ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار سایر اخبار آرای دیوان عدالت اداری علیه رئیس دانشگاه امیرکبیر در شعبه تجدیدنظر (1 مهر 92)

آرای دیوان عدالت اداری علیه رئیس دانشگاه امیرکبیر در شعبه تجدیدنظر (1 مهر 92)

دانشگاه صنعتی امیرکبیر با صدور اطلاعیه ای درباره رأی دیوان عدالت اداری در خصوص رئیس این دانشگاه اعلام کرد: شعبه مورد نظر بدون درخواست ادای توضیحات از این دانشگاه رای به انفصال خدمت را صادر نمود و آرای فوق در حال حاضر با اعتراض دانشگاه در شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری تحت رسیدگی است.


به گزارش خبرگزاری مهر، توضیحات دانشگاه امیرکبیر در این اطلاعیه آورده است: "نظر به درج خبر مربوط به اعتراض دو نفر به ترتیب یک نفر از دانشجویان و یک نفر از متقاضیان ورود به دوره دکتری این دانشگاه؛ جهت اطلاع و انعکاس مبتنی بر انصاف، اخلاق حرفه ای، حرمت و کرامت انسانی با توجه به پوشش رسانه ای غیر ضرور صورت گرفته و التفات به این نکته که نباید شان و منزلت و جایگاه دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یکی از دانشگاههای معتبر و پیشگام در دستاوردهای علمی فناوری و به تعبیر مقام معظم رهبری "مادر دانشگاههای صنعتی کشور" در مظان ابهامات قرار گیرد لذا شرحی از موضوع و طرح چند سئوال برای تنویر افکار عمومی و انتشار در آن خبرگزاری ایفاد می گردد:

جهت اطلاع مردم شریف ایران و فعالان محترم رسانه ای که در جریان مالوقع برخی از فعالیت های مرسوم و متداول دانشگاه قرار گرفته اند اشعار می دارد؛ دانشگاه صنعتی امیر کبیر برخوردار از 13000 دانشجوی فعال می باشد که 5300 نفر در مقطع کارشناسی، 6200 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 1200 نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

واحدهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه دارای 16 دانشکده و 3 واحد اقماری، 34 پژوهشکده و مراکز تحقیقاتی و 16 قطب علمی است که علاوه بر فعالیت های آموزشی به دانشجویان، اجرای پروژه های تحقیقاتی مختلف و متنوعی را در قالب پروژه های تحقیقاتی، پایان نامه های تحصیلی، تحقیقات ارتباط با صنعت و پروژه هایی تحت عنوان طرح های کلان ملی را در دست انجام دارد.

با عنایت به مطالب فوق و با احترام به آزادی عمل و درک رسالت مطبوعات و خبرگزاری ها طرح این سئوال که آیا به مصلحت جامعه علمی کشور است که دقیقا در دو مقطع حساس فعالیت های دانشگاهی (فاصله زمانی شروع ترم تحصیلی در نیمه دوم شهریور و در آستانه ورود پذیرفته شدگان جدید دانشگاه)، اشاعه تصویری مخدوش و دور از واقعیت درک شرایط زمانی و جایگاه دانشگاهها را ارائه نمود؟؟! آیا نمی شد با درک هم زمان این شرایط و فرض دفاع از حقوق دو نفر با تامل و مدارا، تصویر بهتری از یک دانشگاه با الزام به ضرورت ایجاد تعامل در بین حقوق سازمانی یک نهاد معتبر علمی و آموزشی، حقوق جمع کثیری از دانشجویان و اساتید دانشگاه و حقوق معترضین برقرار کرد و از انتخاب عناوین مندرج در اخبار منتشره خودداری ورزید؟!

روابط عمومی این دانشگاه در این اطلاعیه آورده است: دانشگاه لازم می داند که به منظور اجتناب از تطویل مطالب و امکان طرح چند سئوال دیگر؛ اجمالا به ذکر واقعیت آموزشی دو عزیز معترض بپردازد. قبل از ذکر وضعیت، از پیشگاه ملت ایران و قاطبه دانشگاهیان دانشگاه صنعتی امیر کبیر، جهت ارائه شرح وضعیت آموزشی ذیل که به لحاظ حقوق فردی از حقوق مسلم افراد و حفظ آن ضروری و در اختیار گذاردن آن در انظار عموم، حداقل در شان و منزلت دانشگاهی چون دانشگاه صنعتی امیر کبیر نیست؛ پوزش می طلبیم.

الف- آقای فریدون مددی:

الف-1- ایشان متولد 1327 با 55 سال سن در آزمونورودی که در سال 82 توسط این دانشگاه و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور و تحت عنوان نوبت دوم (شبانه) برگزار شد پذیرفته و در بهمن ماه همان سال در رشته مهندسی عمران شروع به تحصیل نموده است.

الف-2- دوره مذکور، دوره ای آموزش محور بوده و بر اساس مجوز اخذ شده از شورای گسترش آموزش عالی پذیرفته شدگان نیازی به اخذ پایان نامه نداشته اند.

الف-3- نظر به درخواست دانشجویان و تصویب شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست چنانچه دانشجویان این دوره در دو نیمسال تحصیلی معدل 15 را اخذ نمایند به صورت داوطلبانه می توانند درخواست اخذ پایان نامه خود را به شورای تحصیلات تکمیلی ارائه نموده که در صورت تایید، ملزم به طی مراحل مربوط به پایان نامه اعم از انتخاب موضوع، انتخاب استاد راهنما، تدوین طرح پیشنهادی و در نهایت اخذ مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده و انعکاس رسمی آن به تحصیلات تکمیلی دانشگاه می باشد.

الف- 4- نامبرده در نیمسال اول، دوم و سوم تحصیلی که دروس آموزشی دوره خود را اخذ نموده است دارای معدل 14 در ترم اول، 11.45 در ترم دوم و 14.03 در ترم سوم بوده و معدل کل ایشان 13.3 می باشد.

الف-5- نامبرده نه تنها در دوران آموزشی، شرط معدل تعریف شده توسط شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده خود را اخذ ننمود و در کارنامه آموزشی دارای یک ترم مشروطی می باشد، بلکه طبق آیین نامه آموزشی کارشناسی ارشد، در همان مطقع به دلیل اینکه معدل کل ایشان زیر 14 بود نمی توانست پایان نامه و حتی گواهی اتمام موفقیت آمیز تحصیلی را اخذ نماید، که به دلیل شرایط خاص، به ویژه شرایط سنی (متولد 1327) و با داشتن معدل 13.41 و گذراندن 32 واحد درسی، فارغ التحصیل شد.

الف -6- وی با وجود نداشتن شرایط مذکور با مراجعه به کمیسیون موارد خاص و مراجعات مکرر در دانشگاه و ارتباط فردی با اساتید بدون ارائه واقعیات آموزشی و پس از آن با مراجعه به دیوان عدالت اداری و اخذ رای دیوان، دانشگاه را وادار به اخذ پایان نامه نمود. مع الوصف به رغم اینکه مشارالیه تمایلی به انجام فرآیند متداول تصویب پایان نامه نداشته، اما ریاست دانشگاه با احترام به رای دیوان، اجازه اخذ پایان نامه را به وی داده و به ایشان فرصت داده می شود تا ظرف مدت یک ترم با ثبت نام و انجام مراحل قانونی تصویب رساله مطابق روال تعریف شده در دانشکده ها و اخذ مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده ذی ربط اقدام نماید که حسب سوابق موجود تاکنون موفق به طی روند مذکور نشده است.

ب- متقاضی "سینا صفایی"

ب-1- بر اساس اعلام دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست داوطلب آقای "سینا صفایی" متقاضی دوره دکتری مهندسی و مدیریت ساخت در سال 88 صرفا در آزمون (کتبی) پذیرفته شده و در مصاحبه تخصصی دانشکده موفق به قبولی نشده و مانند بسیاری از داوطلبان دیگر در اولویت پذیرش قرار نگرفته است.

ب-2- ساز و کار دانشگاه در پذیرش دکتری به این صورت است که در مرحله اول و در آزمون کتبی 3 تا 5 برابر ظرفیت پذیرش صورت می گیرد و لیکن در مرحله دوم بر اساس مصاحبه و توانمندی علمی و بر اساس ظرفیت قطعی دانشکده، پذیرش انجام می شود که طبعا تعداد زیادی از پذیرفته شدگان مرحله اول مردود می شوند.

نامبرده پس از اعلام عدم اولویت پذیرش از جانب دانشکده صرفا با استناد به برگه اعلام آمادگی یکی از اساتید دانشکده به دیوان عدالت شکایت و دیوان نیز بدون توجه به ضوابط و مقررات آموزشی دانشگاه رای به پذیرش ایشان داده است.

ب-3- از آنجایی که حکم دیوان قطعی بوده حسب دستور ریاست محترم دانشگاه در راستای احترام و تمکین از حکم دیوان امکان ثبت نام از ایشان فراهم شد و نامبرده می بایست تا پایان ترم اول 91 استاد راهنمای خود را انتخاب نموده و مقررات آموزشی دانشگاه را رعایت نماید.

اکنون پس از سپری شدن دو ترم از مهلت مقرر و عدم حضور مشارالیه، عدم پیگیری و اقدام جهت معرفی استاد راهنما، زمینه تحقیقاتی و اخذ واحدهای درسی وی ادعای استنکاف از اجرای رای را نزد دیوان مطرح و شعبه مورد نظر بدون درخواست ادای توضیحات از این دانشگاه رای به انفصال خدمت را صادر نمود.

ب - 5 - آرای فوق در حال حاضر با اعتراض دانشگاه در شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری تحت رسیدگی است.

همانگونه که در انتهای گزارش وضعیت هر یک از اشخاص فوق الاشعار ذکر شده است، دانشگاه نه تنها ممانعتی از فعالیت آموزشی نامبردگان بعمل نیاورده بلکه همانگونه که اشاره شد به واسطه اعتقاد به الزام اجرای رای دیوان محترم عدالت اداری علیرغم نداشتن شرایط لازم، دانشگاه فرصت کافی رای برای هر یک از آنان فراهم نموده است.

با دقت نظر به مطالب فوق آیا نبایستی اقدامات نسنجیده، یک طرفه و انتخاب تیترهای قابل تامل را به دور از انصاف تلقی کرد ؟!!

آیا این بر مدار انصاف و عدالت است که دانشگاهی که از سال 82 تا کنون مجموعا قریب به 30 هزار نفر دانشجو - بخشی فارغ التحصیل و بخشی در حال تحصیل - که در زمان مدیریت فعلی دانشگاه ورود پیدا کرده اند را با ذکر تنها دو مورد آن هم با شرح ارائه شده، متهم به اجحاف، ظلم و تصلب رای نمود ؟

آیا این ظلم نادیده گرفتن حقوق و تهدید به حرمت و شان و منزلت و تردید در توانمندیها و قابلیهای دانشگاه نیست ؟

آیا حوزه رسانه و خبر با چنین رویه ای می تواند نقش اعتماد بخش، انتقاد سازنده، امید به آینده و در جمع بندی نهایی بستر سازی حماسه اقتصادی با توجه به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر نقش سازنده و موثر دانشگاهها در تحقق حماسه اقتصادی و علمی را ایفاد نماید ؟

به این امید که رسانه ها در دستیابی به توسعه و ایجاد بستر مناسب برای رشد ملت مسلمان ایران نقش سازنده و غیر قابل انکار خود را پیدا نمایند."

کلمات کلیدی: دیوان عدالت اداری، رئیس دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه امیرکبیر، اخبار جدید دانشگاه امیرکبیر

آمار بازدید: 390 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image