ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی دانشجویان پزشکی باید مدیریت بیمار را فراگیرند (19 شهریور 92)

دانشجویان پزشکی باید مدیریت بیمار را فراگیرند (19 شهریور 92)

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به مهم بودن کار پزشک در جامعه، گفت: پزشک باید تمامی مسائل بیمار را در نظر بگیرد و باید دوره تحصیل دانشجویان پزشکی به گونه‌ای باشد که مدیریت بیمار را فرا بگیرند.




به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ محمدحسن ابوالقاسمی در مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر بیست‌وهفتمین آزمون بورد فوق تخصصی و شصتمین آزمون بورد تخصصی رعایت نکات اخلاقی از سوی پزشکان را مهمترین مسئله دانست و تصریح کرد: افرادی که در این آزمون موفق به کسب رتبه شده‌اند، برای دیگران الگو هستند و مسئولیت بالاتری را نسبت به سایرین دارند، بنابراین خواهش من از این دسته از دانشجویان این است که در جهت طبابت خود مصلحت جامعه را مدنظر قرار دهند.



وی با بیان اینکه در تاریخ این مملکت طبابت زبانزد تمامی فرهیختگان بوده است،‌ گفت: مسئله طبابت در جامعه به قدری مهم است که حتی از سالیان پیش نیز شاعران کشور ما در این زمینه شعارهای گوناگونی را سرود‌ه‌اند.



ابوالقاسمی با اشاره به اهمیت یادگیری پزشکان در زمینه مدیریت بیمار، خاطرنشان کرد: متاسفانه این مسئله به علت دغدغه‌های زیاد پزشکان تا حد زیادی به فراموشی سپرده شده است.



وی افزود: مدیریت بیمار باید به گونه‌ای باشد که پزشک درک درستی از بیماری فرد و روحیه فرد داشته باشد تا بتواند از طریق ارتباط گیری با بیمار تا پایان مرحله درمان با او همراه باشد.



رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تصریح کرد: امید است در چنین جلساتی بتوان از تجربه اساتید استفاده و نکات اخلاقی که امروزه بیش از هرچیز نیاز جامعه است را در امر طبابت بکار برد.



وی با بیان اینکه تا کنون تلاش‌های بسیاری در مراکز آموزشی پزشکی برای افزایش علم طبابت انجام شده است، خاطرنشان کرد: هدف پزشکان باید این باشد که بتوانند بهترین روش درمان را برای بیماران بکار بگیرند و در این راستا پزشکان نیاز به مطالعه بسیاری دارند.



وی افزود: پزشکان هیچ وقت نمی‌توانند ادعا کنند که فارغ التحصیل شده‌اند، چرا که حوزه پزشکی نیازمند ساعت‌ها مطالعه و تلاش روز افزون است.



رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت ارتباط بیمار با پزشک، تصریح کرد: اگر پزشکان در مقابل بیمار سکوت کنند و دلایل بیماری و راه‌های بهبود آن را برای بیمار به دلایل کمبود وقت و مسائل دیگر توضیح ندهند، موجب ایجاد نارضایتی‌ها از سوی بیمار می‌شود و کار خوب دکتر به چشم بیمار نمی‌آید، به همین دلیل پزشکان باید در مرحله نخست بتوانند ارتباط خوبی را با بیماران ایجاد کنند.


کلمات کلیدی: دانشجویان پزشکی، مدیریت بیمار، مهارتهای لازم برای دانشجویان پزشکی، مهم بودن کار پزشک در جامعه، دوره تحصیل دانشجویان پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

آمار بازدید: 275 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image