ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد حذف ۹۲ درصدی رشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد ( 2 مرداد 92)

حذف ۹۲ درصدی رشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد ( 2 مرداد 92)

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از حذف ۹۲ درصدی رشته محل‌های با آزمون این دانشگاه در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی‌های پیوسته و ناپیوسته خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حذف کنکور در مقاطع کاردانی و کارشناسی، گفت:‌ در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته تمام رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی حذف شده‌ است. به عبارت دیگر بیش از 7 هزار رشته محلی که در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته وجود داشت حذف شده و این مقطع صددرصد بدون آزمون دانشجو پذیرش می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حذف کنکور در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته معادل 90 درصد بوده و می‌توان این طور نتیجه‌گیری کرد که 92 درصد از کد رشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی‌ و کارشناسی‌ پیوسته و ناپیوسته حذف شده است.

اقبالی با اشاره به حذف 14 هزار و 791 کد رشته محل دانشگاه آزاد از 16 هزار رشته محل این دانشگاه در مقاطع مختلف، گفت: با حذف 92 درصدی کنکور در مقاطع مختلف دانشگاه آزاد اقدام مؤثری برای ادامه تحصیل داوطلبان صورت گرفته است.

وی در ادامه در توضیح پذیرش با آزمون دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی، گفت: آزمون دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی که توسط کنکور سراسری برگزار شده صورت نمی‌گیرد چون تعداد رشته محل‌ها در این مقطع محدود و چیزی حدود 8 درصد است.

وی افزود:‌ با توافق سازمان سنجش آموزش کشور برای پذیرش رشته‌های با آزمون ثبت‌نام از کسانی که در کنکور شرکت کرده‌اند و کارنامه خود را بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور دریافت می‌کنند، پذیرش داریم.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: ثبت‌نام داوطلبان در این مقطع از 17 مرداد آغاز می‌شود و جزئیات آن متعاقبا اعلام می‌شود.

اقبالی در پایان با اشاره به اینکه هیچکدام از رشته‌ محل‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی حذف نشده است، خاطرنشان کرد: تمام رشته‌های مقطع پزشکی نیاز به آزمون دارند تا زمان تصویب کمیته ماده 4 هیچ اقدامی در جهت حذف کنکور برای رشته‌های علوم پزشکی صورت نمی‌گیرد.

کلمات کلیدی: رشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد، رشته محل‌های با آزمون، دانشگاه آزاد، حذف اکثریت رشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد، کارشناسی‌های پیوسته و ناپیوسته، کاردانی پیوسته و ناپیوسته، مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی

آمار بازدید: 470 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image