ارتباط مستقیم با 30730 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار برگزاری نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی با هدف نهادینه شدن آموزش (20 شهریور 92)

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی با هدف نهادینه شدن آموزش (20 شهریور 92)

مدیر کل آموزش فنی حرفه‌ای استان تهران گفت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی با هدف نهادینه شدن آموزش در سبد خانواده برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حمیدرضا خانپور مدیر کل آموزش فنی حرفه‌ای استان تهران در نشست خبری به مناسبت برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان تهران با بیش از 5 هزار شغل با 650 مرکز ثابت دولتی و 17 هزار آموزشگاه فنی وحرفه‌ای در حال حاضر فعالیت می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه اطلاع‌رسانی‌ها در زمینه فعالیت‌های اداره کل تربیت‌بدنی ضعیف بوده اما ما با برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی به دنبال به نمایش گذاشتن فعالیت‌های این اداره کل و نقش واهمیت سازمان فنی وحرفه‌ای در اشتغال پایدار در این نمایشگاه هستیم.

مدیر کل آموزش فنی حرفه‌ای استان تهران تاکید کرد: این نمایشگاه با هدف نهادینه شدن آموزش در سبد خانواده و البته رسیدن به این شعار که هر شهروند ایرانی، یک مهارت، برگزار می‌شود.

خانپور با اشاره به ارائه خدمات آموزشی در این نمایشگاه تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف این نمایشگاه اطلاع‌رسانی درباره آموزش‌های مهارتی کودکان با توزیع بسته‌های آموزشی است. همچنین ارائه خدماتی در زمینه آموزش‌های استاد شاگردی داریم و معتقدیم سالیانه در استان تهران 340 هزار نفر از همین طرق سنجش مهارتی می‌شوند.

وی افزود: همچنین معرفی مراکز آموزشی با مجوز رسمی دولت از جمله اهداف ما در برگزاری این نمایشگاه است. این روزها بسیاری از موسسات غیرمجاز به شیوه‌های غیرمجاز یک روزه ظاهر می‌شوند و بیشتر قصد‌شان سوءاستفاده از اهمیت مردم به مباحث آموزشی است و ما در این نمایشگاه به دنبال معرفی آموزش‌های استاندارد هستیم.

مدیر کل آموزش فنی حرفه‌ای استان تهران در ادامه گفت: یکی از دغدغه‌های مسئولین بحث حمایت از تولید ملی و سرمایه‌های ایرانی است و همه اینها جزو برنامه‌ها و مسئولیت‌هایی است که بر عهده ما گذاشته شده است. پس از شناسایی این دغدغه‌ها به این نتیجه رسیدیم که آموزش‌های فنی وحرفه‌ای در مباحث علمی بیشتر باید فعالیت کنند.

خانپور افزود: در حال حاضر سازمان فنی و حرفه‌ای این کار را انجام داده است و کمتر نجار،‌ جوشکار یا صنعتگری دیده می‌شود که مهارت دیده باشد و بگوید بیکار هستم. ما اعتقاد داریم اگر با توسعه آموزش‌های مهارتی در سطح کشور پیش برویم و جوانان را به این سمت سوق دهیم قطعا بیکاری کاهش پیدا می‌کند و مراکز کسب و کار به رونق می‌رسند. یکی از اهداف ما در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی این است که افراد نخبه و کارآفرین معرفی شوند. ما افرادی را داریم کارشان را به عنوان کارآموز شروع کرده و حالا با به خدمت گرفتن صدها کارآموز برای خودش اقدام به یک کارآفرینی بزرگ کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اهداف دولت یازدهم در بسترسازی برای فضای ایجاد کسب و کار گفت: یکی از شعارهای دولت یازدهم بسترسازی برای فضای کسب و کار است. اما تسهیلات دولت قطعا نمی‌تواند پاسخگوی نیازها باشد. لذا مردم باید در بخش خصوصی در این زمینه فعال باشند و بدانند هر کسی که با عشق وعلاقه قدمی برای کسب یک مهارت بردارد بسیاری از مشکلات مشاغل برطرف می‌شود.

کلمات کلیدی: نمایشگاه بین‌المللی، آموزش، خدمات آموزشی، نهادینه شدن آموزش، آموزش فنی حرفه‌ای استان تهران

آمار بازدید: 312 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image