ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش عدم موفقیت در دستیابی به رتبه‌های علم و فناوری افق 1404 (30 آبان 92)

عدم موفقیت در دستیابی به رتبه‌های علم و فناوری افق 1404 (30 آبان 92)

رئیس شورای انجمن های علمی، انجمن های علمی را سفیران علم و فناوری کشور معرفی کرد و گفت: تا افق 1404 باید به رتبه اول منطقه دست یابیم که تاکنون در هیچ حوزه ای به رتبه مورد نظر دست نیافتیم.


به گزارش خبرنگار مهر، دکتر بهره‌دار در نشست معاونت علمی با انجمن های علمی کشور با تاکید بر اینکه هیچ سلاحی برنده تر از علم و فناوری برای ایجاد فضای پایدار و اقتدار ملی نیست، افزود: علی رغم اقدامات صورت گرفته نیاز به تعاملات بیشتر برای رسیدن به اهداف مورد نظر در حوزه انجمن های علمی هستیم.

رئیس شورای انجمن های علمی با تاکید بر اینکه علاه بر ارتباطات داخلی نیاز است تا با محیط پیرامونی خود ارتباط برقرار کنیم، اظهار داشت: در حال حاضر در دنیا انجمن های علمی به عنوان کانون های علم و اندیشه نقش سازنده ای در تصمیمات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی دارد.

وی با بیان اینکه در تصمیم سازی کمتر به نقش انجمن های علمی تاکید شده است، ادامه داد: این در حالی است که انجمن های علمی ایجاد شده در کشور از ظرفیت های انسانی بالایی برخوردار هستند و این انجمن ها بهترین محل هایی برای تامین منافع کشور محسوب می شوند.

بهره دار با اشاره به جایگاه انجمن های علمی در اسناد بالادستی کشور خاطر نشان کرد: در اسناد بالادستی و نقشه جامع علمی کشور جایگاه کمرنگی برای انجمن ها در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت انجمن های علمی در کشور یادآور شد: انجمن های علمی به عنوان بهترین و مناسب ترین ظرفیت مطرح هستند که بدون شائبه سیاسی، ملاحظات سازمانی و نگاه های سلیقه ای می توانند به اهداف مورد نظر حوزه علم و فناوری برسند.

رئیس شورای انجمن های علمی با اشاره به اهداف کشور تا افق 1404 اضافه کرد: تا افق 1404 باید به رتبه اول علم و فناوری در منطقه دست یابیم که در بسیاری از حوزه ها این رتبه ها بدست نیامده است که با بهره گیری از نیروهای خلاق در انجمن های علمی می توان گام های اساسی در این زمینه برداشت.

بهره دار همچنین با اشاره به اقدامات کشور در زمینه دیپلماسی علمی خاطر نشان کرد: در این زمینه حرکات نوینی انجام شده است که در این راستا انجمن های علمی می تواند سفیران کشور در حوزه بین المللی باشند چراکه این انجمن ها بشترین ارتباطات را با دنیای خارج دارند و در این زمینه آمادگی خود را برای تعامل بیشتر اعلام می کنیم.

کلمات کلیدی: رتبه‌های علم و فناوری، علم، فناوری، انجمن های علمی، سفیران علم و فناوری کشور

آمار بازدید: 291 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image