ارتباط مستقیم با 30699 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی دستورالعمل جدید برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های عربی (27 آبان 92)

دستورالعمل جدید برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های عربی (27 آبان 92)

یک موسسه رسانه‌ای در آمریکا قصد دارد ظرف سه سال آینده دستورالعمل جدیدی را برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های عربی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ارائه دهد.




به گزاش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان موسسه رسانه‌ای «یواس نیوز اند وورد ریپورت» در «اجلاس نوآوری جهانی در آموزش» که در شهر «دوحه» در قطر برگزار شد از ارائه این دستورالعمل خبر دادند.



این موسسه در زمینه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها از جنبه‌های مختلف نظیر حفظ شمار دانشجو، اعتبار هیئت علمی و منابع مالی شناخته شده است.



«برایان کلی»، سردبیر و یکی از مدیران موسسه رسانه‌ای «یواس نیوز اند وورد ریپورت» با تشریح این اقدام افزود: این موسسه قصد دارد دامنه فعالیت خود را به سوی دانشگاه‌های عربی گسترش دهد چرا که آنها بیشتر آمار مراجعین بین‌المللی به سایت این موسسه را تشکیل می‌دهند.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی «الفنار»، «رابرت مورس»، مدیر بخش تحقیقات آماری این موسسه که از پیشگامان اصلی اجرای این طرح است تصریح کرد: پروژه فوق هنوز به بلوغ نرسیده و ما همچنان در حال سنجش مراحل اجرای آن هستیم.



وی افزود: از چالش‌های جدی پیش روی اجرای این طرح می‌توان به متقاعد کردن دانشگاه‌های منطقه برای همکاری و ارائه اطلاعات خود اشاره کرد. مشکل دیگر تشخیص چگونگی مقایسه دانشگاه‌ها در شرایط بسیار متفاوت آموزشی، فرهنگی و زبانی است که این موسسه باید برای ارائه این مقایسه و رده‌بندی از آنها استفاده کند.



بنا بر اعلام موسسه «یواس نیوز اند وورد ریپورت»، راهنمای رده‌بندی دانشگاه‌های منطقه MENA‌ در چند فاز ارائه خواهد شد. در سال جاری میلادی (2013) این موسسه در پایگاه اینترنتی خود فهرستی از 800 دانشگاه از 19 کشور این منطقه منتشر خواهد کرد.



«کلی» در ادامه افزود: اواسط سال آینده برخی از اطلاعات جمع‌آوری شده و گزارش‌های کامل و نتایج حاصل تا ظرف مدت سه سال در دسترس قرار خواهند گرفت.

کلمات کلیدی: رتبه‌بندی دانشگاه‌های عربی، شیوه جدید رتبه‌بندی دانشگاه‌های عربی، جدیترین رتبه بندی دانشگاهها، رتبه بندی دانشگاهها سال 92، رتبه بندی دانشگاهها سال 93

آمار بازدید: 318 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image