ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار مهمترین دلایل مراجعه به مرکز مشاوره دانشجویی/ برگزاری کارگاه با نظرسنجی از دانشجویان (11 آبان 92)

مهمترین دلایل مراجعه به مرکز مشاوره دانشجویی/ برگزاری کارگاه با نظرسنجی از دانشجویان (11 آبان 92)

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه ملایر گفت: اختلالات روانپزشکی به ندرت در جمعیت دانشجویی دیده می شود اما مشکلات بین فردی مانند ازدواج، پیدا کردن شغل، ادامه یا عدم ادامه تحصیل، تصمیم گیری برای ورود به بازار کار مهمترین دلایل مراجعه به مرکز مشاوره دانشگاه است.


یدالله قاسمی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اساسی ترین مشکلاتی که دانشجویان در مراکز مشاوره دانشگاه ملایر مطرح می کنند گفت: دوران دانشجویی به لحاظ بهداشت روانی دوران حساسی است به طوریکه شروع بسیاری از اختلات روانی با دوره دانشجویی مصادف می شود.

وی ادامه داد: با توجه به فشارهایی مانند جدایی از خانواده یا مسائل مالی، بنابراین طبیعی است که مشکلات دانشجو حول محور همین مسایل باشد. در این میان اختلالات روانپزشکی به ندرت در جمعیت دانشجویی دیده می شود اما مشکلات بین فردی مانند ازدواج، پیدا کردن شغل ، ادامه یا عدم ادامه تحصیل، تصمیم گیری درباره ورود به بازار کار مهمترین این مشکلات هستند.

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه ملایر افزود: تمام این مسایل که دانشجو با آن مواجه می شود مشکلات گذاراست و طبیعتا در داخل هر دانشگاهی این مشکلات حرف اول را می زند.

وی ادامه داد: در ابتدای هر سال تحصیلی از دانشجویان نظر سنجی انجام می گیرد و براساس درخواست و مشکلاتی که دانشجویان مطرح می کنند کارگاه‌هایی برای دانشجویان برگزار می شود که از مهمترین آنها می توان به کارگاه مهارت پیش از ازدواج، انتخاب همسر، کارگاه مهارتی ورود به مسیر شغلی، کارگاه مهارتی کنترل اضطراب امتحان و کنترل استرس و کارگاه مهارت زندگی اشاره کرد.

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه ملایر در خصوص حضور مشاوران در خوابگاه ها نیز گفت: آیین نامه‌ها به ما اجازه می دهند که ما در خوابگاه مددکار، مشاور و روانشناس داشته باشیم و تمام خوابگاهها دارای یک روانشناس و مددکار فعال هستند.

وی درخصوص آمار مراجعه دانشجویان به دفاتر مشاوره گفت: خانم ها نسبت به دانشجویان آقا بیشتر مراجعه می کنند، در تمام دنیا آمار مراجعه خانم ها به مشاوره بیش از آقایان است چراکه نیاز به مشورت را بیشتر می بینند.

کلمات کلیدی: مرکز مشاوره دانشجویی، برگزاری کارگاه، نظرسنجی از دانشجویان، مشاوره دانشجویی، مشاوره تحصیلی

آمار بازدید: 354 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image