ارتباط مستقیم با 30726 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی لزوم افزایش مراودات پزشکی و دانشجویی با کشورهای پیشرفته برای بهبود آموزش پزشکی (24 شهریور 92)

لزوم افزایش مراودات پزشکی و دانشجویی با کشورهای پیشرفته برای بهبود آموزش پزشکی (24 شهریور 92)

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه آموزش علوم پزشکی در ایران به ویژه در دانشگاه‌های مادر رو به رشد است، گفت: تسریع این روند مستلزم افزایش منابع مالی است.




دکتر ابوالقاسم اصفیا در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه تعداد زیاد دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی نتوانسته سطح کیفی آموزش را در این زمینه کاهش دهد، اظهارکرد: سیاست‌هایی که در سال‌های اخیر در زمینه رشته‌های تخصصی و دکتری پایه گذاری و توسعه داده شده‌اند، تاثیر زیادی در پیشرفت و بهبود وضعیت آموزش پزشکی در کشور داشته‌ است.



وی افزود: البته برای تسریع این روند رو به رشد، باید به حل مسائل مالی و اعتباری پرداخت و بودجه بیشتری را به بخش آموزش پزشکی کشور اختصاص داد.



اصفیا درباره سطح آموزش پزشکی در ایران نسبت به سایر کشورها، خاطرنشان کرد: در زمینه آموزش علوم پزشکی و پیراپزشکی در ایران در 10 سال اخیر شاهد پیشرفت زیادی بوده‌ایم که موید این حرف گزارش‌های موسسات جهانی از جمله مقالات ISI و پیشرفت جایگاه دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در رنکینگ جهانی است.



عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر لزوم برقراری ارتباط با دانشگاه‌های خارجی برای به‌روزرسانی برنامه‌های آموزشی علوم پزشکی در کشور، تصریح کرد: یکی از راه‌های به‌روزکردن علوم پزشکی در کشور برقراری ارتباط با دانشگاه‌های خارجی و توسعه رشته‌هایی است که به شکل مشترک در دانشگاه‌های داخلی و خارجی تدریس می‌شود.



به گفته اصفیا افزایش مراودات پزشکی و دانشجویی با کشورهای پیشرفته و ایجاد امکان بهره‌گیری از تحصیل در دانشگاه‌های خارجی برای دانشجویان ایرانی می‌تواند به بهبود سطح آموزش پزشکی در کشور کمک کند، البته بکارگیری چنین راهکارهایی نیز در درجه اول نیازمند افزایش بودجه دانشگاهی است، در واقع برخورداری از اعتبار مالی کافی رکن اصلی این برنامه‌هاست.



وی وضعیت بیمارستان‌های آموزشی را مناسب ارزیابی کرد و افزود: ارائه خدمات آموزشی در این بیمارستان‌ها مناسب است، البته بیمارستان آموزشی نیز با کمبودهای مالی و بودجه‌ای مواجه هستند، با اینحال با توجه به تعداد زیاد بیمار در این بیمارستان‌ها، تعداد و تنوع کیس‌های آموزشی برای دانشجویان و اساتید زیاد است.



عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره همراهی آموزش و درمان در بیمارستان‌های آموزشی نیز، گفت: در عمل در این بیمارستان‌ها کار آموزش و درمان همزمان انجام می‌شود و برای اینکه هر دو این موارد بهبود یابند، باید وضعیت بودجه، امکانات و تجهیزات در این بیمارستان‌ها اصلاح شود تا اساتید بیشتری نیز انگیزه حضور در بیمارستان‌های آموزشی داشته باشند.


کلمات کلیدی: افزایش مراودات پزشکی، دانشجویی، کشورهای پیشرفته، بهبود آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، آموزش علوم پزشکی

آمار بازدید: 294 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image