ارتباط مستقیم با 30659 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دکتری رقابت متقاضیان آزمون دکترای دانشگاه باقرالعلوم در قم (27 مهر 92)

رقابت متقاضیان آزمون دکترای دانشگاه باقرالعلوم در قم (27 مهر 92)

متقاضیان شرکت در آزمون دکترای دانشگاه باقرالعلوم امروز در شش رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند.


حجت‌الاسلام محمد سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: در رشته‌های دانش اجتماعی مسلمین، فلسفه حقوق و فلسفه فیزیک هر یک سه نفر و در رشته‌های فلسفه اسلامی، فلسفه علوم اجتماعی و سیاست ‌گزاری فرهنگی هر یک هشت نفر پذیرش می‌شوند.

وی عنوان داشت: آزمون اختصاصی مقطع دکترای دانشگاه باقرالعلوم ویژه خواهران و برادران متقاضی برگزار می‌شود که پس از اعلام نتایج آزمون کتبی در اواخر آبان، مصاحبه علمی بین قبول شدگان برگزار می‌شود.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه باقر العلوم با اشاره به رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه باقرالعلوم گفت: فلسفه اسلامی، ‌فلسفه دین، تاریخ اسلام و تبلیغ و ارتباطات فرهنگی، دانش اجتماعی مسلمین، اندیشه سیاسی در اسلام، فلسفه علوم اجتماعی، علوم سیاسی، مدرسی معارف اسلامی،‌ تاریخ ایران اسلامی، مدیریت راهبردی فرهنگ و جامعه‌شناسی از جمله رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه است.

وی یادآور شد: 600 نفر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه باقرالعلوم در حال تحصیل هستند.

دانشگاه باقرالعلوم نهادی حوزوی، آموزشی و علمی است که در سال 63 با عنوان مؤسسه آموزش عالی باقرالعلوم به منظور بالا بردن سطح آگاهی‌های سیاسی طلاب در زمینه‌های جهان اسلام، ایران و روابط بین الملل آغاز به کار کرد و از سال 70 موفق به کسب موافقت اصولی از شورای گسترش آموزش عالی کشور شد.

نظر به ضرورت گسترش فعالیت‌های آموزشی علوم انسانی اسلامی و توسعه کمی و کیفی تربیت طلاب فاضل در عرصه‌های مختلف علمی دینی، در سال 84 از مؤسسه آموزش عالی باقرالعلوم به دانشگاه باقرالعلوم ارتقاء پیدا کرد. دانشگاه باقرالعلوم بخشی از مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی است که فلسفه وجودی آن ایجاد زمینه ارتقای تبلیغ دینی، ایجاد زمینه ارتقای پژوهش دینی، بسط و تولید دانش و معرفت دینی، ایجاد بستر مناسب برای بازسازی علوم انسانی؛ مبانی اسلامی برای نیازهای علمی، فرهنگی و دینی جامعه است.

کمک به ارتقای سطح فرهنگ و دانش جامعه و رشد و گسترش علوم اسلامی انسانی، مشارکت در تربیت نیروی انسانی متخصص و نخبگان مورد نیاز در عرصه‌های فرهنگی از میان طلاب حوزه‌های علمیه، همکاری در راستای زمینه‌سازی مناسب برای مشارکت همه جانبه مردم در امر گسترش و اعتلای آموزش و پژوهش در کشور از جمله اهداف این دانشگاه است.

استفاده از امکانات و قابلیت‌های موجود کشور و ظرفیت‌های نهفته در حوزه‌های علمیه در توسعه آموزش عالی، کمک به تولید و توسعه نواندیشی دینی در عرصه‌های مختلف علوم اسلامی و انسانی و فراهم‌سازی زمینه‌ها و امکانات لازم آموزشی، پژوهشی و تبلیغی از اهداف دیگر دانشگاه باقرالعلوم است.

کلمات کلیدی: رقابت متقاضیان دکتری، دکتری، آزمون دکترا، دانشگاه باقرالعلوم، قم

آمار بازدید: 661 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
جلباب چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶

سلام علیکم.شایسته بودبه تعدادشرکت کنندگان دراین آزمون به تفکیک خواهران وبرادران وتعدادی که قراراست پذیرفته شوندوتاریخ ثبت نام آنان نیزاشاره می کردید.تشکر