ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تاکید رییس جهاد دانشگاهی بر گسترش فرهنگ دینی و اسلامی در دانشگاه‌ها (18 شهریور 92)

تاکید رییس جهاد دانشگاهی بر گسترش فرهنگ دینی و اسلامی در دانشگاه‌ها (18 شهریور 92)

رییس جهاد دانشگاهی گفت: باید اندیشه‌های دینی و مذهبی را در مسائل سیاسی و اقتصادی استفاده کنیم.




به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدحسین یادگاری در نشست ضیافت اندیشه اساتید جهاددانشگاهی، با بیان اینکه ضیافت اندیشه اساتید یکی از برنامه‌های اصلی است که مراکز آموزش عالی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر آن تاکید دارند، گفت: هرچه بیشتر با معارف اسلامی و فرهنگ بصیرت افزا آشنا شویم، می‌توانیم در مقابل ویروس‌هایی که می‌توانند به جان انسان بیفتند خود را واکسینه کنیم.



وی افزود: من از اوایل انقلاب تاکنون به یاد دارم که همیشه امام (ره) و مقام معظم رهبری تاکید دارند که هرچه به اندیشه‌های دینی و مذهبی نزدیکتر شویم موفقیتمان بیشتر خواهد شد.



وی با بیان اینکه این اندیشه‌ها را می‌توانیم به ویژه در مسائل اقتصادی و سیاسی بکار ببندیم، تصریح کرد: در مسائل سیاسی توانستیم این موضوع را کم و بیش پیاده کنیم، اما در بخش اقتصادی کمتر موفق بوده‌ایم.



وی با بیان اینکه اگر به تفکرات غنی فرهنگی در مباحث اقتصادی اهمیت داده شود، موفقیت‌های ما چند برابر خواهد شد، گفت: بانک‌های اقتصادی جهان در حال حاضر که در مباحث سرمایه داری با مشکلاتی مواجه شده‌اند به سمت مباحث دینی و اعتقادی مثل قرض‌الحسنه رجوع می‌کنند.



یادگاری با بیان اینکه باید اندیشه‌های ناب دینی را ارائه دهیم، اظهارکرد: این اندیشه‌ها به دلیل جذاب بودن می‌تواند نیروهای مناسبی را جذب کند، اما ما تاکنون نتوانسته‌ایم به نحو مطلوب از آن استفاده کنیم، بنابراین در این راه برای هر فردی باید با زبان خودش این مسائل را ارائه کرد.



رییس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها و شورای عالی انقلاب فرهنگی درتلاشند که این فرهنگ را انسجام یافته‌تر کنند و در آن از فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی استفاده کنند.



وی با بیان اینکه اساتید طبقه‌ای از آموزش عالی را در اختیار دارند، تصریح کرد: موضوعی که باید برای ما مهم باشد دانشجویانی هستند که در مراکز آموزشی و پژوهشی زیرمجموعه ما کار می‌کنند، چرا که اگر ما مدعی هستیم که این فرهنگ غنی را در زندگی خود اجرا می‌کنیم، باید برای این دسته از قشر فرهیخته آموزش عالی نیز پیاده کنیم.



یادگاری با تاکید بر گسترش فرهنگ دینی و اسلامی در دانشگاه‌ها، گفت: بعضا ما قشر دانشجو را فراموش می‌کنیم و می‌گوییم دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی هستند و کارهای فرهنگی را انجام می‌دهند، اما این کار درست نیست.



رییس جهاددانشگاهی افزود: ما کمتر روی این موضوع کار کرده‌ایم که دانشجو را صدا کنیم و بگوییم که مشکل فکری تو چیست و آیا می‌توانم این مشکل را حل کنم، این کار تاثیرات آنچنانی دارد که هیچ کار دیگری نمی‌تواند جایگزین آن شود، بعضا در اتاق خود را می‌بندیم و دانشجو با ترس و لرز به اتاق استاد خود می‌آید.



وی با بیان اینکه ما فرهنگمان بسیار بالاتر از آن چیزی است که دنیای غرب به واسطه قوانین و مقررات حاکم می‌کند، تصریح کرد: دانشجویانی که در حوزه‌های علمیه در مکتب مراجع تقلید ما زانو می‌زنند، هیبت و شاکله خود را مانند استادان می‌بینند و همه خصوصیات استاد در طلبه نیز نقش می‌بندد. همین امر در دانشگاه نیز اتفاق می‌افتد، بنابراین اگر دانشجو از یک استاد به عنوان یک مسلمان و مومن یک خطا ببیند می‌گوید اگر اسلام این است آن را نمی‌خواهم.



یادگاری تصریح کرد: اگر در فضای علمی و دانشگاهی خود شرایط مناسب فرهنگی را حاکم نکنیم، دانشجویان از دستمان رفته‌اند. بعضا دیده می‌شود اساتید در کار علمی و تحقیقاتی با هم دشمن می‌شوند و برای گرفتن یک دانشجو با هم جنگ می‌کنند، در حالی که این شرایط فرهنگی ما نیست.



وی با بیان اینکه باید خوشحال باشیم که در این نظام زندگی می‌کنیم، گفت: امیدوارم که از این شرایط به نفع مطلوب استفاده کنیم و سربازان خوبی برای این نظام باشیم.

کلمات کلیدی: رییس جهاد دانشگاهی، گسترش فرهنگ دینی و اسلامی در دانشگاه‌ها، جهاد دانشگاهی، ضیافت اندیشه اساتید

آمار بازدید: 229 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image