ارتباط مستقیم با 30805 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان با تدبیر و مدیریت مسئولان استانی حل می‌شود (23 آبان 92)

مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان با تدبیر و مدیریت مسئولان استانی حل می‌شود (23 آبان 92)

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان گفت: مسئولان استانی می‌توانند با تدبیر و مدیریت، معضل و مشکل اشتغال فارغ التحصیلان را حل کنند.




دکتر سعید نظری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه همدان، اظهار کرد: انتظار می‌رود بخشی از اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی توسط استاندار این استان محقق شود.



وی با بیان اینکه انتظارات و نیازهای دانشگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است، ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی با داشتن 12 هزار دانشجو در 23 مرکز و فعالیت هزار مدرس ویژگی‌های خاص خود را دارد، بنابراین از مسئولان آموزش عالی استان انتظار می‌رود، رشته‌هایی براساس سند آمایش سرزمین و نیاز بازارکار استان تدوین کند.



نظری تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی با مهارت آفرینی و رویکرد خوب مردم در پذیرش‌های اخیر موفق بوده است، بنابراین از مسئولان استانی همدان انتظار می‌رود، مراکز آموزش عالی و دانشگاه علمی کاربردی را در حد توان در آموزش‌های مهارتی و مهارت آفرینی یاری کنند.



وی افزود: هر چه سطح فارغ‌التحصیلان بیشتر شود، بیکاری موقتی و گاها دائمی در این قشر بیشتر دیده می‌شود، چراکه توقعات آنان افزایش می‌یابد و به این ترتیب شغل درخور شأن خود می‌خواهند، همچنین با توجه به انبوه فارغ‌التحصیلان در کوتاه مدت این تقاضا محقق نمی‌شود و باید به تدریج وارد بازار شوند.



نظری ادامه داد: حل مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان با تدبیر و مدیریت مسئولان استانی محقق می‌شود، به گونه‌ای که مابقی مسائل روزمره اهمیتی ندارد، چرا که معضلاتی مانند اعتبارات، فضا و امکانات در مقایسه با مشکل اشتغال به چشم نمی‌آید و خود دانشگاه‌ها از پس آن برمی‌آیند.



وی اظهار کرد: فارغ التحصیلان از ظرفیت هیجانی و هوش روانی زیادی برخوردارند و می‌توانند با اعتماد به نفس بالا دست به ابتکار و نوآوری بزنند و در تامین مشاغل مشارکت داشته باشند.



رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان خاطرنشان کرد: به طور قطع خود استاندار نیز طرح‌ها و برنامه‌های لازم را در کارگروه‌های مختلف همانند اشتغال و پژوهش مطرح خواهد کرد و زمینه جذب افراد تحصیلکرده و نخبه جامعه فراهم می‌شود.

کلمات کلیدی: مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان، تدبیر و مدیریت مسئولان، اشتغال فارغ‌التحصیلان، کار، شغل، اشتغال، جذب فارغ التحصیلان، جذب نیرو، پیدا کردن کار

آمار بازدید: 323 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image