ارتباط مستقیم با 30681 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ۴۰ درصد نخبگان کشور در دانشگاه شریف و دانشگاه‌های تهران در صدر جذب نخبگان (9 مهر 92)

۴۰ درصد نخبگان کشور در دانشگاه شریف و دانشگاه‌های تهران در صدر جذب نخبگان (9 مهر 92)

معاون بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه دانشگاه‌های تهران در صدر جذب نخبگان کشور هستند گفت: ۴۰ درصد نخبگان کشور دانشگاه صنعتی شریف را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسینی معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان در گرد همایی برگزیدگان کنکور سراسری سال 92 و المپیادهای دانش آموزی سال 91 در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما گفت: بنیاد ملی نخبگان در سال 84 تاسیس شد ولی شتاب فعالیت‌های این نهاد به 4 سال اخیر برمی‌گردد.

وی افزود: در سالهای 90 و 91 اساتید برجسته به تعداد 72 نفر موفق به دریافت جایزه علامه طباطبایی و 8 نفر از هنرمندان برجسته موفق به دریافت جایزه آوینی از بنیاد ملی نخبگان شدند.

حسینی در رابطه با وضعیت مهاجرت نخبگان کشور گفت: از 1020 نفر دارندگان مدال‌های المپیاد علمی از سال 82 تا 86 در داخل کشور 712 نفر از این افراد مشغول به تحصیل هستند و 308 نفر به خارج از کشور رفتند. یعنی 70 درصد این افراد در داخل هستند.

وی ادامه داد: از رتبه‌های برتر آزمون سراسری نیز از مجموع 1753 نفر 1403 نفر در داخل هستند و 350 نفر از کشور خارج شدند.

معاون بنیاد ملی نخبگان از تاسیس دفتر دانشگاه بنیاد در دانشگاه شهید بهشتی خبر داد و گفت: تا کنون 3 دفتر بنیاد در دانشگاه‌های امیر کبیر، شریف وعلوم پزشکی تهران فعال هستند و دفتر دانشگاه شهید بهشتی نیز به زودی فعال می‌شود.

وی از طرح میراث معنوی، راهیان نور، باشگاه قرآنی نور به عنوان طرح‌های فرهنگی بنیاد ملی نخبگان نام برد و در رابطه با ارائه تسهیلات بنیاد به نخبگان گفت: نخبگان می‌توانند از تسهیلات دانشجویی، نظام وظیفه، مسکن، دوره پسا دکتری و بورس شهید احدی به عنوان تسهیلات هدفمند بنیاد استفاده کنند.

به گفته حسینی ارائه تسهیلات مشمول پویایی نخبگان یعنی حداقل معدل 17 در دوره تسهیلشان است.

وی در رابطه با میزان اعتبار تسهیلات نیز گفت: اعتبار 200 میلیون تومانی به عنوان تسهیلات به نخبگان اعطا می‌شود.

وی افزود: در رابطه با تسهیلات نظام وظیفه نیز تاکنون 5 هزار نفر از نخبگان مشمول این طرح شدند.

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر 13 هزار نفر از نخبگان تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان هستند اظهار داشت: با اضافه شدن 150 نفر از نخبگان رشته ریاضی، 100 نفر رشته تجربی، 102 نفر علوم انسانی و 40 نفر هنر و همچنین 26 نفر از مدال آوران المپیاد و رتبه‌های کنکور تعداد افراد تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان به 13 هزار نفر رسید.

وی افزود: از تعداد افرادی که امسال به بنیاد افزوده شدند 45 نفر دختر و 219 پسر از افراد المپیاد دانش آموزی هستند.

حسینی گفت: همچنین از تعداد افرادی که امسال عضو بنیاد ملی نخبگان شدند 92 درصد تهران را برای تحصیل انتخاب کردند، 3 درصد خراسان رضوی، 2 درصد فارس و 1 درصد اصفهان را برای تحصیل انتخاب کردند.

وی افزود: همچنین از این افراد 40 درصد دانشگاه شریف را برای تحصیل انتخاب کردند، 18 درصد دانشگاه تهران، 12 درصد دانشگاه علوم پزشکی تهران، 5درصد دانشگاه هنر تهران، 12 درصد سایر دانشگاه‌های تهران و 8 درصد شهرستان‌ها را برای تحصیل ترجیح دادند.

معاون بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: در گروه ریاضی 92 درصد افراد دانشگاه شریف را برای تحصیل انتخاب کردند، در گروه تجربی 61درصد به دانشگاه علوم پزشکی تهران رفتند و در گروه علوم انسانی 62 درصد دانشگاه تهران و در گروه هنر نیز 75 درصد دانشگاه هنر تهران را برای تحصیل انتخاب کردند.

حسینی ادامه داد: همچنین در بین نخبگان رشته ریاضی 69 درصد از افراد مهندسی برق، 16 درصد مهندسی مکانیک، 7 درصد مهندسی کامپیوتر و 4 درصد مهندسی عمران را انتخاب کردند.

به گفته وی در گروه تجربی 85 درصد پزشکی را انتخاب کردند و در گروه انسانی 65 درصد از نخبگان در رشته هنر ادامه تحصیل می‌دهند.

وی افزود: از بین نخبگان که به تازگی به بنیاد ملی نخبگان پیوستند هاله خوانساری متولد سال 58 که رتبه 33 رشته هنر را کسب کرد، به عنوان مسن‌ترین فرد و فرزام گیلانی متولد سال 76 با رتبه 33 رشته ریاضی به عنوان جوان‌ترین فرد است.

کلمات کلیدی: نخبگان کشور، دانشگاه شریف، دانشگاه‌های تهران، جذب نخبگان

آمار بازدید: 284 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image