ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد دلایل برکناری دانشجو/بازنگری آیین‌نامه تحصیل کارکنان دانشگاه آزاد (30 شهریور 92)

دلایل برکناری دانشجو/بازنگری آیین‌نامه تحصیل کارکنان دانشگاه آزاد (30 شهریور 92)

سرپرست دانشگاه آزاد گفت: آئین‌نامه تحصیل کارکنان این دانشگاه باید بررسی شود تا در صورت لزوم مورد اصلاح قرار گیرد زیرا باید امکان تحصیل برای تمام کارکنان فراهم باشد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد در نشست خبری صبح امروز گفت: در نخستین روز کاری خود نخستین جلسه را با اصحاب رسانه که تضمین‌کننده شفافیت امور در زمینه‌های مختلف هستند، برگزار کردم. خدا را شاکرم که به دانشگاهی آمده‌ام که امام خمینی (ره) اولین حامی آن و مقام معظم رهبری، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و یادگار امام خمینی (ره) بنیانگذار و موسس آن بوده‌اند.

میرزاده ادامه داد: دانشگاه آزاد از بزرگترین دستاوردهای علمی و فنی انقلاب اسلامی و بر اساس تحقیقات من بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است.

سرپرست دانشگاه آزاد اظهار داشت: خدا را شاکرم که با تائید اعضای هیئت امنا فرصت خدمتگزاری در دانشگاهی را پیدا کردم که مملو از دانشمندان فرهیخته، دانشجویان وارسته و کارکنان دلسوز است.

وی فعالیت خود را در چارچوب سیاست‌های کلی نظام عنوان کرد و گفت: کارهایم را بر اساس سیاست‌های کلی نظام، رهنمودهای مقام معظم رهبری، اندیشه‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و به دور از تفریط و افراط انجام می‌دهم و همکاری با دولت تدبیر و امید جزو اصول کاری مدیریت من است.

میرزاده دانشگاه آزاد را امانت مردم دانست و گفت: ما باید امانتداران خوبی برای این دانشگاه باشیم.

وی افزود: من نه برای تقابل، نه برای بازگشت به گذشته و نه برای کنکاش در اقدامات مدیران قبلی آمده‌ام بلکه برای همفکری، هم‌اندیشی، همدلی و نشاندن درخت دوستی با تمام کسانی که دوستدار علم و دانش و فناوری هستند به این مکان مقدس آمده‌ام و دست دوستی خود را به طرف کسانی که مایل به توسعه علم کشور هستند دراز می‌کنم.

وی افزود: بیش از 30 سال در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت‌های مختلف داشتم و همواره مدیر مستقلی بوده‌ام و وامدار هیچ حزب و گروهی نیستم.

میرزاده با بیان اینکه منافع دانشگاه آزاد را به همه چیز ترجیح می‌دهم، گفت: بنا داریم از تمام ظرفیت‌های شایسته علمی کشور با هر گرایش سیاسی استفاده کنیم زیرا ملاک فضیلت علمی و شایسته‌سالاری است و همه همکارانم را به همراهی دعوت می‌کنم.

وی با تشکر از زحمات فرهاد دانشجو و جاسبی روسای پیشین دانشگاه آزاد اظهار داشت: برای قدردانی از جاسبی باید جلسه‌ای تشکیل می‌شد. آماده‌ام از تجربیات وی و مشورت فرهاد دانشجو استفاده کنم.

سرپرست دانشگاه آزاد توسعه کیفی را اولویت برنامه‌های خود دانست و گفت: دانشگاه آزاد توسعه کمی خوبی یافته است و من در برنامه‌هایم به توسعه کیفی بر اساس شاخص‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌پردازم به طوری که دهه چهارم را دهه توسعه کیفی دانشگاه می‌دانیم.

وی عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی کنیم که دانشگاه آزاد در 10 سال آینده جزء 100 دانشگاه برتر جهان باشد.

میرزاده با بیان اینکه گرایشات سیاسی برای انتخاب مدیران در دانشگاه آزاد اهمیت ندارد، گفت: درهای دانشگاه آزاد به روی تمام اساتید شایسته کشور باز است و در نظر داریم از همکاری بانوان دانشمند نیز در سطوح بالای مدیریتی استفاده کنیم.

*اجازه نمی‌دهم هیچ دانشجویی به دلیل گرایش سیاسی از تحصیل منع شود

سرپرست دانشگاه آزاد گفت: من اجازه نمی‌دهم جوانی که امید یک خانواده است به خاطر گرایش سیاسی از ادامه تحصیل منع شود و در برابر مدیرانی که اینگونه باشند ایستاده و با آنها خداحافظی می‌کنم.

وی افزود: به واحد‌های دانشگاهی نیز ابلاغ می‌کنم که هیچ کس نمی‌تواند مانع از تحصیل دانشجویان شود.

وی گفت: راه دانشگاه آزاد از راه مردم جدا نیست و من به عنوان یک خدمتگزار در این دانشگاه کارم را بر مبنای شفافیت، اعتدال و پرهیز از سیاسی‌کاری انجام می‌دهم و شاخص این دانشگاه نیز فضیلت علمی است.

میرزاده اظهار داشت: کسانی که بدون بلیت سوار اتوبوس دانشگاه آزاد شده‌اند باید پیاده شوند و کسانی که شایستگی علمی دارند باقی می‌مانند البته در این ارتباط عجله‌ای نداریم.

وی افزود: دانشگاه آزاد محل کارچاق‌کنی و اشتغال دوستان و آشنایان نیست و هیچ چیز نباید از دید مردم پنهان باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد با بیان اینکه با وزارت علوم و سرپرست فعلی این وزارتخانه رابطه عاطفی و کاری دارد، عنوان کرد: با وزارت علوم مشکلی نداریم و امیدوارم توفیقی در مجلس رای بیاورد تا زمینه‌های همکاری بیشتر شود.

وی در رابطه با تحصیل کارکنان دانشگاه آزاد نیز گفت: آئین‌نامه کارکنان باید بررسی شود تا در صورت لزوم مورد اصلاح قرار گیرد زیرا باید امکان تحصیل برای تمام کارکنان فراهم باشد.

وی در مورد فعالیت تشکل‌های دانشجویی نیز عنوان کرد: دانشجویان باید بتوانند در چارچوب آئین‌نامه‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در قالب تشکل‌های دانشجویی فعالیت کنند.

وی تکیه مالی به شهریه را یکی از نقاط ضعف دانشگاه آزاد برشمرد و گفت: بیش از 99 درصد درآمد در این دانشگاه تکیه به شهریه است، باید راهی برای ایجاد ثروت از دانش داشته باشیم.

*دو دلیل برکناری دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد

سرپرست دانشگاه آزاد در رابطه با برکناری فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد گفت: دوست ندارم در مورد گذشته صحبت کنم زیرا نگاه من به آینده است ولی در رابطه با برکناری دانشجو باید بگویم شرایط جدید کشور و پیامی که مردم در انتخابات اخیر دادند ایجاب می‌کرد که دانشگاه آزاد هم به عنوان دانشگاهی که بیش از 50 درصد بار دانشجویی کشور را برعهده دارد در قالب پیام مردم قرار گیرد؛زیرا دانشگاه آزاد دانشگاه مردم است.

وی افزود: از طرفی لازم بود که دانشگاه آزاد با دولت هماهنگ باشد، مصالح دانشگاه‌ آزاد برای هیئت امنا مهم است و اعضای هیئت امنا به این نتیجه رسیده‌اند که تغییر در سطح مدیریت ضروری است.

وی گفت: البته من از دانشجو دعوت کردم که در دانشگاه تدریس کند و از وی مشورت نیز می‌گیرم.

میرزاده عنوان کرد: در رابطه با صورتجلسه امضا شده نیز باید بگویم ما اعلام کردیم اعضای هیئت امنا هیچ صورتجلسه‌ای را برای عزل دانشجو پیش از تشکیل جلسه هیئت امنا امضا نکرده‌ است، البته طبق اساسنامه دانشگاه دو نفر از وزرای بهداشت و علوم و یا سه نفر از اعضای هیئت امنا می‌توانند تقاضای تشکیل جلسه فوق‌العاده داشته باشند که در صورتجلسه امضا شده تشکیل جلسه مدنظر بود و بحث عزل مطرح نبود.

کلمات کلیدی: دلایل برکناری دانشجو، دو دلیل برکناری دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد، رکناری دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد، آیین‌نامه تحصیل کارکنان دانشگاه آزاد

آمار بازدید: 280 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image