ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار ابلاغ نظام‌نامه اجرایی مصوبات جدید تربیت‌بدنی وزارت علوم به دانشگاه‌ها (26 شهریور 92)

ابلاغ نظام‌نامه اجرایی مصوبات جدید تربیت‌بدنی وزارت علوم به دانشگاه‌ها (26 شهریور 92)

نظام‌نامه اجرایی توسعه ورزش‌های همگانی، بازی‌های بومی- محلی و ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای مشتمل بر 9 بند به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط‌عمومی وزارت علوم، نظام‌نامه اجرایی توسعه ورزش‌های همگانی، بازی‌های بومی- محلی و ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای مشتمل بر 9 بند به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

این نظام‌نامه حاوی سیاست‌ها، راهبردها، راهکارها و اقدامات عملی با مشارکت و هم‌فکری صاحب‌نظران تربیت‌بدنی و ورزش‌دانشگاهی و با هدف فراهم کردن بستر‌های لازم عینیت بخشی به ارتقای سلامت جسمی دانشگاهیان از طریق پرداختن به فعالیت‌های مستمر و مفرح ورزشی تدوین و تصویب و برای اجرا است.

محمد کشتی‌دار مدیر‌کل تربیت‌بدنی سازمان امور دانشجویان در این خصوص اظهار داشت: این نظام‌نامه به منظور توسعه و تعمیم ورزش همگانی، ورزش‌های پهلوانی و بازی‌های بومی و محلی تدوین شده است که نشات گرفته از آداب و رسوم و فرهنگ غنی اسلامی - ایران است و ریشه در ارزش‌ها و باورهای دینی و اخلاقی دانشجویان دارد.

وی افزود: توجه به این رشته‌های متنوع و فرح‌بخش در دانشگاه‌ها سبب رونق و نهادینه‌سازی ورزش در اقشار دانشگاهی خواهد شد که پس از مدت‌ها بحث و بررسی نظام‌نامه آن تصویب و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

کشتی‌دار گفت: 8 آئین‌نامه اجرایی به پیوست همراه این نظام‌نامه تنظیم شده است که تاکنون به برخی دانشگاه ها ابلاغ و برخی در دست اقدام است که متعاقبا ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: این آئین‌نامه‌ها شامل آئین‌نامه توسعه ورزش‌های بومی و محلی و بازی های سنتی،آئین نامه داوطلبین ورزش، آئین‌نامه ورزش کارکنان،آئین‌نامه ادامه تحصیل قهرمانان ورزشی است.

همچنین آئین‌نامه‌ شورای راهبردی تربیت‌بدنی و ورزش دانشگاه‌ها، آئین‌نامه عمومی مسابقات ورزشی، آئین‌نامه انظباطی مسابقات و آئین‌نامه کمیته تخصصی ورزش دانشگاه‌ها است.

کلمات کلیدی: نظام‌نامه اجرایی، مصوبات جدید تربیت‌بدنی، تربیت بدنی، وزارت علوم، دانشگاه‌ها، راهبردی تربیت‌بدنی و ورزش دانشگاه‌ها

آمار بازدید: 205 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image