ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی 1000 مرکز دانشگاه جامع علمی - کاربردی در کشور فعال است (12 مهر 92)

1000 مرکز دانشگاه جامع علمی - کاربردی در کشور فعال است (12 مهر 92)

مدیرکل نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی - کاربردی گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار مرکز آموزشی جامع علمی - کاربردی در کشور فعالیت می‌کنند.


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدحسن میرزا‌محمد ظهر امروز در گردهمایی روسای مراکز دانشگاهی جامع علمی - کاربردی استان اردبیل، اظهار داشت: این دانشگاه که از دهه 70 کار خود را آغاز کرده براساس اساسنامه‌ای که برای آن نوشته شده، مأموریت‌های متفاوت با دانشگاه‌های دیگر برای آن تبیین و تهیه شده که در این مدت سعی کرده در این مسیر گام‌های جدی بردارد.

وی، دانشگاه جامع علمی - کاربردی را دانشگاه کارآفرین معرفی کرد و یادآور شد: ما سعی کردیم براساس شغل رشته را تعریف کنیم، چراکه در دنیا تمام مشاغل دارای رشته خاصی هستند که صاحبان آن مشاغل و حرف باید گواهینامه لازم مهارتی و آموزشی را دریافت کنند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی - کاربردی با بیان اینکه خود دانشگاه در استان‌ها و ستاد دانشجو ندارد و در مراکز دانشگاهی دانشجویان تحصیل می‌کند، متذکر شد: مأموریت و ماهیت کاری دانشگاه علمی - کاربردی در قالب ستادی و مجموعه‌های استانی بیشتر نظارت و سیاست‌گذاری است و مراکز ما بیشتر درگیر امور مربوط به تحصیل دانشجویان هستند.

میرزا‌محمد به ارتباط این دانشگاه با نهادها و مراکز بیرونی متعدد اشاره کرد و ابراز داشت: وجوه متمایز ما با سایر دانشگاه‌ها در این است که ما یک ساختمان مشخص نداریم؛ بلکه به صورت شبکه‌ای در 31 استان کشور همه واحدهای استانی ما در ارتباط هستند.

این مسئول تأکید کرد: مراکز ما در خط مقدم و جبهه کارآفرینی و صف اول آموزش قرار دارند و کلاس‌های ما نیز تئوری نیست؛ بلکه عملی است و سعی می‌کنیم به دانشجو به صورت کاربردی آموزش‌های مورد نظر را ارائه کنیم.

مدیرکل نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی - کاربردی به وجود یک هزار مرکز آموزشی فعال علمی - کاربردی در کشور اشاره کرد و افزود: برخی از این مراکز ما در حد دانشکده و حتی دانشگاه هستند که هر ماه نیز بر تعداد آنها افزوده می‌‌شود.

میرزا‌محمد تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی - کاربردی به دنبال دایر کردن رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد و حتی دکترا است به طوری که ما در حال حاضر بیش از 600 هزا دانشجو در کشور داریم که در زیر نظام‌های آموزشی مختلف و چهار گروه آموزشی صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و خدمات اجتماعی مشغول به کار هستند.

وی با اظهار تأسف از رغبت کم دانشجویان استان اردبیل به رشته‌های کشاورزی، اظهار داشت: به رغم استعداد ناب این استان در بخش کشاورزی و فعالیت مستمر شرکت کشت و صنعت مغان تنها 4 درصد دانشجویان ما در استان اردبیل در بخش کشاورزی تحصیل می‌کنند.

کلمات کلیدی: علمی کاربردی، اخبار جدید علمی کاربردی، مراکز علمی کاربردی، تعداد دانشگاههای علمی کاربردی، دانشگاه جامع علمی کاربردی

آمار بازدید: 359 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image