی تحصیل کنند که در گروه ضعیف قرار ندارند.

مجلس آرا افزود: برخی از دانشگاه های خارجی که در گروه ضعیف قرار دارند به دانشجویان ما هزینه تحصیلی می دهند و دانشجو بعد فارغ التحصیلی دچار مشکلات عدیده می شود چون مجاز نبوده در این دانشگاه‌ها ادامه تحصیل دهد.

وی با بیان اینکه فقط مدرک دوره کارشناسی دانشگاه های گروه ضعیف ارزیابی می شود تصریح کرد: ولی باید 12 تا 18 واحد درسی در دانشگاه های داخل بگذرانند، این آیین نامه سپتامبر 2013 اجرا می شود.

مدیرکل امور دانش آموختگان علوم افزود: مدارک دانش آموختگان دوره های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های متوسط نیز به شرط ارزیابی کیفی مورد قبول است.

وی ادامه داد: هزارو 300 دانشگاه خارج از کشور در گروه ممتاز و خوب قرار دارند که دانشجویان می توانند در این دانشگاه ها ادامه تحصیل دهند.

کلمات کلیدی: دانشگاه امریکا، دانشگاههای گروه ضعیف، عدم ارزیابی مدارک ارشد، مدارک دکتری، دانشگاههای ضعیف آمریکا

آمار بازدید: 249 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image