ارتباط مستقیم با 30732 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار ارسال طرح اعتراض به پذیرش جنسیتی دانشگاه‌ها به مجلس (26 شهریور 92)

ارسال طرح اعتراض به پذیرش جنسیتی دانشگاه‌ها به مجلس (26 شهریور 92)

جمعی از فعالان زنان و دانشجویی که در اعتراض به آنچه پذیرش جنسیتی صورت گرفته در دانشگاه‌ها در سال 90 و 91 می‌خواندند، به دیوان عدالت اداری شکایت کرده بودند، روز دوشنبه در نشستی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با تاکید بر لزوم برقراری فرصت برابر تحصیلی برای دختران، اعلام کردند: قرار است بزودی اعتراض خود در این ارتباط را به مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، زهرا مینویی، یکی از وکلای پرونده شکایت به دیوان عدالت اداری در این نشست با بیان اینکه تمامی پروسه‌هایی که در دیوان عدالت بررسی می‌شود دارای روندی طولانی است، گفت: از زمانی که دادخواستی ثبت می‌شود، یک ماه فرصت است تا نسبت به آن دادخواست ایرادی وارد شود.


وی افزود: این دادخواست برای 37 خوانده در شهرهای مختلف فرستاده شده که این خواندگان فرصت داشتند یک ماه این دادخواست را بازرسی کنند و پس از بازرسی آنها این پرونده در دیوان عدالت رسیدگی می‌شود، به همین دلیل طبیعی است که پروسه خیلی طولانی داشته باشد، اما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.


وکیل این پرونده درباره سرانجام دانشگاه‌هایی که ظرفیت دختران را حذف کردند، گفت: بهترین اتفاقی که می‌تواند رخ دهد، این است که دیگر این اتفاق تکرار نشود و دانشجویان بتوانند با آوردن کارنامه خود ثابت کنند که قبل از اجرای این طرح می‌توانستند در دانشگاهی دیگر تحصیل کنند، که در این صورت امکان تغییر رشته برای این دسته از دانشجویان ایجاد می‌شود.


وی افزود: تلاش ما این است که از هر کانال که می‌شود اعتراضمان را به گوش مجلس و دیوان عدالت برسانیم، چرا که در این صورت حساسیت‌ها در این زمینه بیشتر می‌شود و دیوان عدالت زودتر به این پرونده رسیدگی می‌کند.

کلمات کلیدی: طرح اعتراض به پذیرش جنسیتی، پذیرش دانشگاه‌ها، پذیرش جنسیتی، فعالان زنان و دانشجویی

آمار بازدید: 262 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image