ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اعلام فهرست 100 دانشگاه برتر زیر 50 سال و دانشگاه شریف در بین برترینها (6 تیر 92)

اعلام فهرست 100 دانشگاه برتر زیر 50 سال و دانشگاه شریف در بین برترینها (6 تیر 92)

نشریه آموزش عالی تایمز رتبه بندی 100 دانشگاه زیر 50 سال را اعلام کرده که در این فهرست از نظر تدریس، چشم انداز بین المللی، درآمد صنعتی، تحقیق و ارجاعات دانشگاه شریف در رده 47 قرار گرفته است.


گزارش خبرگزاری مهر، مجله آموزش عالی تایمز نسخه سالانه خود از 100 دانشگاه زیر 50 سال را منتشر کرده است که چشم انداز تازه ای به دانشگاه های نسبتا نوپای جهان داشته است، چرا که این دانشگاه که قدمت آنها چند دهه بوده نسبت به دانشگاه هایی که قدمت آنها چندین سده است نوپا محسوب شده و دارای پتانسیلی برای تبدیل شدن به برترین دانشگاه های جهان در فهرستهای آینده هستند.

فهرست 100 دانشگاه زیر 50 سال از همان فهرست جامع 13 شاخص عملکرد استفاده می کند که رتبه بندی معتبر دانشگاه های برتر جهان درنظر می گیرد، اما برای این کار یک روش شناسی متفاوتی را با مشورت با کارشناسان در پیش گرفته تا بتواند ویژگی این موسسات جوان را بهتر ارزیابی کند.

برخلاف رتبه بندی دانشگاه های جهان توسط این نشریه که عملکرد موسسات را بدون توجه به تاریخ و میراث بررسی می کند، فهرست 100 دانشگاه زیر 50 سال تنها دانشگاه هایی را بررسی می کند که از سال 1963 به بعد تأسیس شده اند.

دانشگاه علم و فناوری پوهانگ از جمهوری کره با نمره کلی 75 در صدر این فهرست قرار گرفته است. در رتبه بعدی دانشکده پلی تکنیک فدرال لوزان از سوئیس با نمره کلی 71.9 جای گرفته و موسسه پیشرفته علم و فناوری کره از جمهوری کره با نمره کلی 67.4 به عنوان سومین دانشگاه برتر در فهرست امسال قرار دارد.

رتبه چهارم این فهرست از آن دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ با نمره کلی 65.7 بوده و رتبه پنجم به دانشگاه کالیفرنیا، ایروین از ایالات متحده آمریکا با نمره کلی 61.9 اختصاص دارد.

رتبه ششم این جدول دانشگاه ماستریخت از هلند با نمره کلی 61.7 و رتبه هفتم آن به دانشگاه یورک از انگلستان ارائه شده است.

دانشگاه فناوری نایانگ سنگاپور با نمره کلی 61.4 در رده هشتم این جدول ایستاده است.

در ادامه جدول 100 دانشگاه زیر 50 سال دانشگاه پیر و ماری کوری از فرانسه با نمره کلی 60.8 و دانشگاه پاریس- جنوب از فرانسه با نمره کلی 59.7 به ترتیب در رتبه نهم و دهم قرار دارند.

دانشگاه شریف تهران از جمهوری اسلامی ایران که در سال 1966 (1344) تأسیس شد با نمره کلی 40.2 در این فهرست در رده 47 قرار گرفته است. این درحالی است که همین دانشگاه در فهرست سال گذشته با نمره کلی 29.2 در رده 68 قرار داشت.

از سوی دیگر شاخصهای ارزیابی دانشگاه شریف در فهرست سال 2013 نسبت به سال گذشته ارتقای چشمگیری داشته است.

نشریه آموزش عالی تایمز، در رتبه بندی دانشگاه های جهان یک نشریه بین المللی است که توسط مجله آموزش عالی تایمز منتشر می شود و اطلاعات آن را مرکز اطلاعات تامسون رویترز ارائه می کند. انتشار این نشریه از 2004 با همکاری شرکت Quacquarelli Symonds آغاز شده است. نشریه آموزش عالی تایمز در سال 2010 همکاری خود را با این شرکت قطع کرد و از آن پس از اطلاعات ارائه شده توسط مرکز تامسون رویترز استفاده می کند.

این نشریه یکی از سه معتبر و بانفوذ در زمینه رتبه بندی دانشگاه ها است. رتبه بندی دانشگاه های جهان QS و رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهان دیگر نشریاتی هستند که این رتبه بندی ها را منتشر می کنند.

کلمات کلیدی: 100 دانشگاه برتر، 100 دانشگاه برتر دنیا، 100 دانشگاه برتر جهان، دانشگاه شریف، وضعیت علمی دانشگاه شریف، اخبار دانشگاه شریف، اخبار جدید دانشگاه شریف

آمار بازدید: 434 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image