ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی واکنش منفی دانشگاه‌های برتر جهان به طرح جدید هند (27 شهریور 92)

واکنش منفی دانشگاه‌های برتر جهان به طرح جدید هند (27 شهریور 92)

تنها چند روز پس از آن که دولت هند از تصمیم جدید خود مبنی بر ارائه مجوز به دانشگاه‌های خارجی برای احداث دانشکده در این کشور خبر داد، اکنون شش دانشگاه مطرح جهان نسبت به دعوت دولت هند ابراز بی‌میلی کرده‌اند.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ مقامات ارشد مدرسه عالی بازرگانی هاروارد، مدرسه عالی بازرگانی استنفورد، موسسه فن‌آوری ماساچوست (MIT)، دانشکده مدیریت اسلوان، دانشگاه کمبریج و دانشگاه دوک انگلیس همگی احتمال تاسیس شعب دانشگاهی خود در هند را بعید دانستند. با این حال این دانشگاه‌ها اشتیاق خود را به ادامه همکاری‌ها برای تبادل دانشجو، استاد و تحقیقات دانشگاهی اعلام کردند.


«فیلیپ نایت»، استاد و رئیس مدرسه عالی بازرگانی استنفورد ضمن حمایت از این تصمیم گفت: در سایه تقاضای بالا برای جذب استعدادهای تحصیل کرده در هند، این تصمیم منطقی به نظر می‌رسد اما دانشگاه ما برنامه‌ای برای احداث دانشکده در هند ندارد.


«کلاود کانیزرس»، نایب رئیس دانشگاه MIT نیز گفت: احداث دانشگاه در هند تصمیم مناسبی برای استفاده از سرمایه‌های ما نیست. اما این تصمیم همکاری‌های ما را تغییر نمی‌دهد و ما شیوه مشارکتی را ترجیح می‌دهیم و به هر حال قصد احداث دانشکده‌ای مجزا و مستقل در این کشور را نداریم.


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتیز نیوز، طی هفته جاری دولت هند در یک طرح قانونی این اجازه را به دانشگاه‌های مطرح خارجی داد که ضمن تاسیس شعبه‌های خود در این کشور به ارائه مدارک علمی و دانشگاهی بپردازد تا به این ترتیب دانشجویان این کشور بتوانند بدون ترک کشور در دانشگاه‌های خارجی به تحصیل بپردازند اما دست کم تاکنون شش دانشگاه‌ مطرح جهان هیچ تمایلی برای احداث دانشکده در هند از خود نشان نداده‌اند.

کلمات کلیدی: واکنش منفی، دانشگاه‌های برتر جهان، طرح جدید هند، دانشگاه MIT، مدرسه عالی بازرگانی هاروارد، مدرسه عالی بازرگانی استنفورد، موسسه فن‌آوری ماساچوست (MIT)، دانشکده مدیریت اسلوان، دانشگاه کمبریج، دانشگاه دوک انگلیس

آمار بازدید: 499 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image