ارتباط مستقیم با 30724 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه‌ها و مشکلی همیشگی به نام خوابگاه (28 مهر 92)

دانشگاه‌ها و مشکلی همیشگی به نام خوابگاه (28 مهر 92)

همه ساله در آغاز سال تحصیلی دانشجویان غیر بومی با مشکل بزرگی روبه‌رو می‌شوند که آن یافتن مکانی برای زندگی است.


به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مشکل اسکان دانشجویان غیر بومی موضوع آشنای خوابگاه‌های دانشجویی است که دانشگاه‌های مختلف درگیر آن هستند.

از سوی دیگر زندگی خوابگاهی دارای ملزوماتی است که مهم‌ترین پیش شرط آن شناخت و سازگاری دانشجویان با فرهنگ‌های مختلف است، در این مسیر دانشجویان باید علاوه بر اینکه با ویژگی‌های اقوام و قومیت‌های مختلف و نحوه زندگی بین فرهنگی آشنا شوند، روحیه سازگاری و تحمل در برابر ویژگی‌های اخلاقی مختلف را بالا ببرند.

پرکردن سالم اوقات فراغت دانشجویان خوابگاهی یکی از عواملی است که می‌تواند در پیشگیری بسیاری از آسیب‌ها موثر واقع شود پس ضروری است دانشگاه‌ها در برنامه‌ریزی‌های خود باید به این موضوع توجه داشته باشند.

برنامه‌های فرهنگی در خوابگاه‌ها باید به گونه‌ای تدارک دیده شود که به افزایش عزت نفس دانشجویان کمک کند.

بعضی از دانشگاه‌ها به جای استفاده از واژه «خوابگاه» از اصطلاح «خانه دانشجویی» استفاده می‌کنند، که ضروری است اقدامات لازم برای تجهیز خانه‌های دانشجویی انجام شود.

اگر چه خوابگاه‌ها در دانشگاه‌های مختلف با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند، اما به نظر می‌رسد، دانشگاه زنجان در اقدامی جهاد گونه مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی را بر طرف کرده و امسال دانشجویان این دانشگاه در فضایی بهتر از خوابگاه‌های دانشجویی داخل دانشگاه استفاده می‌کنند.

* مشکلات خوابگاه‌های دانشگاه زنجان حل شده است

رئیس دانشگاه زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از بر طرف شدن مشکلات خوابگاهی دانشگاه زنجان خبر می‌دهد و معتقد است در سال‌های گذشته مشکلات زیادی در زمینه خوابگاه در این دانشگاه وجود داشت، اما با ساخت خوابگاه‌های جدید مشکلات خوابگاهی این دانشگاه حل شده است.

محسن افشارچی با اشاره به سفر وزیر علوم به استان زنجان خاطرنشان کرد: دو خوابگاه جدید با حضور وزیر در این دانشگاه افتتاح شد.

وی مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی شهر را یادآور شد و گفت: در حال حاضر دانشجویان در خوابگاه‌های استاندارد زندگی می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: همه دانشجویان داخل شهر به خوابگاه‌های داخل دانشگاه انتقال داده شده‌اند.

رئیس دانشگاه زنجان کاهش هزینه‌ها را از مزایای خوابگاه‌های دانشگاه عنوان کرد و ابراز داشت: دانشجویان برای اقامت در خوابگاه‌های شهری متحمل هزینه می‌شدند.

افشارچی امنیت را مقوله‌ای بسیار مهم برای دانشجویان عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه با انتقال دانشجویان به خوابگاه‌های داخل دانشگاه امنیت به طور کامل وجود دارد.

وی از راه‌اندازی سیستم نرم‌افزاری «یاس» ویژه خوابگاه‌ها خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک پرداخت اجاره بها نیز به صورت اینترنتی خواهد بود.

* انتقال دانشجویان به خوابگاه‌های داخل دانشگاه

رئیس اداره خوابگاه‌های دانشگاه زنجان نیز با بیان اینکه اقدامات مهمی در بخش خوابگاه‌ها با همت و عزم جدی مسئولان دانشگاه انجام شده، عنوان کرد: همه دانشجویان از خوابگاه‌های شهر به خوابگاه‌های داخل دانشگاه انتقال داده شده اند.

علی امانلو با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته، برای رفت و آمد به خوابگاه‌های شهر دانشجویان مجبور بودند زمان زیادی را صرف کنند، تصریح کرد: حضور در خوابگاه‌های بیرون از دانشگاه هزینه‌های زیادی را به دانشجویان تحمیل می‌کرد.

این مسئول ادامه داد: نظارت بر خوابگاه‌ها و ایجاد امنیت در آن‌ها با سختی بسیاری رو برو بود به همین منظور دانشگاه سعی در ایجاد ظرفیت مورد نیاز در داخل دانشگاه کرد.

وی با بیان اینکه با همکاری بخش خصوصی در سال گذشته 600 نفر و امسال نیز 760 نفر به ظرفیت خوابگاه‌های داخل دانشگاه افزوده شد، ابراز داشت: در حال حاضر امکان اسکان حداکثری در این خوابگاه‌ها فراهم شده است.

امانلو تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا بهمن ماه سال جاری همه دانشجویان در خوابگاه‌های داخل اسکان داده می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه همه دانشجویان دختر ورودی تا سال گذشته و 80 درصد از پسران در خوابگاه‌های دولتی اسکان دارند، افزود: در بخش خوابگاهی خواهران یک هزار و 315 دانشجوی کارشناسی، 271 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و 63نفر دانشجوی دکتری اسکان داده شده‌اند.

رئیس اداره خوابگاه‌های دانشگاه زنجان ادامه داد: در بخش پسران نیز یک هزار و 200 دانشجوی کارشناسی و 350 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری در خوابگاه‌های دولتی حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: 760 دانشجو نیز در خوابگاه‌های خودگردان داخل حضور دارند.

امانلو با اشاره به اینکه مسئولان این دانشگاه در تلاشند تا با افتتاح خوابگاه‌های جدید ظرفیت خوابگاه‌ها کاملاً استانداردسازی شود، افزود: امید است با همکاری صندوق رفاه دانشجویی قیمت اسکان در خوابگاه‌ها تعدیل شود.

این مسئول در خصوص اقدامات دیگر انجام شده در بخش خوابگاهی ابراز داشت: در سال‌های گذشته دانشجویان در انتخاب اتاق و خوابگاه با مشکل روبه‌رو بودند که امسال این مشکل نیز حل شده است.

وی گفت: در حوزه خواهران سیستم حضور و غیاب به صورت الکترونیکی است که با این گزارش حضور به صورت لحظه‌ای بوده و دیگر نیاز به حضور سرپرستان در اتاق‌های دانشجویی نیست.

امانلو یادآور شد: برای ایجاد آسایش بیشتر برای دانشجویان حضور پیمانکاران در دانشگاه و واحدهای ساخت نیز شیفت‌بندی شده و زمان حضور آنان اطلاع‌رسانی می‌شود.

این مسئول از راه‌اندازی یک واحد خشکشویی ویژه دانشجویان خبر داد و افزود: اقدامات لازم برای حل مشکلات دانشجویان انجام می‌شود.

اگر چه به نظر می‌رسد مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه زنجان حل شده است اما فارس امیدوار است سایر مشکلات دانشجویان نیز به نحو مطلوبی حل شود.

استان زنجان به عنوان شهر دانشگاهی همواره مورد توجه بوده و برنامه‌ریزی‌های مناسب می‌تواند ظرفیت‌های استان را در بخش دانشگاه‌ها بیشتر معرفی کند.

کلمات کلیدی: انتقال دانشجویان به خوابگاه‌های داخل دانشگاه، مشکلات خوابگاه‌های دانشگاه زنجان، مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی، دانشگاه زنجان، خوابگاه دانشجویی

آمار بازدید: 324 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image