ارتباط مستقیم با 30621 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار کارآفرینی به درس دانشگاهی تبدیل شود (21 مهر 92)

کارآفرینی به درس دانشگاهی تبدیل شود (21 مهر 92)

رئیس انجمن شیمی ایران از برنامه انجمن های علمی برای گنجاندن کارآفرینی به عنوان یک مجموعه درسی در دروس همه رشته های علمی خبر داد و گفت: به زودی درخواست خود را برای وزارت علوم ارسال خواهیم کرد.


دکترمحمدرضا امید خواه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: متاسفانه بحث کارآفرینی در مجموعه درسی ما لحاظ نشده است برای همین هم انجمن شیمی ایران در نامه ای که به زودی به تمام دانشکده‌های مهندسی شیمی در تمام دانشگاه ها ارسال خواهد شد درخواست کرده است که این دانشکده ها در مجموعه درسی خود بحث کارآفرینی را اضافه کنند.

وی ادامه داد: همچنین در شورای انجمن های علمی بحث کارآفرینی را مطرح خواهیم کرد تا به صورت یک مجموعه درسی در دروس همه رشته های علمی گنجانده شود.

رئیس انجمن شیمی ایران افزود: دانشجویان در دانشگاه‌ها علوم مرتبط را فرا می گیرند اما یاد نمی گیرند شغل ایجاد کنند و زمانی که فارغ التحصیل می شوند منتظر هستند که در یک سازمان دولتی استخدام شوند و این شایسته نیست مگر دولت چقدر ظرفیت دارد تا تمام فارغ التحصیلان را جذب کند.

وی ادامه داد: هیچ جای دنیا نیز این گونه نیست که فارغ التحصیلان فورا پس از فارغ التحصیلی در دولت استخدام شوند این روش درستی نیست هیچ جای دنیا نیز این مسیر را نرفته است.

امیدخواه افزود: ما باید بستر خوبی را از نظر کار آفرینی ایجاد کنیم که دانشجویان فارغ التحصیل با همکاری یکدیگر یک شرکت راه اندازی کنند هم برای خود و هم برای چند نفر دیگر اشتغال ایجاد کنند.

وی افزود: متاسفانه ما در مجموعه آموزشی نتوانستیم این روحیه کارآفرینی را به دانشجویان خود آموزش دهیم. در هیچ جای دنیا تقاضا برای ورود به مقاطع عالی به اندازه کشور ما نیست دانشجو چون در مقطع قبلی شغل پیدا نکرده است ادامه تحصیل می دهد در صورتی که یک لیسانس بیکار بهتر از یک فوق لیسانس بیکار و یک فوق لیسانس بیکار بهتر از دکتری بیکار است.

امیدخواه افزود: نباید کاری کنیم که دانشجویان ما کاری جز بیشتر درس خواندن نداشته باشند باید مسیر را طوری درست کنیم این دانشجویان بتوانند کار و شغل مرتبط با تحصیل خود را راه اندازی کنند باید برای آنها امکانات، وام و تسهیل در امور ایجاد کنیم.

کلمات کلیدی: کارآفرینی، درس دانشگاهی، درس کار آفرینی، ایجاد کار

آمار بازدید: 267 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image