ارتباط مستقیم با 30672 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار پروفسور رضا در دانشگاه تهران درباره «جهان‌شناسی و مدیریت» سخنرانی می‌کند (27 آبان 92)

پروفسور رضا در دانشگاه تهران درباره «جهان‌شناسی و مدیریت» سخنرانی می‌کند (27 آبان 92)

معاون اجرایی و دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران از برگزاری مراسم نکوداشت یکصدمین سالگرد تولد پروفسور رضا و سخنرانی وی با موضوع جهان‌شناسی و مدیریت در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران خبر داد.


دکتر طاهر روشندل، معاون اجرایی و دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به برگزاری مراسم نکوداشت پرفسور فضل‌الله رضا در آستانه صدمین سالگرد تولد وی اظهار کرد: پرفسور رضا به دعوت کانون فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران صبح روز گذشته به ایران آمده و قرار است دوشنبه 4 آذر مهمان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران باشد.

وی افزود: این دانشمند بزرگ ایرانی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در رابطه با موضوع «هان شناسی و مدیریت» سخنرانی می‌کند و در پایان پاسخگوی سوالات دانشجویان و اساتید است.

روشندل اضافه کرد: هدف اصلی از میزبانی این دانشمند بزرگ این است که ضمن نکوداشت شخصیت این بزرگان از آن‌ها به عنوان الهام‌بخش و الگوی جوانان دانشمند بهره گیری شود. همچنین ما به تعامل با این دانشمندان بزرگ دنیا نیز نیاز داریم.

معاون اجرایی و دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران اظهار داشت: پرفسور رضا یک ماه در ایران حضور دارد و قرار است روز چهارشنبه 29 آبان‌ماه نیز مراسم نکوداشت وی در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شود.

روشندل گفت: پروفسور رضا در اقامت چند هفته‌‌ای خود در ایران به شهرهای رشت، مشهد و اصفهان سفر می کند و در زمان حضور در تهران در دفتری که در دانشکده فنی دانشگاه تهران به وی اختصاص می‌یابد، حضور دارد.

شایان ذکر است، پرفسور فضل‌الله رضا مهندس برق، دومین رئیس دانشگاه صنعتی شریف، سفیر سابق ایران در یونسکو و کانادا و یکی از پایه‌گذاران نظریه اطلاعات و مخابرات در جهان است.

پرفسور رضا که در سال 1293 شمسی در رشت به دنیا آمده است، تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش به پایان برد و دیپلم را در تهران و لیسانس خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه تهران گرفت.

وی در سال 1324 مدرک فوق لیسانس را از دانشگاه کلمبیا آمریکا و دکتری خود را در رشته مهندسی برق از مؤسسه تکنولوژی نیویورک (دانشگاه نیویورک فعلی) دریافت کرد و در سال‌های 1329 تا 1334 استاد گروه مهندسی برق دانشکده مهندسی دانشگاه کاتولیک آمریکا و سپس دانشگاه MIT در بوستون آمریکا بود و در بین سال‌های 1333 تا 1347 در هیئت علمی گروه مهندسی دانشگاه سیراکیوز در ایالت نیویورک عضویت داشت.

پرفسور رضا هم اکنون ساکن اوتاوا در کانادا است و در دانشگاه‌های مرکزی سوئیس، کپنهاک دانمارک، پاریس، کلرادو آمریکا، کنکوردیا در مونترال و کبک کانادا و دانشگاه مک‌گیل سابقه تدریس دارد.

وی یکی از پایه‌گذاران نظریه اطلاعات و مخابرات در جهان است و تحقیقات گسترده‌ای در زمینه ظرفیت شنود و ارسال حداکثر اطلاعات در کانال‌های مخابراتی نویزدار، نظریه اطلاعات و فرایندهای تصادفی، سیستم‌های خطی آنالیز عمومی، نظریه سیستم‌ها و مدارها، نظریه کنترل سیستم‌های پویا، فضاهای خطی، انتقال و تلفات انرژی در شبکه‌های n دهانه‌ای انجام داده است.

کلمات کلیدی: پروفسور رضا، دانشگاه تهران، جهان‌شناسی و مدیریت، سخنرانی، سخنرانی در دانشگاه تهران

آمار بازدید: 287 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image