ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد تدوین سند فرهنگی دانشگاه آزاد با عنوان "طرح نجف" و تاریخچه خرده فرهنگ‌های ملی (17 شهریور 92)

تدوین سند فرهنگی دانشگاه آزاد با عنوان "طرح نجف" و تاریخچه خرده فرهنگ‌های ملی (17 شهریور 92)

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از مطالعه و تدوین سند نقشه جامع فرهنگی دانشگاه آزاد تحت عنوان "طرح نجف" خبر داد و گفت: تاریخچه خرده فرهنگ‌های ملی تدوین می‌شود.




به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مومن بالله در نشست خبری سلسله همایش‌های سبک زندگی دانشگاه آزاد، با اشاره به برگزاری سلسله همایش‌های سبک زندگی اسلامی از اول مهر ماه در دانشگاه آزاد، گفت: این همایش‌ها به صورت یک روزه در استان‌های مختلف برگزار خواهد شد.



وی با اشاره به سبک زندگی اسلامی و ایرانی به عنوان بحث اصلی و محوری در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد، اظهارکرد: در این راستا برنامه‌ای تدوین شده است، همچنین با توجه به ساختار جامعه ما که جامعه‌ای اسلامی است، الگوهای بسیاری ملاک قرار گرفته شده تا این برنامه‌ها را در سطح دانشگاه اشاعه دهیم، در این زمینه اولین الگو ائمه اطهار هستند که می‌توانیم از سبک زندگی آنها به نحو احسنت در این برنامه‌ها استفاده کنیم.



وی ادامه داد: در همین راستا برنامه‌ای را از مهر 92 تعریف کرده‌ام تا در سه فاز به این مسئله بپردازیم و اگر بتوانیم آن را در برنامه چهارساله پیاده کنیم .



معاون فرهنگی دانشگاه آزادی اظهار کرد: فاز اول این برنامه که از مهرماه آغاز خواهد شد سبک زندگی اهل بیت است و فاز دوم آن مفاخر و مشاهیر انقلاب اسلامی هستند که با سبک زندگی حضرت امام (ره) شروع می‌شود و با دیگر افراد بزرگ و تاثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ادامه پیدا خواهد کرد، همچنین فاز سوم این برنامه در مورد سرداران دفاع مقدس و نحوه و سبک زندگی آنها خواهد بود و اینکه چگونه در جبهه‌ها شرکت کردند و زندگی امروز ما را ساختند.



وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی از مهرماه در استان‌های مختلف و در هر ماه در دو استان در یک روز برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این سلسله همایش‌ها از حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان استفاده می‌کنیم تا جامعه مورد هدف را در جریان مباحث مورد نظر خود قرار دهیم.



مومن بالله همچنین به دعوت سخنرانان مختلف از حوزه‌ علمیه قم برای تعامل هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: با حضور این سخنرانان سبک زندگی را از زبان احادیث و روایات در بعد اسلامی بیشتر اشاعه خواهیم داد.



وی ادامه داد: در سلسله همایش‌های یک روزه سبک زندگی اسلامی برنامه‌های هنری، ادبی و مسابقات مختلف نیز طراحی شده است که با شرکت دانشجویان در هر همایش برگزار خواهد شد.



معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اقامه نماز در دانشگاه به صورت مسجدمحوری، توسعه مساجد و یادمان‌های دفن شهدا و امر به معروف و نهی از منکر در قالب ستادهای دانشجویی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی دانشگاه عنوان کرد و با اشاره به برنامه‌هایی مختلف دانشگاه آزاد در سال تحصیلی 93-92، گفت: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه را در سه رویکرد کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مدنظر داریم که در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید اجرایی خواهد شد.



وی با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت فرهنگی در دانشگاه آزاد، اظهارکرد:‌این برنامه‌ها مناسبت‌هایی است که در تقویم وجود دارد و متشکل از اعتیاد،‌ جشن‌ها و مناسبات مذهبی است که با توجه به آنها اقداماتی را برای اساتید و دانشجویان در نظر گرفته‌ایم.



وی با بیان اینکه برنامه‌های کوتاه مدت در پنج عرصه تنظیم و تدوین شده است، اظهارکرد: اولویت دوم مناسبت‌های ملی و اولویت‌های سوم مناسبت‌های تاریخی است که در زمان خود به آنها پرداخته خواهد شد و برنامه‌هایی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.



معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به اجرای برنامه‌های میان مدت این دانشگاه در بازه زمانی چهار ساله، اظهارکرد: اصلی‌ترین بحث در این زمینه سبک زندگی اسلامی است که تمام برنامه‌ها با محوریت این موضوع در دوره‌های چهار ساله برنامه‌ریزی شده است.



وی ادامه داد:‌ هدف از برنامه‌ریزی میان مدت این بود که در تغییر مدیریت‌ها دچار تغییر و تحولات آنچنانی نشویم، چرا که هر چقدر برنامه‌های طولانی و زماندار با توجه به مقتضیات مدیریتی باشد، نتیجه بخش تر و اثرگذارتر است.



وی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه را در چهار رکن مدیر، استاد، کارکنان و دانشجویان برنامه‌ریزی شده است تا بر این اساس نقشه جامع علمی دانشگاه را اجرایی کنیم.



وی افزود: در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی توجه به رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری در محوریت قرار دارد، چرا که به برخی از سخنان مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر توجه جدی نشده است، به عنوان مثال کرسی‌های آزاد اندیشی که یک دهه از طرح آن می‌گذرد، اما کمتر به آن توجه شده است در برنامه کاری قرار دارد.



مومن بالله با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه، گفت: راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی به طور جدی در سال تحصیلی جدید با همکاری دانشجویان در همه زمینه‌های فرهنگی، ‌اجتماعی، سیاسی اقتصادی از اولویت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد خواهد بود.



وی ادامه داد: در برنامه‌های میان مدت چند طرح در نظر گرفته شده که بر اساس فرمایشات رهبری اولین آنها سبک زندگی اسلامی است که در همایش‌های مختلف به آن اشاره می‌شود، اما استمرار ندارد و به طور مقطعی به آن اشاره شده و از آن عبور شده است.



مومن بالله ادامه داد: دومین برنامه اجرا کردن سند دانشگاه اسلامی است و برنامه سوم بررسی تمدن نوین اسلامی خواهد بود که به آن پرداخت می‌شود.



معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به مطالعه و تدوین سند نقشه جامع فرهنگی دانشگاه آزاد تحت عنوان "طرح نجف"، اظهارکرد: اطلاعات بیشتر درباره این طرح در آینده اعلام می‌شود.



وی همچنین به تدوین تاریخچه خرده فرهنگ‌های ملی به عنوان دیگر برنامه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: پس از اجرای این برنامه و به دست آمدن نتایج آن، جزئیات آن در وقت مقرر به اصحاب رسانه اعلام می‌شود.


کلمات کلیدی: سند فرهنگی دانشگاه آزاد، طرح نجف، تاریخچه خرده فرهنگ‌های ملی، برنامه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، سند نقشه جامع فرهنگی دانشگاه آزاد

آمار بازدید: 285 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image