ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تفاهم نامه پیشگیری از اعتیاد به مراکز مشاوره واگذار شود/ تهیه پیش نویس مشاوره شغلی دانشجویان (16 مهر 92)

تفاهم نامه پیشگیری از اعتیاد به مراکز مشاوره واگذار شود/ تهیه پیش نویس مشاوره شغلی دانشجویان (16 مهر 92)

سرپرست دفاتر مشاوره وزارت علوم با بیان اینکه سالانه 61 میلیارد تومان صرف چکاپ و ارزیابی سلامت جسم و روان دانشجویان می شود، گفت: یش نویس مشاوره تحصیلی و شغلی نیز تهیه شده که پس از بررسی به دانشگاهها ابلاغ می شود.


به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حمید یعقوبی سرپرست دفاتر مشاوره وزارت علوم صبح امروز در بیست و سومین نشست روسای مراکز مشاوره دانشگاههای سراسری که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد با اشاره به وجود 4.5 میلیون دانشجو در آموزش عالی، گفت: طی 25 سال گذشته که دفتر مرکزی مشاوره و سلامت وزارت علوم تاسیس شده است، نزدیک 100 فعالیت خلاقانه و مهم انجام گرفته است.

وی به برخی از این فعالیتها اشاره کرد و گفت: راه اندازی دفاتر مشاوره در دانشگاهها در سال 67 ابلاغ شد و همچنین همان زمان دفتر مشاوره وزارت علوم نیز شکل گرفت.

یعقوبی خاطر نشان کرد: آیین نامه دفاتر مشاوره دانشجویی در سال 72 تجدیدنظر شد همچنین این دفاتر دهه 60 تا اواسط 70 چندان فعال نبودند. در سال 80 بود که اولین سمینار سراسری بهداشت سلامت برگزار شد که تاکنون نیز هر دو سال یک بار برگزار شده است.

وی در ادامه به طرح پایش سلامت دانشجویان اشاره کرد و گفت: سالانه 61 میلیارد تومان برای چکاب و ارزیابی و سلامت جسم و روان دانشجویان اختصاص می یابد و امسال علاوه بر دانشجویان روزانه، دانشجویان شبانه نیز تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند و از دو سال گذشته موسسات غیرانتفاعی نیز این طرح را اجرا می کنند.

یعقوبی با بیان این مطلب که یک ردیف بودجه مستقل برای مشاوره دانشجویی اختصاص داده شده است، گفت: در حال حاضر 106 مرکز مشاوره در دانشگاههای دولتی و 130 مرکز مشاوره در موسسات غیرانتفاعی فعال هستند و حدود 300 مدرس مهارت های زندگی طی این دوره ها تربیت شده اند.

سرپرست دفاتر مشاوره وزارت علوم به انعقاد تفاهم نامه پیشگیری اولیه از اعتیاد بین دفاتر مشاوره و ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال 89 اشاره کرد و افزود: متاسفانه به دلیل فشار سیاسی و کار غیرکارشناسانه، این تفاهم نامه به معاونت فرهنگی وزارت علوم منتقل شد. در صورتی که رسالت اصلی مراکز مشاوره پیشگیری از آسیب های روانی و اجتماعی است که اعتیاد نیز جزئی از آن است که ما امیدواریم طی تغییراتی که صورت گرفته دوباره این تفاهم نامه زیر نظر دفاتر مشاوره قرار گیرد.

یعقوبی افزود: در سال 91 آیین نامه دفاتر مرکز مشاوره بازنگری شد و در سال 92 نیز مشاوره تحصیلی و شغلی مطرح شد و در حال حاضر رویکرد جدید مراکز مشاوره، کارآفرینی است. اینکه دانشجویان بتوانند با مهارت خود شغلی ایجاد کنند.

وی افزود: پیش نویس مشاوره تحصیلی و شغلی تهیه شده و در جلسه امروز بررسی می شود و در صورت تایید به دانشگاهها ابلاغ خواهد شد.

سرپرست دفاتر مشاوره وزارت علوم در پایان نیز افزود: دوره هفتم سمینار بهداشت و روان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد که موضوع آن بازنگری در شیوه های اجرا است.

کلمات کلیدی: مشاوره شغلی دانشجویان، مشاوره شغلی، دانشجویان، تفاهم نامه پیشگیری از اعتیاد، مراکز مشاوره

آمار بازدید: 287 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image