ارتباط مستقیم با 30674 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد راه‌اندازی کمیته نظارت و ارزیابی اساتید در واحد شهرری دانشگاه آزاد (12 مهر 92)

راه‌اندازی کمیته نظارت و ارزیابی اساتید در واحد شهرری دانشگاه آزاد (12 مهر 92)

رئیس واحد شهرری دانشگاه آزاد از راه‌اندازی کمیته نظارت و ارزیابی اساتید در این واحد به منظور افزایش سطح کیفی آموزش خبر داد.


فتحی واجارگاه رئیس واحد شهرری دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به به کارگیری سیاست‌های جدید کیفی آموزشی در واحد شهرری، گفت: با توجه به اینکه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها براساس چهار معیار کیفیت آموزشی، کیفیت عملکرد اعضاء هیئت علمی، کیفیت خروجی‌های پژوهشی و سرانه عملکرد دانشگاه مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد، برنامه‌های آموزشی و پژوهشی در واحد شهرری نیز در راستای همین استاندارها طراحی شده است.

وی افزود: ما بر همین اساس می‌توانیم امیدوار باشیم که با برنامه‌ریزی دقیق آموزشی، واحدشهرری را به این معیارها نزدیک‌تر کنیم.

فتحی واجارگاه با بیان اینکه وظیفه اصلی دانشگاه تولید علم و این مسئله به سطح ارتقای اساتید مرتبط است، گفت: در واحد شهرری برای نخستین بار به تشکیل کمیته ارزیابی اساتید اقدام کرده‌ایم.

وی افزود: این کمیته با توجه به مشاوره‌های مختلفی که با اساتید برتر علمی در داخل و خارج از دانشگاه انجام داده، هم اکنون موضوع سطح کیفی اساتید واحد را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس واحد شهرری دانشگاه آزاد با بیان اینکه همواره باید تلاش کنیم تا با ارتقای جایگاه علمی اساتید، موجبات تقویت بنیان علمی واحد را فراهم آوریم، افزود: رویکرد استادان در دانشگاه باید در راستای حرکت به سمت کیفیت آموزشی باشد.

وی گفت: یکی از وظایف اصلی کمیته نظارت و رتبه بندی دانشکده‌ها بر اساس عملکرد آنها در حوزه معاونت‌ها است.

فتحی واجارگاه افزود: در همین راستا مطابق مکانیزم مشخص و استانداردی عملکرد اساتید و مدیران (اعم از روسا و معاونان دانشکده، مدیران پژوهشی و مدیران گروه آموزشی ) نیز از سوی کمیته نظارت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

فتحی واجارگاه با بیان اینکه مسئولیت‌ها نباید مانع ارتقاء علمی اساتید در دانشگاه‌ها باشد، گفت: انتظار می‌رود استادان با وجود مشغله‌های فراوان کاری در دانشگاه همواره نسبت به ارتقاء جایگاه علمی خود در دانشگاه تلاش کنند.

وی عنوان کرد: کمیت تعداد جذب دانشجو نباید فدای کیفیت آموزشی شود، کیفیت آموزشی باید به عنوان یک اصل مطرح شود و نه صرفا به یک شعار تبدیل شود.

وی با اشاره به ضرورت اخلاق مداری در دانشگاه‌ها، افزود: مدیران هر بخشی باید قبل از هر مسئله‌ای اخلاق مداری را درنظر بگیرند زیرا ما قبل از اینکه مدیر باشیم یک معلم هستیم.

کلمات کلیدی: کمیته نظارت و ارزیابی اساتید، واحد شهرری دانشگاه آزاد، ارزیابی اساتید، نحوه تدریس اساتید

آمار بازدید: 301 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image